پرسپولیس نیوز: جنگ قدرت باشگاه پرسپولیس و شرکت فروش بلیت مسابقات فوتبال ضرری جز برای تماشاگران فوتبال ندارد.

جنگ قدرت همیشه بوده؛ از ازل و تا ابد نیز ادامه دارد. جنگ قدرتی که همیشه دامن گیر قشر ضعیف جامعه شده و ارکان قدرت هیچگاه متضرر نشده‌اند. نهایت ضرری که ارکان قدرت دیده‌اند منافع کمتری است که نصیب‌شان می‌شود. درست مثل جنگ قدرتی که حالا بین باشگاه پرسپولیس و شرکت برهان مبین به راه افتاده است. باشگاهی مردمی و شرکتی که بلیت فروشی مسابقات فوتبال را از فدراسیون گرفته بود. حالا که فدراسیون فوتبال بلیت فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کرده، جنگی بین دو رکن قدرت این ماجرا به راه افتاده است.

باشگاه پرسپولیس اکنون به صورت قانونی بلیت فروشی را از فدراسیون فوتبال گرفته و باید بلیت فروشی را انجام بدهد. از سوی دیگر شرکت برهان مبین برای بلیت فروشی مسابقات فوتبال قراردادی قانونی با فدراسیون فوتبال دارد که حالا فدراسیون مجبور شده بدون توجه به این قرارداد بلیت فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کند. کاری به میزان سودی که نصیب فدراسیون فوتبال می‌شد، سهم برهان مبین بود یا سودی که اکنون به باشگاه می‌رسد نداریم که این موضوع نیاز به بررسی‌های بسیار دارد، موضوع ضربه‌هایی است که در این جنگ قدرت به تماشاگران می‌خورد. تماشاگرانی که از کوچکترین امکاناتی بی‌بهره هستند و حالا برای تماشای مسابقه باید رنج زیادی هم بکشند و از آنها هم انتظار داریم که همه چیز را رعایت کنند و آستانه تحمل‌شان هم بالا باشند.

در بازی پرسپولیس و نفت تهران در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، نمایندگان شرکت برهان مبین بلیت‌هایی را پیش فروش کرده بودند و قصد داشتند بلیت‌هایی را هم در ورزشگاه به فروش برسانند. از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس هم نمایندگانی را با بلیت‌های کاغذی به ورزشگاه فرستاده بود تا بلیت فروشی در اختیار خودش باشد. همه اینها چیزی جز دردسر برای تماشاگران نداشت. کسانی که پشت گیت‌های بلیت فروشی مانده بودند و نمی‌دانستند باید چه کار کنند. کمتر از یک ساعت مانده به بازی هم تماشاگران بیرون ورزشگاه منتظر بودند تا تکلیف‌شان مشخص شود و در نهایت با بلیت‌هایی که باشگاه می‌فروخت وارد ورزشگاه شدند. البته کسانی هم بلیت‌های شرکت برهان مبین را پیش خرید کرده بودند که با این بلیت‌ها نتوانستند به جایگاهی که مشخص شده بود بروند. یعنی در نهایت با بلیت‌هایی که چهار برابر قیمت بلیت‌های باشگاه بود، سرشان کلاه رفت!

جنگ پرسپولیس و شرکت بلیت فروشی که از دو واژه برهان (حجت، بینه) و مبین (واضح و آشکار) تشکیل شده، حالا چیزی جز ضرر برای تماشاگران یا همان هواداران ندارد. ضرر مالی که به برخی تماشاگران وارد شده یک سمت ماجراست و ضررهای دیگر هم به جای خود. اینکه تماشاگران هیچ امکاناتی در ورزشگاه ندارند و در بازی پرسپولیس و نفت هم آنها را مدت‌ها پشت در نگه داشتند تا جنگ قدرت موقتاً به پایان برسد. فدراسیون هم که در این میان با شرکت برهان مبین قرارداد بسته و از طرف دیگر بلیت فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کرده تماشاگر این جنگ قدرت است، در حالی که خودش به عنوان کسی که در این ماجرا بوده باید در این خصوص میانجیگری کرده و مشکل را حل کند. جنگ قدرت اگر اینجا هم به پایان برسد، مطمئناً انتهایی ندارد، اما بالاخره ظلم به تماشاگران که «برهانِ مبین» است، باید یک جایی به پایان برسد، اگر ارکان قدرت پایین دست خود را ببینند!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)