پرسپولیس نیوز : سپردن گزارش زنده بازی‌های لیگ برتر به گزارشگران مراکز استان‌ها، بار دیگر حاشیه‌ساز شد و این بار گزارشگر پرحاشیه مرکز آذربایجان شرقی که ید طولایی در گزارش‌های یک جانبه دارد، سوژه‌ساز شبکه‌های اجتماعی و علاقمندان فوتبال شد. گزارش بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در حالی طبق رویه چندسال اخیر به این گزارشگر سپرده شد که وی همواره در ادای جملات عجیب و نامربوط حین گزارش بازی‌های تراکتور مقابل استقلال و پرسپولیس، صاحب شهرت و سابقه بوده است.

پیش از این، شبکه سه به عنوان یکی از کانال‌های سراسری سیما، گزارش بازی‌های سرخابی‌ها در شهرستان‌ها را به گزارشگران بی طرف مستقر در جام جم می‌سپرد اما تغییر این روال باعث شده تا برخی جانبداری‌های گزارشگران شهرستانی، سوهان اعصاب بینندگان سراسری شود. این نوع گزارش‌ها گرچه باعث خرسندی برخی از اهالی استان میزبان خواهد بود اما ناراحتی بینندگان تلویزیونی در سایر نقاط کشور را در پی دارد. زندگی گزارشگر در جو درون استانی و سنگینی که حول تیمهای همچون سپاهان و تراکتور وجود دارد، باعث می‌شود که تمایل رنگی به شدن در جملات آنها دیده شود.

در بازی این هفته تراکتورسازی و پرسولیس، گزارشگر بازی بعد از به ثمر رسیدن گل گادوین منشا از روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به محوطه جریمه، اعلام خطا از سوی داور را مشکوک خواند! این در حالی است که صحنه‌های آهسته به وضوح خطای هند مدافع تراکتور را نشان می‌داد و حتی خود بازیکن هم اعتراض خاصی به اعلام خطا نداشت! البته او بلافاصله شادی گل معمولی منشا را سوژه کرد و آن را تقبیح کرد و در پی آن اعتراض و احتمالا تکرار فحاشی سکوها را ناشی از این شادی تحریک کننده دانست.

متاسفانه اعتراض به تصمیمات داور و فشار به قاضی میدان، از بازیکنان و نیمکت مربیان و سکوها به میکروفون صداوسیما رسیده و این موضوع هر روز کار را برای داوران سخت‌تر می‌کند. گفتن جملاتی که حس اعتماد تماشاگران به داوران فوتبال را کم می‌کند، در ادامه به تشدید جو ضد داوران در استادیوم ها خواهد انجامید و فضای فرهنگی فوتبال کشور را مسموم و مخدوش می‌کند.

اینکه گزارشگر هروقت دلش خواست درباره سوت‌های داور اظهارنظر فنی کند و بخودش اجاره بدهد که روی آنتن عملکرد او را به چالش بکشد، موضوع تازه‌ای نیست. البته در این راه، تاکتیک جالبی هم بکار می‌رود که حتی بعد از تماشای صحنه آهسته و غلط بودن کارشناسی، برخی گزارشگرها با یک جمله که «حالا کارشناسان داوری باید نظر بدهند» حرف خود را غیرمستقیم پس می‌گیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)