پرسپولیس نیوز:جلسه بررسی تمهیدات امنیتی و انتظامی ورزشگاه‌ها به منظور مقابله با رفتارها و ناهنجاری های احتمالی از سوی تماشاگرنماها پیش از برگزار شد. با توجه به جرایم و محرومیت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص مشکلاتی که از سوی تماشاگرنماها برای باشگاه‌های ایرانی رخ داده است، جلسه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به همراه عباباف، مشاور وزیر و نماینده وزارت اطلاعات، سردار عالی، مدیر کل امور انتظامی وزارت کشور، گودرزی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران، سرهنگ مطهری‌زاده، فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ، سید رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران، علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون، محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ برتر، محمد حسین حمیسی، رئیس کمیته حراست، سرهنگ دهقان، شاهی و کاظمی  برگزار شد.

در این جلسه نقش کانون هواداران و لیدرهای باشگاه‌ها بسیار برجسته و قابل تامل ارزیابی و مقرر شد باشگاه‌ها با حضور یگان ویژه و حراست وزارت ورزش و جوانان، جلسات توجیهی مختلفی را برگزار کنند.

در ادامه این نشست، به منظور اطلاع رسانی برای هواداران و تماشاگران، تاکید شد تا اسامی اقلام ممنوعه که ورود آنها از درب ورودی استادیوم ممنوع است، اعلام شود. بر همین اساس اقلام ممنوعه شامل (سلاح‌های گرم و سرد، اشیاء قابل پرتاب، مواد اشتعال زا، لیزر، خودکار، نارنجک دستی و ترقه) است که پلیس از ورود آنها به داخل ورزشگاه جلوگیری خواهد کرد. در این نشست تاکید شد هواداران از آوردن هر گونه اشیا غیر ضروری به داخل استادیوم خودداری کنند.

همچنین مقرر شد تا رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در فصل جدید، کلیه تماشاگران بر اساس کد ملی بلیت حضور در مسابقات را تهیه و در سکو و صندلی خود مستقر شوند. بر همین اساس از کلیه هواداران و تماشاگران درخواست می‌شود تا با فرهنگ سازی مناسب و با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به ویژه کانون هواداران و مسئولین باشگاهی، همکاری لازم را داشته باشند.

با توجه به اینکه تماشاگران به عنوان عنصری موثر و یک امتیاز ویژه برای باشگاه‌ها محسوب می‌شوند، باشگاه‌ها باید با اتخاذ تدابیر ویژه مدیریتی و فرهنگی از این ظرفیت و پتانسیل برای کشور جمهوری اسلامی ایران که منحصر به فرد است، به نحو شایسته بهره برداری کنند.

چنانچه فرد خاطی اقدام به رفتار و ناهنجاری در ورزشگاه که سبب محرومیت‌هایی از سوی نمایندگان AFC حاضر در استادیوم می‌شود،کند با برخورد قانونی و قضایی مواجه خواهد شد.

ضمن اینکه صدا و سیما به عنوان رسانه ملی با هماهنگی فدراسیون و باشگاه‌ها باید نسبت به اطلاع رسانی جامع، کامل و فرهنگی در رفتارهای نابهنجار که یک مورد آن نیز تبعات سوئی برای باشگاه‌ای متبوع هواداران دارد، اقدام کنند. ضمن اینکه اعضا در جلسه فوق موکدا حضور تماشاگران را یک فرصت دانسته و از آن استقبال می‌کنند.

با توجه به اینکه نقش هر یک از تماشاگران در حفظ نظم و انضباط تاثیرگذار است، به منظور جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به محرومیت باشگاهی یا ملی شود، با آن به صورت خودجوش مقابله و جلوگیری می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)