پرسپولیس نیوز :رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت: در جلساتی که با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل نود برگزار کردیم، توافق شد یکی از شرایط قراردادهای ورزشکاران قید مبلغ مورد توافق  باشد.
محمدرضا نوری درباره تفاوت رقم درج‌شده در قراردادهای برخی از ورزشکاران و مبالغ دریافتی واقعی آنها گفت: در گذشته این موارد وجود داشت و ملموس‌تر بود، اما اکنون تا حدودی متفاوت شده است.

وی با اشاره به شفاف‌سازیهای صورت‌گرفته در قراردادهای ورزشکاران گفت: این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به‌صورت شفاف تعیین شود، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به‌عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتماً گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت.

وی گفت: اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نوری درباره ممنوع الخروجی برخی ورزشکاران توضیح داد: یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی، ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدودیت‌های اجتماعی تلقی می‌شود.

وی افزود: ممنوع الخروجی برای همه افراد جامعه که بدهی مالیاتی داشته باشند ممکن است درنظر گرفته شود و این موضوع تنها مختص ورزشکاران نیست.

رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت: وزشکاران هم مانند سایر اقشار جامعه مؤدیان مالیاتی هستند، تکالیفی دارند و با گروه‌بندی جدید مشاغل، ورزشکاران با توجه به حجم درآمدی که دارند در گروههای سه‌گانه قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: درباره مالیات ورزشکاران تکالیفی برای باشگاهها و فدراسیونها داشتیم که اسناد و مدارک قرارداد ورزشکاران باید به ادارات مالیات ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

نوری گفت: خود ورزشکاران نیز می‌توانند اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند که اینها مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه درآمد اعلامی کمتر از درآمد واقعی باشد، طبق ضوابط با آنها برخورد می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)