پرسپولیس نیوز :مهاجم ایرانی آلکمار هلند و آقای گل لیگ برتر کشورمان در فهرست بهترین بازیکنان آسیا قرار گرفتند.  مجله four four two انگلیس لیست ۵۰ بازیکن برتر آسیا در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرده است. ابتدا این مجله انگلیسی بازیکنان رده ۵۰ تا ۳۱ را روز گذشته منتشر کرده بود که کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی تیم المپیاکوس یونان در رده ۴۹ قرار گرفت.

این مجله امروز لیست بازیکنان برتر آسیا از رتبه ۳۰ تا ۱۱ را اعلام کرده است که دو بازیکن ایرانی در این لیست حضور داشت. علیرضا جهانبخش، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه آلکمار هلند در رده ۱۱ قرار گرفت و مهدی طارمی، مهاجم پرسپولیس که این مجله به اشتباه عکس سروش رفیعی را به جای او منتشر کرده بود در رده ۲۹ قرار گرفت.

توضیح مجله فور فور تو درباره این دو بازیکن ایرانی به شرح زیر است:

علیرضا جهانبخش

این بازیکن ایرانی در سال ۲۰۱۳ به تیم نایمخن هلند پیوست. او پس از دو سال به دیگر تیم هلندی به نام آلکمار رفت. او در اولین فصل حضورش در آلکمار با وجود مصدومیت عملکرد خوبی داشت و تیمش را کمک کرد تا به لیگ اروپا راه پیدا کند. او در این فصل عملکرد بهتری نسبت به فصل گذشته داشت و امکان دارد در تابستان پیش رو به تیم اروپایی بزرگتری برود. او اکنون زیر نظر باشگاه‌های بزرگ  اروپایی قرار دارد که از جمله آنها باشگاه‌های لیگ جزیره است. شاید تیم‌های خواهان او منتظر عملکردش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند زیرا او یکی از اعضا اصلی تیم ملی ایران به شمار می‌آید.
مهدی طارمی

طارمی نه تنها گلزنی بالفطره است بلکه توانایی زدن گل‌های حساس و سرنوشت ساز را دارد. او یکی از پدیده‌های فوتبال در غرب آسیا است. او در این فصل موفق شد جایزه آقای گلی لیگ برتر ایران را کسب کند و با زدن ۱۸ گل تیمش را در کسب قهرمانی کمک کند. درخشش او تنها در لیگ ایران نبود بلکه او موفق شد در بازی اخیر پرسپولیس با الوحده در لیگ قهرمانان آسیا هت‌تریک کند و پرسپولیس را به عنوان تیم دوم به مرحله بعد برساند. این مهاجم ۲۴ ساله در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۶ گل از ۹ گل تیمش را به تنهایی زده است.

او همچنین در دو بازی تیم ملی ایران با قطر و چین در مقدماتی جام جهانی ۲ گل به ثمر رساند و تیم ملی کشورش را کمک کرد تا شانس بالایی را برای صعود به جام جهانی داشته باشد.
رده بندی بهترین بازیکنان آسیا از رده ۱۱ تا ۳۰ به شرح زیر است:

۱۱- علیرضا جهانبخش (ایران-آلکمار)

۱۲- علی مبخوت (امارات-الجزیره)

۱۳- یویا کوبو (ژاپن-خنت بلژیک)

۱۴- عمر السومه (عربستان-الاهلی عربستان)

۱۵- چاناتین سونکراسین (تایلند -میونگ یونایتد)

۱۶- مایا یوشیدا (ژاپن-ساوتهمپتون)

۱۷- ماکوتو هاسبه (ژاپن-اینتراخت فرانکفورت)

۱۸- حمدی احمد (عراق- نیرو هوایی)

۱۹- شینجی کاگاوا (ژاپن- دورتموند)

۲۰- جیمز تروسی (استرالیا – ملبورن ویکتوری)

۲۱- عادل احمدوف (ازبکستان – شانگهای)

۲۲- تام راجیک (استرالیا – سلتیک)

۲۳- هیروکی ساکایی (ژاپن – مارسی)

۲۴- کوجا چئول (کره جنوبی – آگسبورگ)

۲۵- ماسیمو لونگو (استرالیا – کوئینز پارک رنجرز)

۲۶- تراسیل دانگدا (تایلند – مونگتون یونایتد)

۲۷- میل جدیناک (استرالیا – استون ویلا)

۲۸- ایگور سرگیئف (ازبکستان – بیجینگ گوان)

۲۹- مهدی طارمی(ایران – پرسپولیس)

۳۰- فهد المولد (عربستان – الاتحاد)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)