«استقلال برای هر بازی بیش از 24 هزار نفر تماشاگر ندارد.» این نتیجه ای است که از تعداد تماشاگران این تیم در بازی های مختلف به دست می آید.

بینا؛  آبی ها هر چند با نتایج خوب صدرنشین شده اند اما نتوانسته اند هوادارانشان را مجاب کنند که استادیوم آزادی را پر کنند.
آبی ها در حالی امروز به عدد متوسط 22 هزار نفر در هر بازی استادیوم آزادی رسیده اند که در بازی با پرسپولیس هم میزبان نبوده اند و اگر 90 هزار نفر این بازی از آمار استقلال خارج شود، تعداد متوسط تماشاگران این تیم در هر بازی ای که میزبان بوده اند به 15 هزار نفر در هر بازی کاهش پیدا میکند.
استقلال بعد از برد روز دوشنبه، چهارمین پیروزی پیاپی خودش را به دست آورد اما چه فایده که میزان استقبال از این بازی کاملا برعکس نتایج تیم رقم خورده. اولین برد استقلال مقابل سایپا در جام حذفی بود که طبق معمول استقبال ویژه ای از طرف تماشاگران نداشت. با اینحال در دو بازی بیرون از خانه آبی ها در دورود و بندرعباس، تماشاگران شهرستانی جور تهرانی ها را کشیدند و به سکوها رنگ دادند. با این حال در چهارمین بازی استقلال مقابل سایپا در ورزشگاه آزادی تنها هشت هزار نفر به ورزشگاه آمدند.
این آمار در مقایسه با بازی های استقلال در اوایل فصل سیر نزولی چشمگیری داشته و ارقام 50، 40 و 30 هزار نفری تماشاگران استقلال در سه بازی اول خانگی این تیم مقابل آلومینیوم، سایپا و ذوب آهن به رقم های 8، 5 و 6 هزار نفر مقابل سایپا، فولاد و سپاهان در سه بازی آخر خانگی این تیم کاهش پیدا کرده است.
هر چند خیلی از هواداران و بازیکنان استقلال این کم شدن تعداد تماشاگران را به عواملی مثل سرمای هوا و وسط هفته برگزار شدن بازی ها نسبت می دهند و علت استقبال بیشتر هواداران از بازی های اول را برگزاری بازی ها در ماه رمضان و دیر بودن ساعت برگزاری بازی ها می دانند اما این نظریه در مقایسه با استقبال بیشتر هواداران پرسپولیس از بازی های این تیم با توجه به جایگاه آنها در جدول رده بندی و روزهای پر افت و خیز آنها در این فصل زیر سوال می رود.

 

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)