یکشنبه 16 فروردین(11:30)

مرجع خبری پرسپولیس : رویارویی تیم “سیروس قایقران ” با پرسپولیس / حریفی با قدمت 20 ساله

تیم فوتبال الغرافه قطر حریف روز چهارشنبه پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیمی با قدمتی حدود 20 سال است که طی سال‌های گذشته رقابتی نزدیک با تیمهای برتر فوتبال این کشور داشته است.

در سال 1979 تیمی تحت عنوان الاتحاد دوحه تشکیل شد و به عرصه رقابت‌های فوتبال قطر گام نهاد که بعدها در سال 2004 به الغرافه تغییر نام داد.

این تیم که در حال حاضر با هدایت “مارکوس پاکوئتا” برزیلی در مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر و لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، تا به امروز پنج بار عنوان قهرمانی لیگ قطر را به خود اختصاص داده است.

زردپوشان دوحه همچنین پنج بار به مقام قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر رسیده و یکبار بر سکوی قهرمانی جام ولیعهد باشگاه‌های این کشور ایستاده‌اند. قهرمانی در مسابقات سوپر جام باشگاه‌های قطر از دیگر افتخارات تیم الغرافه است.

مارکوس پاکوئتا، مربی حال حاضر تیم فوتبال الغرافه، پیش از این سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان و الهلال این کشور بوده است. او تیم ملی فوتبال عربستان را در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان هدایت کرده است.

تیم الغرافه برای سومین بار است که حضور در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را تجربه می کند و تاکنون از مرحله مقدماتی این مسابقات صعود نکرده است.

الغرافه یکی از تیم‌های مطرح فوتبال قطر است که در ورزشگاه مجهز “الغرافه” با گنجایش 25 هزار نفر از حریفان پذیرایی می کند. این ورزشگاه در بازیهای آسیایی 2006 دوحه میزبان برخی از مسابقات فوتبال بود.

در تیم الغرافه شش بازیکن خارجی از کشورهای برزیل، غنا، مراکش و عراق حضور دارند. فرناندو و کلمرسون (برزیل)، نشاط اکرم و یونس محمود (عراق)، عثمان الاساس (مراکش) و لورنس اولی کوآیه (غنا) بازیکنان خارجی تیم فوتبال الغرافه هستند. کلمرسون برزیلی یکی از بهترین بازیکنان خارجی لیگ قطر است که در جدول گلزنان این مسابقات با 19 گل زده عنوان سوم را در اختیار دارد.

مرحوم سیروس قایقران، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان نیز طی سال‌های 1990 تا 1991 در تیم الاتحاد دوحه (الغرافه) حضور داشته است و در زمره بازیکنان خارجی برتر این تیم به شمار می آید.

الغرافه در حال حاضر شانس اصلی قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ ستارگان قطر است و در فاصله دو هفته مانده به پایان این رقابت‌ها صدرنشین جدول رده بندی است. زردپوشان دوحه با کسب یک امتیاز در دو دیدار آینده می توانند قهرمان لیگ ستارگان قطر شوند.

تیم فوتبال الغرافه در هفته سوم از مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی به دیدار پرسپولیس می آید. این بازی از ساعت 16 آغاز خواهد شد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)