تحریم فیفا، جا ماندن منصوریان از سفر به دبی و حالا جاماندن وی از سفر به دوحه و پرواز با تاخیر نشان می‌دهد دبیر خانه استقلال شرایط خوبی را سپری نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال در حالی روز گذشته برای بازی با التعاون عربستان راهی دوحه قطر شد که علیرضا منصوریان این تیم را همراهی نکرد. منصوریان سرانجام شب گذشته بعد از حل مشکل خود، عازم دوحه شد تا با تاخیر به جمع شاگردانش اضافه شود. پیش از این هم یکبار دیگر و در جریان سفر استقلال به امارات برای بازی با الاهلی اتفاق مشابهی رخ داده بود و منصوریان با تاخیر خود را به اردوی تیمش رساند.

دلیل جاماندن منصوریان
فقط یک لحظه تصور کنید که به جای منصوریان که تمامی مشکلات را فرو می خورد، کارلوس کی روش، امیر قلعه نویی یا افرادی همانند آنها سرمربی استقلال بودند و برای بار دوم به دلیل ضعف ساختاری باشگاه از سفر به خارج از کشور باز می ماندند و نمی توانستند در یک بازی مهم آسیایی خودشان سر تمرین تیمشان باشند. در آن صورت احتمالا کی‌روش «آسمان را به زمین می دوخت» و بلایی به سر باشگاه می آورد که برای همیشه تاریخ مدیران این باشگاه پیش از سفر هم استعلام معمولی مالیاتی بازیکنان و مربیان خود را بگیرند و هم پاسپورت عوض شده مربی را هم با خود به فرودگاه بیاورند. 

جاماندن منصوریان برای دومین بار به این دلیل بود که ویزای او روی پاسپورت قبلی گرفته شده بود که کمتر از 6 ماه اعتبار داشت و برای منصوریان پاسپورت جدید را به فرودگاه بردند!

روال در باشگاه ها
پیش از سفر یا حتی برای دوره مشخص سفر های خارجی باشگاه همه پاسپورت ها را جمع می کند و برای آنکه هیچ بی نظمی ایجاد نشود – کسی پاسپورتش را جا نگذارد یا با اتمام مدت اعتبار آن مواجه نشود یا حتی بدهی مالیاتی نداشته باشد – این پاسپورت ها در اختیار کادر اداری می ماند و از ابتدای درخواست ویزا گرفته تا انتهای سفر همه چیز برعهده باشگاه خواهد بود و بازیکن و مربی تنها یک دست لباس و کفش با خود به فرودگاه می برند تا تمرکز و آرامش کافی داشته باشند.

در استقلال هم روال چنین بوده است اما در عرض 3 ماه دو گاف وحشتناک در این باشگاه رخ می دهد که البته نسبت به محرومیت فیفا برای نقل و انتقالات زمستانی و نسبت به اعتصاب هایی که بعضا پنج روز هم طول کشید، اتفاق عجیبی محسوب نمی شود اما به لحاظ شخصیتی و بررسی نظم، یک فاجعه بزرگ برای باشگاه استقلال به حساب می آید.

استقلال اینبار هم در این رابطه مرتکب اشتباه شد و شخصیت بین المللی باشگاه با جاماندن سرمربی این تیم زیر سوال رفت آن هم در حالی که چند روز قبل پستی جدید توسط سیدرضا افتخاری مدیر عامل این باشگاه معرفی شد به نام «تشریفات» و البته به فاصله چند روز استقلال در همین زمینه دچار مشکل شد و سرمربی اش تمرین تیم را در دوحه از دست داد.

مشکل اصلی اینجاست که اشتباه کردن در استقلال امری عادی شده و هیچکس بابت این اشتباه های پی در پی نه معرفی می شود و نه جریمه و اخراجی در کار است. به نظر می رسد استقلال در ستون اداری و مدیریتی خود به ویژه در دبیرخانه مشکل دارد و دچار نوعی سهل انگاری در امور شده است. 
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)