پرسپولیس نیوز: عضو کمیته تعیین وضعیت در مورد بدهی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی، گفت:این سه باشگاه طلبکارانی دارند که هنوز شکایتی نکرده‌اند بنابراین با تشکیل پرونده‌ای در کمیته وضعیت میزان دقیق بدهی مشخص می‌شود.

روزبه وثوق‌احمدی عضو کمیته تعیین وضعیت درباره کارگاه برگزار شده اظهار داشت: در راستای بین‌المللی کردن رویه‌ها و استاندارد کردن قراردادها بین بازیکنان و واسطه‌های نقل و انتقالات توافقنامه‌ای با فیفا امضا کردیم که نرم‌افزاری در اختیار ما قرار دهند. روز گذشته و امروز سه نفر به ایران آمدند تا در لیگ یک، لیگ برتر و استفاده کننده از این نرم‌افزار آموزش ببیند. جلسه خوبی بود امیدوارم باشگاه‌ها این موضوع را جدی بگیرند و به سمت بین‌المللی شدن بروند.

وی در خصوص آخرین وضعیت امیرحسین صادقی و طلبکاران عنوان کرد: باشگاه‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید وضعیت پرونده بدهی خود را مشخص می‌کردند. هر سه باشگاه طلبکارانی دارند که به فدراسیون نرفته و شکایتی نکرده‌اند اما باشگاه آنها را می‌شناسد. باشگاه‌ها پرونده‌ای را در کمیته تعیین وضعیت در این خصوص تشکیل دادند و خواستند میزان دقیق بدهی مشخص شود تا رای صادر و بدهی‌ها پرداخت شود. پرونده صادقی و دیگران از این نوع بوده و در حال بررسی است. اگر پرونده نقصی داشته باشد به باشگاه می‌گوییم جواب را می‌فرستیم و در نهایت رای صادر می‌شود.

وثوق‌احمدی در ادامه در پاسخ به این سؤال که برخی از طلبکاران می‌گویند با ما صحبتی نشده یا پرونده‌سازی صورت گرفته،‌خاطرنشان کرد: AFC سه حالت را در نظر گرفته بود.اول اینکه باشگاه‌ها تسویه کنند، دوم توافقنامه با طلبکاران صورت بگیرد و سوم اینکه در مرجع ذیصلاح به این موضوع رسیدگی شود. بنابراین پرونده‌سازی نشده بلکه این باشگاه‌ها طلبکارانی دارند که شکایت نکرده‌اند و از حالت سوم یعنی رسیدگی به مراجع ذیصلاح استفاده کرده‌اند. اگر کمیته انضباطی رای را صادر کند و بگوید بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

عضو کمیته تعیین وضعیت در پایان درباره شکایت امیرحسین صادقی به AFCگفت: فیفا و AFC مرجع رسیدگی به مشکلات بین‌المللی هستند. مشکلات داخلی در داخل هر کشور بررسی می‌شود. یک موضوع زمانی جنبه بین‌المللی دارد که یک طرف آن خارجی باشد. در غیر این صورت پرونده را برمی‌گرداند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)