با توجه به این که در سال 88 با تبلیغات فراوان اعلام شد «به زودی» باشگاه مردمی پرسپولیس به صاحبان اصلی آن یعنی مردم و بخش خصوصی واگذار خواهد شد و این به زودی پس از دو سال هنوز محقق نشده و احتمالا به سرنوشت قول هایی همچون افتتاح ورزشگاه نقش جهان اصفهان دچار خواهد شد ، و به دلیل اینکه پرسپولیس در این بلاتکلیفی همچون فرزند یتیمی در دولت اداره می شود که سیاه ترین دوران تاریخ فوتبال خود را تجربه می کند ، ما هواداران پرسپولیس به دلیل عدم تحقق سریع این قول ، خواستار «انتقال این تیم به نهادی غیر از سازمان تربیت بدنی و یا بخش خصوصی» هستیم.

 

تیم پرسپولیس پیش از اینکه با رای دادگاه به مالیک سازمان تربیت بدنی در آید و در زمان مالکیت وزارت معادن و فلزات یکی از درخشان ترین دوران فعالیت خود را سپری کرده و روا نیست تیم های کم تماشاگری که حساس ترین مسابقات آنها با کمتر از 2 هزار تماشاگر برگزار می شود با تکیه به کارخانه های سودآور خریدهای میلیاردی انجام داده و تیم پرسپولیس با قیمومیت سازمان تربیت بدنی که در تأمین هزینه های مجموعه خود نیز ناتوان است ، با این تعداد هوادار میلیونی و این سابقه باشکوه همچون طفل معصومی برخورد شود که درگیر مسائلی همچون سقف قرارداد و تامین هزینه ها باشد تا جایی که در یک دهه 10 مدیر عوض کند و تنها در دو فصل رنگ قهرمانی را با هزار اما و اگر به خود ببیند و تیمی که سال ها لرزه بر اندام بزرگ و کوچک این فوتبال می انداخت تبدیل به زنگ تفریح لیگ شود.

 

اگر برای عده ای این امر عادی شده است که مالکیت ، ریاست مجمع ، اسپانسر تبلیغاتی ، ورزشگاه انجام مسابقات و حتی شرکت تأمین کننده البسه دو تیم پرطرفدار و رقیب دیرینه عیناً یکی باشد ، برای هواداران این تیم مایه ی سرافندگی است و نتیجه این روش مالکیت مشترک هم برای همگان آشکار شده است.

 

با وجود اینکه که سابقه تاریخی نشان داده به حرف هوادار پرسپولیس حتی در حد تعویض یک بازیکن هم اهمیت داده نمی شود ، اما هواداران نسبت به وظیفه ذاتی خود کوتاهی نکرده و حمایت صادقانه خود را انجام می دهند و سکوت در برابر بی عدالتی آن هم به این بزرگی را روا نمی دانند.

هوادارانی که با این خواسته موافقند ، موافقت خود را با امضای دیجیتال این طومار اعلام داشته و تلاش خود را برای رسیدن صدای این حرکت به گوش تمام هواداران انجام دهند.

هـواداران پــرطرفدارتـرین و پــرافـتـخارتـرین تیم تاریخ فوتبال ایـــران ، «پرســـپولـــــیس»

 

 

* امضا از طریق فرم پایین صفحه و تنها با ثبت نام و نام خانوادگی(یا مخفف) و ایمیل یگانه امکان پذیر خواهد بود.

*خواهشمند است به امضا اکتفا کرده و از بحث و گفتگو پرهیز کنید.

* برای مراجعه به صفحه توضحیات و بحث و گفتگو (کلیک کنید)

 

 

 

 


 

 

 

بررسی دلایل آغاز حرکت اصلاحی : مقایسه مالکیت سازمانی و مالکیت صنعتی

 

مقایسه ای انجام می دهیم از عملکرد تیم پرسپولیس در دهه های هفتاد و هشتاد با مالکیت وزارت معادن و فلزات و سازمان تربیت بدنی و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنیم:

 

 

* دوران زمام داری صنایع :


پس از سال های ابتدای دهه هفتاد با قهرمانی تیم های پاس و سایپا مديريت باشگاه  پرسپولیس به وزارت معادن و فلزات وقت سپرده شد و استانکو به عنوان سرمربی انتخاب شد. پرسپولیس در این دوران دو قهرماني ليگ 74 و 75 ايران را به دست آورد و در سال 76 پرسپوليس به دليل حضور 13 بازيكن در اردوي تيم ملي از ادامه مسابقات انصراف داد تا استقلال قهرمان شود و در سال 1377 پرسپوليس مجدد وارد شد و با رکورد 65 امتیاز قهرمان شد و سال بعدی یعنی در سال 78 نیز با رکورد 23 بازی بدون شکست ،  رکورد تاریخی 4 قهرمانی در طی 5 سال را ثبت کرد. قهرماني هاي متفاوت يكي پس از ديگري، ركورد پيروزي هاي متوالي ، 23 مسابقه شکست ناپذیری ، سه سال پیاپی شکست تیم استقلال با نتایج سه بر یک ، سه بر صفر و یک بر صفر و موارد اين چنيني در همان سال ها كسب شد.

 

همچنین یک قهرمانی در جام حذفی ، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی جام در جام در آسیا ، 4 بار حضور در نیمه نهایی و سه بار سومی جام باشگاه های آسیا از دستاوردهای دهه هفتاد بود. با اين حال در سال 1379 درگيري جديدي در باشگاه و مسئله مديريت آن به وجود آمد و اين مسئله تا يك روز مانده به سال 1381 طول کشید و در 29 اسفند 1380 با راي دادگاه تجديد نظر به سود سازمان تربيت بدني پرسپولیس پس از سال ها به سازمان تربيت بدني ملحق شد.

 

 

 

* دوران زمام داری تربیت بدنی:


بازمانده های پرسپولیس طوفانی دهه هفتاد در اولین دوره لیگ برتر در سال 80 با علی پروین در روز آخر لیگ و با شکست ناباورانه استقلال برابر ملوان انزلی قهرمان اولین دوره لیگ برتر شدند و پرسپولیس  پس از بازگشت تیم به سازمان تربیت بدنی یک بار در سال 2002 به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه یافت که در مرحله گروهی حذف شد و پس از آن وارد دوران بحران خود شد و ۵ فصل نتوانست هیچ جام کشوری را ببرد و از راهیابی به این جام بازماند تا با قهرمانی معجزه وار در لیگ برتر ۸۷-۸۶ ، پس از ۵ سال دوری از بازی‌های بین‌المللی به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۹ راه یاید.

 

در این دهه پرسپولیس با مدیریت جدید با دو قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی کار خود را به پایان رساند. دهه ای که کاملا تحت سلطه تیم های صنعتی قرار داشت و در آن سپاهان اصفهان با دو قهرمانی در لیگ و 3 قهرمانی در جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا مجال عرض اندام را از سایر رقبا گرفت.

 


* خلاصه افتخارات پرسپولیس:

دهه هفتاد : 4 قهرمانی لیگ برتر – 3 نایب قهرمانی لیگ برتر – 2 قهرمانی جام حذفی – یک قهرمانی جام در جام آسیا – سه مقام سومی جام باشگاه های آسیا

دهه هشتاد : 2 قهرمانی لیگ برتر – 1 قهرمانی جام حذفی

قضاوت با خوانندگان.

 

 


 

 

 

– برای امضای طومار با نام و نام خوانوادگی فرم پایین صفحه را پر کنید.


– برای بحث و گفتگو و ارسال نظرات خود فقط روی این لینک کلیک کنید.


– برای پیوستن به صفحه این طومار در فیس بوک روی این لینک کلیک کنید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)