پرسپولیس نیوز: مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نشست مطبوعاتی، اعلام کرد: این شرکت با توجه به این که مالک ورزشگاه آزادی است می‌تواند بر اساس قوانین حاکم بر باشگاه‌های دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس اقدام به بلیت فروشی الکترونیکی کند و قطعا می‌تواند کمک بزرگی برای بازسازی این ورزشگاه را به دنبال داشته باشد.

مصطفی مدبر در جمع خبرنگاران و در آخرین روز از  هفته “تربیت ‌بدنی” ،اظهار کرد: دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی که از ورزشگاه آزادی برای برگزاری دیدارهای خود استفاده می‌کنند شرایط خود را برای بلیت فروشی مطرح کرده‌اند، اما بهتر بود که بلیت فروشی به یک نهاد واگذار شود نه این که هر باشگاهی خود خواهان بلیت فروشی شود.

وی گفت‌: البته پیش از این نیز قرار بود شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به نمایندگی از این دو باشگاه و تیم‌ ‌ملی موضوع فروش بلیت به صورت الکترونیکی را با این دو باشگاه با همان تقسیمات قبلی مطرح کند و به همان شکل قبلی این کار صورت بگیرد و ما نیز فقط اجاره بهای این ورزشگاه را از محل فروش بلیت دریافت کنیم  که در ادامه‌ مسیر تغییراتی ایجاد شد و این کار صورت نگرفت.

مدبر ادامه‌ داد: شرکت برهان مبین قبلا قراردادی را به مدت یازده سال با سازمان لیگ فوتبال منعتقد کرده بود که قرار بود ۳۵ درصد از محل بلیت فروشی به این شرکت اختصاص  داده شود. از مدت عقد این قرارداد دو سال سپری می‌شود و در طی این دو سال تنها این شرکت توانسته است بلیت فروشی استادیوم آزادی را انجام دهد، در حالی که می‌توانست این شرکت برای سایر ورزشگاههای همچون غدیر اهواز  که درآمدش کمتر از استادیوم آزادی است نیز بلیت فروشی انجام دهد. هر چند که هزینه‌هایی در این زمینه صورت نگرفته است، اما به‌ هر حال این شرکت هزینه خود را دریافت کرده است. قرار بود قرارداد با این شرکت فسخ شود و یا دوباره اقاله صورت بگیرد، اما در مجموع بلیت فروشی به دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال واگذار شد. چون قرارداد با شرکت برهان مبین فسخ شد، این شرکت ادعا داشت که در این مدت بلیت فروشی زیادی صورت نگرفته است و تیم‌های استقلال و پرسپولیس از تماشاگران بالایی برخوردار نبوده اند به همین خاطر بلیت فروشی در آن زمان آن طور که انتظار داشت، انجام نشده است. به‌ هر صورت تا زمانی که تکلیف برهان مبین مشخص می‌شد ما به لحاظ حقوقی نمی توانستیم قرارداد دیگری را در این زمینه  با سازمان لیگ فوتبال داشته باشیم. حتی در وهله اول قرار بر این شد  که این شرکت  از محل بلیت فروشی به جای ۳۵ درصد ۱۲٫۵ درصد قرارداد جدیدی را به امضا برساند که ما اعلام کردیم که از لحاظ حقوقی این کار امکان پذیر نیست که قبل از فسخ قرارداد ما بخواهیم بلیت فروشی در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مالک استادیوم آزادی است و طبق چارچوب مقرارت و قوانین حاکم بر هر دو باشگاه و فدراسیون‌ها خود می‌توانست بلیت فروشی را برای هر دو باشگاه و حتی برای بازی‌های تیم‌ ‌ملی انجام بدهد که قطعا این می‌توانست کمک بزرگی برای بازسازی استادیوم آزادی باشد که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه‌ ‌اضافه کرد: ما هنوز هم آمادگی پذیرش بلیت فروشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس  و تیم‌ ‌ملی را در ورزشگاه آزادی داریم ضمن این که به لحاظ امنیتی من تصور می‌کنم که این ورزشگاه تحت تهدیدات امنیتی است و باید در استادیوم آزادی بتوانیم امنیتی از این جهت ایجاد کنیم تا زمانی که یک تماشاگر در بین جمعیت ۱۰۰ هزار نفره ترقه‌ای را می اندازد بتوانیم از طریق دوربین‌های خود چهره این فرد را شناسایی کنیم. به‌ هر شکل اگر سازمان لیگ و تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیاز به حمایت‌های ما داشته باشند ما می‌توانیم در کار فروش بلیت الکترونیکی کمک کنیم.

وی درباره بازسازی سکوهای ۳۴، ۳۵ و ۳۶ استادیوم آزادی و این  که این بازسازی در چه مرحله‌ای قرار دارد، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که بازسازی این سکوها را در سه ماه به اتمام برسانیم، اما زمان بر است و نیاز به حمایت‌ داریم. تمام سعی ما بر این است که بتوانیم بهترین کار بازسازی را در مجموعه ورزشی آزادی انجام دهیم تا در آینده دیگر مشکلی برای این ورزشگاه ایجاد نشود. اگر بودجه به موقع به دست ما برسد  می‌توانیم در پایان دو سال، بازسازی استادیوم آزادی را به اتمام برسانیم. ضمن این که هنگام بازسازی این سه سکو متوجه شدیم که زیر این سکوها بتن انباشته شده است و تخریب آن زمان بر است. بنابراین هنوز نتوانسته‌ایم  که کار این سکو را به پایان برسانیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در استادیوم آزادی انجام دهیم آب بندی این سه سکو است و حتی به دنبال تغییرات و به روز کردن بلندگوها، نور دهی و سایر تجهیزاتی که مورد نیاز است هستیم. تا به امروز برای تعمیر این سه سکو چهار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. البته پیش‌بینی ما برای  کل بازسازی استادیوم آزادی ۱۶۰ میلیارد تومان بود که قرار بود دولت در دو بخش و در مدت دو سال این بودجه را در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قرار دهد. امیدوارم که بودجه به موقع به دستمان برسد تا در این دو سال این کار به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همچنین در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: ما به لحاظ سخت افزاری و امکانات برای حضور بانوان در استادیوم ها هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم به لحاظ امنیتی، سخت افزاری و حتی ایجاد جایگاه مناسب برای ورود و خروج بانوان و سرویس های بهداشتی تمهیدات لازم را بیاندیشیم، اما به هر صورت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در جایگاه تصمیم گیری نیست.

او در ادامه‌ درباره استانداردسازی پیست‌های اسکی نیز ، خاطر نشان کرد: ما به سرعت استانداردسازی پیست‌های اسکی را انجام داده‌ایم و به دنبال این هستیم که بتوانیم تا فصل زمستان این پیست قابل بهره‌برداری باشد، حتی سعی کردیم از نظر استانداردسازی مشکلاتی که وجود داشت از طریق موسسه استانداردسازی با بازدیدی که از این پیست‌ها داشتند را بر طرف کنیم تا بتوانیم هر چه‌ سریع‌تر مجوز بهره‌برداری پیست اسکی دیزین را بگیریم.

مدبر در خصوص شایعات عجیبی که در برخی از سایت‌ها درباره مفقود شدن ۱۰۰ نفر منتشر شده بود، گفت‌: ما در حال‌ بازسازی پیست اسکی دیزین هستیم و تله کابینی کار نمی‌کند که کسی بخواهد در آن حبس شود. ما شکایتی را آماده کرده‌ایم که کسانی می‌خواهند مانع استانداردسازی پیست دیزین شوند را پیدا کنیم تا دیگر شاهد منتشر شدن چنین شایعاتی در پیست اسکی دیزین نباشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)