سه شنبه 15 بهمن(17:49)

مرجع خبری پرسپولیس : با اسناد و مدارك مثبتي كه در باشگاه پرسپوليس وجود دارد و در صورت ارائه ادله محكم به فيفا، شكايت “ماركو” به سرانجامي نمي‌رسد.

در پي شكايت “ماركو” دستيار سابق افشين قطبي در تيم پرسپوليس از اين تيم براي مطالبه باقي‌مانده مبلغ قراردادش، اسناد و مدارك مثبتي از جمله غيبت‌هاي مكرر و غيرموجه و ترك ايران بدون اجازه، عليه اين مربي برزيلي در باشگاه پرسپوليس وجود دارد كه نشان مي‌دهد او حقي نداشته و دستش به جايي نمي‌رسد.

قرارداد ماركو با پرسپوليس كه مستقل نبوده و متممي از قرارداد افشين قطبي سرمربي سابق اين تيم بوده، مبلغ سيصد هزار دلار است؛ بنابر توافقات بين باشگاه و اين مربي، او مي‌بايست در بدو ورودش به اين تيم هفتاد درصد قراردادش يعني معادل 210 هزار دلار را دريافت مي‌كرد كه ظاهرا تنها 140هزار دلار را گرفته است.

با اين حساب “ماركو” در صورت تداوم همكاري با پرسپوليس تا پايان ليگ امسال بايد 160 هزار دلار ديگر از پرسپوليسي‌ها مي‌گرفت، اما…

 

– به هيچ وجه در قرارداد ماركو ذكر نشده كه او مي‌تواند در سال 12 بار با اجازه خود پرسپوليس را ترك كند اما او چندين بار بدون اجازه ايران را ترك كرد.

– ماركو بايد هنگامي كه قصد ترك ايران را داشت، پيرامون اين مساله از باشگاه درخواست كتبي مي‌كرد و باشگاه پس از بررسي درخواست وي، تصميم لازم رادر اين باره اتخاذ مي‌كرد، اما اين مربي چندين بار بدون اجازه باشگاه پرسپوليس ايران را به دلايل مختلف ترك ‌كرد.

– حتي افشين قطبي هم در بعضي مواقع نسبت به اين اقدامات ماركو موضع‌گيري كرده و كار او را غيرحرفه‌اي قلمداد مي‌كرد.

– ماركو به دلايل مختلفي از جمله بيماري پدرش، بستري بودن مادرش و يا ناراحتي و قهر پرسپوليس را ترك كرده كه طبق قوانين و مقررات فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) و در صورت مطلع شدن اين مرجع توسط مسوولان پرسپوليس نسبت به غيبت‌هاي ماركو، او مقصر بوده و نمي‌تواند اعاده حق كند؛ كما اينكه به گفته داريوش مصطفوي مديرعامل سابق پرسپوليس، هفتاد هزار دلار پرداخت نشده كه بايد در ابتداي فصل به او داده مي‌شد، آماده بود اما اين دستيار برزيلي مدام در حال سفر و ترك ايران بود، لذا اين مبلغ با اسناد و مداركي كه در باشگاه وجود دارد صرف هزينه‌هاي جاري تيم شده است.

– حتي ماركو هيچ نامه‌ي مكتوبي از مديريت پرسپوليس مبني بر اخراج وي و يا درخواست قطع همكاري با او را در دست ندارد؛ لذا شكايت اين مربي به فيفا نمي‌تواند سرانجامي داشته باشد.

با اين تفاسير ماركو كه تنها با قطبي توانست در ايران و تيم پرطرفداري چون پرسپوليس حضور داشته باشد، بدون ادله قانوني يا مدرك معتبر خاصي خواهان بازپس‌گيري باقي‌مانده مبلغ قرارداد هنگفتش از اين باشگاه شده است كه بايد ديد مسوولان فعلي پرسپوليس چه برخورد يا تصميماتي را در اين باره اتخاذ

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)