پرسپولیس نیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا، تازه‌ترین رده‌بندی لیگ‌های برتر باشگاهی قاره کهن را اعلام کرد.

با اعلام رسمی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ برتر فوتبال ایران بدون تغییر از ماه گذشته در رده هفتم لیگ های برتر قاره کهن قرار گرفت. در این رنکینگ لیگ برتر امارات همچنان با امتیاز قابل توجهی در رده اول قرار دارد و پس از امارات، کشورهای کره‌جنوبی، کره جنوبی، چین، عربستان،ژاپن و قطر قرار دارند و ایران نیز در رده هفتم باقی ماند.

در رده بندی جدید امتیاز  لیگ ایران با کسب امتیاز ۷۱.۸۵۱ در رده‌بندی جدید در بین تیم‌‌های غرب آسیا نیز همچنان چهارم است و این موضوع یعنی اینکه در صورت توزیع سهمیه‌های جدید برای فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه‌های کشورمان همچنان ۲+۲ باقی خواهد ماند.

گفتنی است که شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار فارس گفته بود: هنوز رده بندی جدید اعلام نشده است ولی پارسال با رده بندی که AFC اعلام کرد ایران در رده هفتم قرار گرفت سهمیه  ۲+۲ گرفت و عراق با توجه به اینکه مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرد، سهمیه عراق به ایران رسید تا سهمیه ایران ۳+یک شود. آخرین رده بندی امسال و ملاک اصلی در تاریخ ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) است و تصمیم گیری نهایی و رده بندی پایانی در تاریخ ۲۴ نوامبر( ۳ آذرماه) گرفته می‌شود اگر ایران در همان دره هفتم بماند مثل سال گذشته سهمیه ۲+۲ خواهد داشت و اگر کسب مجوز عراق اثبات شود سهمیه ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ می‌شود.

با این تفاسیر اگر رده بندی باشگاهی ایران در آخرین رده بندی امسال AFC مصادف با ۱۶ نوامبر(۲۵ آبان) در رده هفتم بماند سهمیه ایران مثل سال گذشته ۲+۲ خواهد ماند و با توجه به اینکه عراق سهمیه خود را در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ قطعی کرده است در نتیجه سهمیه ایران از ۳+یک که با سهمیه عراق را سال گذشته گرفته بود به ۲+۲ کاهش پیدا می‌کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)