پرسپولیس نیوز : پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: ضعف در کادر فنی بزرگترین مشکل تیم جوانان ایران در جام جهانی و دلیل اصلی حذف این تیم از مرحله گروهی این رقابت ها بود.
«ضیا عربشاهی» روز یکشنبه  در خصوص عملکرد تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات جام جهانی، گفت: تیم جوانان ایران پتانسیل بسیار خوبی داشت، اما متاسفانه با برخی اشتباهات نتوانست از گروه خود صعود کند.
وی تصریح کرد: مسئولان فنی یک تیم باید بدانند دوران فوتبال بدون برنامه به پایان رسیده و نمی توان بدون آنالیز حریف وارد میدان شد. وقتی تیمی در دو بازی از حریف خود جلو است و شکست می خورد، نشان از ضعف کادرفنی در آنالیز حریف و برنامه ریزی دارد.
پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: تیم جوانان ایران در شناخت حریفان بسیار ضعیف عمل کرد و مطمئن باشید اگر بالای سر این تیم، کادرفنی قوی حضور داشت بسیار راحت از گروه خود صعود می کردیم.
وی با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال در انتخاب مربیان تیم های پایه ایران، اظهار کرد: متاسفانه در فوتبال ایران رابطه حرف اول را می زند و در انتخاب مربیان تیم های پایه ایران مانند لیگ برتر شاهد حضور مربیان چرخشی هستیم.
عربشاهی خاطرنشان کرد: شما در این چند سال کدام پیشکسوت را دیدید که حتی گزینه سرمربیگری در تیم های پایه باشد. چرا نباید از افرادی که برای این فوتبال زحمت کشیدند و دانش زیادی دارند در این تیم ها که برای آینده فوتبال ایران بسیار مهم هستند، استفاده شود.
وی افزود: مطمئن باشید اگر این تیم کادرفنی قوی در اختیار داشت و چند بازیکن تیم پرسپولیس هم به تیم جوانان دعوت می شدند، می توانستیم حتی به فینال جام جهانی صعود کنیم.
تیم فوتبال جوانان ایران که در گروه سوم مسابقات جام جهانی زیر ۲۱ سال کره جنوبی با تیم های کاستاریکا، زامبیا و پرتقال همگروه بود، روز گذشته (شنبه) با شکست دو بر یک مقابل پرتغال در آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی جوانان از صعود به مرحله بعدی باز ماند.
جام جهانی فوتبال جوانان از ۳۱ اردیبهشت ماه به میزبانی کشور کره جنوبی آغاز شده است و ۲۴ تیم در قالب ۶ گروه به مصاف هم رفتند.
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دیدار این تیم مقابل لخویا در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: لخویا تیم بسیار خوبی است که در تهران هم عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.
وی تاکید کرد: پرسپولیس در بازی برگشت باید در نیمه نخست با احتیاط کار کند و در نیمه دوم با افت بدن تیم لخویا ضربه خود را وارد کند.
عربشاهی در خصوص موقعیت خراب کردن های مهدی طارمی، اظهار کرد: مطمئن هستم در روز سه شنبه طارمی برای پرسپولیس گل می زند و عامل صعود این تیم خواهد شد.
وی با اشاره به اشتباهات برانکو در دیدار رفت پرسپولیس و لخویا، گفت: بزرگترین اشتباه برانکو در دیدار رفت مقابل لخویا استفاده از یک مهاجم در خط حمله خود بود و به اعتقاد من باید از علی علیپور در کنار طارمی بهره می برد.
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار کرد: یکی از ایرادات برانکو ترس است که امیدوارم با کنار گذاشتن این نقطه ضعف خود بتواند کمک بیشتری به پرسپولیس کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)