دوشنبه 7 بهمن (11:42)

مرجع خبری پرسپولیس : وقتی بلیت فروشی را شش صبح آغاز می کنند !

اينجا تهران، سال 1278! اصلا اشتباهي در نوشتن سال جاري هجري شمسي صورت نگرفته است. اتفاقات و تصميم‌گيري‌هايي كه الان در فوتبال ما صورت مي‌‌گيرد وجه تشابه زيادي با همان رويه يكصد سال پيش دارد! شايد در آن سال‌ها اصلا در ايران ورزش فوتبال نبود و اگر هم بود به اين شكل توسعه نيافته بود اما يكسري مسائل تفاوتي با آن سال‌هاي دور ندارد.پس از كش‌و‌قوس‌هاي فراوان بالاخره اعلام شد كه بليت‌فروشي بازي داربي در همان روز انجام خواهد شد. پس از اظهارنظرها و راه‌كارهاي متفاوتي كه در طول چند ماه گذشته ارائه شد بالاخره مسئولان تصميم گرفتند كه رويه‌ همان رويه سابق باشد. كاسه همان كاسه و آش همان آش! نه تغييري در ماهيت تصميم ايجاد شد و نه دورنماي روشني براي سال‌هاي آينده ترسيم شد. آنقدر در خصوص اين موضوع بحث شده نوشته و گفته شده كه به‌نظر‌ مي‌رسد پرداختن به آن باعث هيچ تغييري نخواهد شد. اما مسئله‌اي كه باعث شده طريقه بليت‌فروشي داربي بيست‌و‌پنجم بهمن ماه نگران‌كننده تر از قبل به‌نظر‌ برسد، ساعتي است كه براي اين كار به تصويب رسيده است.
بليت‌فروشي بازي برگشت دو تيم استقلال و پرسپوليس از ساعت شش صبح روز موعود در محل انجام بازي يعني ورزشگاه يعني ورزشگاه آزادي انجام خواهد شد. عجب ساعت مناسبي!
مطمئنا همه بر اين موضوع اشراف دارند كه در فصل زمستان به‌سر مي‌بريم، فصلي كه خورشيد خانم! تنبل‌تر از ماه‌هاي ديگر سال است و براي اينكه صبح شود كلي ظلمت و تاريكي را به خوردمان مي‌دهد. مي‌دانيم و مي‌دانيد كه در اين فصل هوا زودتر از ساعت هفت روشن نمي‌شود.

اين براي اولين بار است كه ساعت شش صبح براي بليت‌فروشي در نظر گرفته مي‌شود. ساعتي كه هوا هنوز كاملا تاريك است و مطمئنا مشكلات زيادي را هم براي متقاضيان خريد بليت به‌وجود مي‌آورد و هم براي ارگاني كه قرار است امنيت اين مسابقه و حواشي آن را برعهده داشته باشد. انتخاب اين ساعت از هر لحاظ مشكل‌ساز است. بدون شك تنها مسئله‌اي كه لحاظ شده فراهم كردن آرامش و آسايش جمعيت 100 هزار نفري است كه از مدت‌ها قبل براي ديدن اين بازي لحظه‌شماري مي‌كنند. به‌نظر‌ مي‌رسد اين جمعيت اين بار بايد قيد خواب شب قبل از بازي را بزنند چون مجبورند در ساعات اوليه صبح- البته صبحي كه هنوز شب است!- خود را به محل بليت‌فروشي برسانند. اين شرايطي است كه براي تماشاگران تهراني كه درد سر كمتري براي ديدن اين بازي دارند، وجود دارد. حالا مشكلات شهرستاني‌ها كه جاي خود دارد. از طرفي احتمال اينكه دوستداران فوتبال تمام اين سختي‌ها را به جان بخرند و در يكي از سردترين ماه‌هاي سال آن هم با اين شرايط در نظر گرفته شده همت كنند و به ورزشگاه آزادي بروند، چقدر است؟
گر چه احتمال اينكه ورزشگاه براي اين بازي پرنشود، كمي دور از تصور است اما مگرنه اينكه هميشه بحث سر اين موضوع بود و هواداران حاميان اصلي فوتبال هستند و بايد اسباب آسايش و آرامش آنها را فراهم كرد. مگر نه اينكه صحبت از فرهنگ‌سازي در ورزشگاه‌ مي‌كنيم اما واقعا تماشاگري كه شب قبل نخوابيده، به سخت‌ترين شكل ممكن بليت‌گرفته و چند ساعت در سرماي بهمن ماه روي سكوهاي يخ‌زده منتظر مانده تا بازي را ببيند، در مواقع بحراني مي‌تواند خود را كنترل كند؟
با اين اوصاف فقط مي‌شود تاسف خورد. تاسف خورد به حال فوتبال كه بزرگ‌ترين و سنتي‌ترين بازي فصل آن با اين شرايط برگزار خواهد شد. واقعا مسئولان براي اين پرسش بي‌پاسخ كي جواب خواهنديافت. عجيب است كه در عصر تكنولوژي كه حتي شركت در آزمون‌ها و خيلي از موارد ديگر به‌صورت اينترنتي انجام مي‌شود، نمي‌‌توان بليت‌ اين بازي را پيش‌فروش كرد؟ نمي‌شود پايگاه‌هاي مخصوص در تهران و مراكز استان‌ها در نظر گرفت تا تماشاگران مشتاق كه مي‌‌خواهند اين بازي را از نزديك ببينند 24 ساعت قبل از بازي بليت خود را تهيه كنند؟
هنوز هم دير نشده و مي‌توان براي فروش بليت اين بازي راهكاري بهتري در نظر گرفت. تصميمي كه نه سيخ بسوزد و نه كباب.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)