پرسپولیس نیوز :آکادمی فوتبال ایران مهر با هدایت علی دوستی مهر سرمربی سابق تیم نوجوانان و جوانان ایران به همراه بیژن عزیزی یک اردوی شش روزه را در استانبول برگزار کرد.

آکادمی فوتبال ایران مهر با هدایت علی دوستی مهر سرمربی سابق تیم نوجوانان و جوانان ایران به همراه بیژن عزیزی یک اردوی شش روزه را در استانبول برگزار و چند بازی دوستانه را در این مدت با تیم های چهارده سال این شهر برگزار کردند.

نکته جالب در این اردو حضور مصطفی دنیزلی، سرمربی سابق پرسپولیس و پاس بود که وقتی به اردوی تیم زیر ۱۲سال آکادمی ایران مهر آمد با همان خنده و شوخ طبعی همیشگی اش گفت: «باور کنید به خاطر مردم ایران و خاطرات خوبم به دیدن این بچه‌ها آمدم و اگر رییس جمهور ترکیه از من می‌خواست الان بروم این کار را نمی‌کردم.» این حضور آقا مصطفی باعث شد تا خبرنگار روزنامه گل گفت و گویی را با او ترتیب دهد و جویای شرایط خودش و حال و اوضاع تیم محبوبش یعنی پرسپولیس باشد.

آقا مصطفی هنوز فوتبال ایران را دنبال می‌کنید؟
بله اما فقط در حد نتایج فوتبال ایران را دنبال می‌کنم اما بیشترین پیگیری من برای پرسپولیس است که اخبار آن را از طریق دوستانم دنبال می‌کنم.

به نظر شما فوتبال ایران در این چند سال پیشرفت کرده است؟
همان طور که گفتم زیاد تعقیب نمی‌کنم اما از طریق دوستانم اخبار را پیگیر هستم به خصوص در مورد پرسپولیس که نتایج آن را دنبال می‌کنم و در این خصوص نمی‌توانم نظر بدهم.

پرسپولیس سال قبل قهرمان شد و حالا در آسیا هم مدعی قهرمانی است. به نظر شما در بازی با الاهلی می‌تواند سربلند از زمین بیرون بیاید؟
من دو بازی پرسپولیس را سال گذشته دیدم و واقعا تیم جا افتاده و خوبی است و حرف اول را در آسیا می‌زند و از لحاظ فوتبالی از تیم‌های عربستانی و الاهلی سرتر است اما این تیم پولدار است و بازیکنان با کیفیت و گرانقیمتی را جذب کرده اما کار گروهی پرسپولیس بسیار عالی است. پرسپولیس قهرمان ایران است و همه می‌دانند چقدر این تیم قوی است و به نظرم از الاهلی سرتر بوده و به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

شما در پرسپولیس نتایج خوبی گرفتید اما این نتایج به یک اتفاق خوب برای مصطفی دنیزلی منجر نشد. این مساله به یک حسرت برای دنیزلی محبوب پرسپولیسی‌ها تبدیل نشد؟
چرا و خیلی دوست داشتم یک یادگار خوب برای خودم در پرسپولیس و فوتبال ایران به یادگار بگذارم که نشد. روزی که خداحافظی کردم و به ترکیه برگشتم قول دادم یک روز برمی‌گردم ایران و جواب محبت هواداران را با یک قهرمانی می‌دهم.

پس یعنی آقا مصطفی هنوز هم به فکر مربیگری در ایران و بازگشت به پرسپولیس است؟
بله و قطعا یک روز این اتفاق خواهد افتاد.

شما زمانی که در ایران بودید همیشه از شور و هیجان هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی می‌گفتید. این مساله را در ترکیه هم تجربه کردید؟
بله من با فنرباغچه، کالاتاسرای و بشیکتاش قهرانی داشتم اما تجربه هواداران در ورزشگاه آزادی به خصوص در داربی یک تجربه عالی بود و از نظر هیجان بهترین تجربه کاری من در ایران و پرسپولیس بود.

شما با بازیکنان زیادی در ایران سروکار داشتید. بهترین استعدادی که دیدید کدام بازیکن بود؟
نگاه من هیچ وقت انفرادی نبود و همه برای من با کیفیت بودند. بازیکنان پرسپولیس که در زمان من بودند همه خوب بودند. بعضی از آلمان و بعضی هم پیشکسوت و بعضی هم جوانان بودند که در زمان همه جزو بهترین بازیکنان بودند و همه آنها به نظر من استعداد بودند و همیشه تیم را یک گروه دیدم. با این حال یک بار در پرسپولیس یار نداشتم و یک بار هم یار داشتم پول نبود. هیچ موقع نشد من پرسپولیس را از ابتدای فصل با بودجه خوب تحویل بگیرم.

علی کریمی شاگرد شما هم که وارد جرگه مربیگیری شده است به نظر شما او می‌تواند موفق باشد؟
علی بازیکنی قوی بود و همیشه از مغز خودش به بهترین شکل بهره می‌برد. علی هنگام بازی با فوتبالیست‌های دیگر فرق داشت و مطمئنم این فرق داشتن باعث می‌شود او یک مربی فوق‌العاده شود.

تیم ملی هم با کی‌روش برای دومین بار پیاپی به جام جهانی رفت. این مساله را چطور ارزیابی می‌کنید؟
کی‌روش دوست خوب من است و چند بار با هم ارتباط داشتیم. مربی خوبی است و ایران باید قدر او را بداند و امیدوارم تیم او در جام جهانی هم نتایج خوبی به دست بیاورد.

الان مصطفی دنیزلی مشغول به چه کاری است؟
با تلویزیون TRT3 قرارداد دارم که روزهای شنبه و یکشنبه هر جلسه دو ساعت کارشناسی بازی‌ها را انجام می‌دهم که الان هفته دوم را سپری کردم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)