دبیر هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: بازیکنان با شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا به پول نمی‌رسند و فقط فرصتی برای کشورهای عربی ایجاد می‌کنند که به ایران آسیب بزنند.

پندار توفیقی درباره مهلت دادن کنفدراسیون فوتبال آسیا به استقلال و پرسپولیس برای تسویه کردن بدهی ها، به رادیو تهران گفت: امکان ندارد خود باشگاه ها بتوانند به تنهایی این بدهی ها را پرداخت کنند. پرسپولیس و استقلال دولتی هستند ولی بودجه دولت به آنها تعلق نمی گیرد و درآمدهایشان کفاف نمی دهد. در ۱۰، ۱۵ سال گذشته بدهی ها سنگین و سنگین تر شده است. حل مشکلات عزم ملی می خواهد و باید دولتمردان پیشقدم شوند.

وی درباره شکایت بعضی از بازیکنان به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن مطالبات خود، تاکید کرد: اول از همه باید بپذیریم شرعی و عرفی، این پول حق بازیکنان است و وقتی قراردادی منعقد می شود، باید به آن متعهد بود. با این حال مرجع رسیدگی به این مشکلات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و سپس کمیته استیناف است. خروج حکم از فدراسیون مبنای قانونی ندارد.

دبیر هیات مدیره باشگاه استقلال تصریح کرد: وقتی بازیکن می داند که استقلال حتی برای پرداخت بدهی هایش درآمدی ندارد، بردن شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا صرفا باعث باطل شدن مجوز حرفه ای و احیانا ممانعت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا می شود. اینکه برای بازیکنان پول نمی شود. این اقدام صرفا برای کشورهای عربی از جمله عربستان فرصتی می شود تا به ایران آسیب های دیگری بزنند.

توفیقی یادآور شد: همانطور که گفتم استقلال و پرسپولیس صد درصد دولتی هستند و حل مشکل آنها عزم ملی می خواهد.

وی در خصوص شکایت مجید غلام نژاد به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فرصت ۲۲ روزه استقلال برای پرداخت مطالبات این بازیکن، گفت: غلام نژاد از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم گرفته بود. AFC قدرت اجرایی برای پرداخت پول به بازیکنان ندارد و فقط می تواند مشکلاتی برای حضور باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد کند. در نهایت بازیکنان با این روش به پول نمی رسند. این روش، روش به پول رسیدن نیست و محال است این تصمیم نتیجه بدهد.

دبیر هیات مدیره باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: ما مکاتباتی با مجمع باشگاه داشته ایم. همه دوستان باید کمک کنند. بعضی از وزیران به علاوه کمیسیون برنامه و بودجه باید کمک کنند. طبق قانون اگر هزینه ها از درآمد بیشتر شود دولت باید آنرا تامین کند. تشکیل یک کارگروه و فراخواندن طلبکاران و گرفتن رضایت آنها با مبالغ کمتر هم راهکار خوبی است.

توفیقی درباره غیبت محمدحسین قریب در جلسات هیات مدیره استقلال هم گفت: من در جریان این موضوع نیستم ولی دوستان با آقای افتخاری مدیرعامل باشگاه در ارتباط هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)