پرسپولیس نیوز :کارشناس داوری فوتبال گفت: داور چینی با اخراج کامیابی‌نیا گرچه بازی را برای خودش سخت کرده بود، اما توانست کم‌کم بر بازی مسلط شده و از یک بازی بسیار سخت با سربلندی خارج شود.

حیدر سلیمانی در مورد داوری دیدار الاهلی عربستان – پرسپولیس گفت: گل اول پرسپولیس در شرایط کاملاً صحیح به ثمر رسید و در ادامه اعتراض بازیکنان الاهلی بی‌مورد بود و صرفاً به دنبال این بودند که بتوانند در ادامه روی تصمیمات داور تأثیرگذار شوند.

این کارشناس داوری با اشاره به اخراج کمال کامیابی‌نیا، هافبک تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: اخراج کامیابی‌نیا در دقیقه ۱۱ کاملاً صحیح بود و نمونه بارز خطای شدید محسوب می‌شد که مستحق کارت قرمز است. در این صحنه اعتراض بازیکنان پرسپولیس هم بی‌مورد بود.

وی در ادامه افزود: دقیقه ۴۵ در یک رفت و برگشت داخل محوطه جریمه الاهلی مدافع شماره شش این تیم با احمدزاده بر سر توپ جدال کردند و در حالی که احمدزاده تکل زده بود مدافع عربستانی به عمد با استوک روی ساق پای احمدزاده فرود آمد که داور از این صحنه گذر کرد و تصمیم به ادامه بازی گرفت.

سلیمانی همچنین خاطر نشان کرد: در نیمه دوم بعد از به ثمر رسیدن گل تساوی الاهلی کار داور سخت شد تا جایی که داخل محوطه جریمه الاهلی مدافع این تیم روی پای طارمی لگد گذاشت و او را سرنگون کرد، اما مهاجم پرسپولیس طوری بزرگنمایی کرد که داور از این پنالتی به سادگی چشم‌پوشی کرد.

کارشناس داوری کشورمان یادآور شد: در دقیقه ۷۹ پنالتی به نفع پرسپولیس کاملاً صحیح بود و از آنجا که مدافع عربستانی از یک موقعیت آشکار گل جلوگیری کرد، اخراجش هم صحیح بود. در وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم داور چینی با شجاعت خطا روی بشار رسن را پنالتی اعلام کرد که کاملاً صحیح بود.

حیدری تصریح کرد: داور چینی دو اشتباه مسلم داشت که هر دو علیه پرسپولیس بود و شانس آورد که تیم ایرانی برنده بازی شد.

وی در پایان یادآور شد: بازیکنان پرسپولیس باید نسبت به خطاهای شدیدی که انجام می‌دهند بیشتر مراقبت کنند که داوران خارجی نسبت به این‌گونه خطاها سخت‌گیرانه برخورد می‌کنند.

پرسپولیس امشب (سه‌شنبه) در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان رفت که در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت به پیروزی ۵ بر ۳ دست یابد.

 

*مظفری درباره قضاوت «ویمینگ فامینک» داور چینی دیدار برگشت پرسپولیس با الاهلی عربستان گفت: به نظرم اگر این داور خطایی را که روی مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه الاهلی عربستان اتفاق افتاد، پنالتی تشخیص می داد نمره کامل می گرفت.

وی تصریح کرد: داور بازی کاملا به صحنه ها نزدیک بود کم نقص سوت زد. به همین خاطر توانست در اکثر دقایق بازی، تصمیم گیری های صحیح داشته باشد. این داور به درستی کمال کامیابی نیا را اخراج کرد و در مجموع می توان نمره خوبی به تیم داوری در بازی امشب پرسپولیس و الاهلی عربستان در نظر گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)