پرسپولیس نیوز :مدیر امور مالی باشگاه پرسپولیس گفت: هیچ یک از اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس از ناحیه پرونده‌های مالیاتی از دوران حضور در پرسپولیس دچار مشکل نیستند و با توجه به استعلام اخذ شده هیچ یک با حکم ممنوع‌الخروجی روبرو نشده‌اند.

فرامرز دیناورند در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: شفافیت اقتصادی و صورت‌های مالی ، اجرای قوانین و انجام تکالیف قانونی از جمله در بخش مالیاتی از سیاست‌های اصلی و رویکردهای باشگاه پرسپولیس در دو سال و اندی گذشته بوده است که در نتیجه آن شاهد شفافیت در عملکرد مالی و بخش مالیاتی هستیم.

وی ادامه داد: در زمان مدیریت فعلی باشگاه، بر همین اساس تاکید ویژه‌ای روی اصلاح ساختار نظام مالی صورت گرفت. به این منظور گام‌های اساسی برداشته شد که از نتایج درخشان و ارزشمند آن تائید مشروط صورت های مالی از سوی سازمان حسابرسی بود. اتفاقی که پرسپولیس در سال‌های گذشته از آن بی‌بهره ماند و از این جهت با بدهی ها و مشکلات مالیاتی عدیده‌ای را به وجود آورد. حال آنکه با اقدامات پرشماری که انجام شد، اکنون به شفافیت مطلوبی رسیده‌ایم تا از این جهت ضرر و خسرانی متوجه باشگاه نشده و مسوولیت‌های قانونی نیز انجام بپذیرد.

مدیر امور مالی باشگاه خاطرنشان کرد: مبحث بعدی در مسائل مالیاتی مربوط به اعضای تیم و مالیاتی است که از در آمد مربیان و بازیکنان تعلق می‌گیرد. در شرایط عادی، در صورت پرداخت کل مالیات تکلیفی قرارداد، تنها معادل 15 درصد از مالیات بر در آمد مربی و بازیکن بر عهده باشگاه خواهد بود ، مگر در مواردی که طبق قرارداد باشگاه پرداخت تمام مالیات را بر عهده گرفته است . در هیچیک از این دو حالت، مشکلاتی نظیر ممنوع الخروج شدن اعضای فعلی تیم از ناحیه پرونده مالیاتی دوران فعالیت آنها در پرسپولیس وجود ندارد.

در این ارتباط ضمن آنکه همین جا از همراهی و کمک‌های اداره کل امور مالیاتی شمیرانات و حوزه امور ورزشکاران، صمیمانه تشکر می‌کنیم باید تاکید کنم در ارتباط مستمر و موثر با این اداره و با انجام به موقع تکالیف از سوی باشگاه هرگونه اخبار مربوط به ممنون شدن خروج اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس که به پرونده مالیاتی آنها در زمان حضور در این باشگاه مربوط باشد کذب محض است.

دیناروند تصریح کرد: با وجود آنکه مجوز خروج از کشور تمام اعضای تیم در اختیار باشگاه است، نظر به انتشار پاره‌ای اخبار در روزهای گذشته، شخصا نسبت به اخذ استعلام از مدیریت حوزه امور ورزشکاران اقدام نمودم که در پاسخ به آن اعلام شد، تا این لحظه آقای برانکو ایوانکوویچ و دیگر اعضای تیم فوتبال پرسپولیس هیچگونه ممنوعیت و مشکلی مالیاتی در زمینه خروج از کشور ندارند.

وی در پایان افزود: در مورد اخبار انتشار یافته جهت استحضار هواداران عزیز و رسانه‌های محترم ذکر این نکته را ضروری می‌دانم که در مقطع فعلی با توجه به سلسله مراتب و زمانبندی که برای پیگیری پرونده‌های مالیاتی وجود دارد، هنوز پرونده‌های مربوط به سال مالی 94 – 93 به مرحله حکم اجراییه و در نتیجه ممنوع‌الخروجی نرسیده‌اند و در دست بررسی هستند، چه رسد به اینکه پرونده‌های مربوط به فصل 95 – 94 منجر به بروز چنین مشکلی شده باشند. سال مالی فصل 96 – 95 هم که هنوز بسته نشده است تا اظهارنامه مالیاتی آن ارسال شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)