پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: بیشتر از همه به خاطر هواداران متاسف و ناراحت هستم.

برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز (جمعه) تیم فوتبال پرسپولیس ضمن بیان این مطلب در مورد جو تمرین سرخپوشان و ناراحتی هواداران از شکست در دربی اظهار داشت: واقعاً بیشتر از همه به خاطر هواداران ناراحتم. آنها از همه چیز برای ما مهم‌تر هستند. به خاطر همین ناراحتم که چرا آنها را خوشحال نکردیم. دربی است و آن را باختیم. نیمه اول به خاطر یکسری اشتباهات خوب نبودیم و حریف هم از اشتباهات ما استفاده کرد و برد.

هواداران عادت کرده‌اند که همیشه پیروز شویم
وی در ادامه افزود: ناراحتی هواداران را درک می‌کنم، اما می‌خواهم یک چیز را باید بگویم. همین بازیکنان در طول فصل خیلی ما را خوشحال کردند. ما ۱۵ امتیاز از تیم دوم بالاتر هستیم. می‌دانم که هواداران عادت کرده‌اند همیشه ببریم، مخصوصاً در دربی که بازی حساسی است.

شکست‌مان را توجیه نمی‌کنم اما داور ۲ پنالتی برای ما نگرفت
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: این را باید مدنظر بگیرید که استقلال تیم خوبی است. در دربی نتیجه همیشه نامعلوم است. در نیمه دوم خیلی بهتر بودیم و حریف عملاً از ۳۵ متری دروازه‌اش جلو نیامد. داور دو پنالتی باید برای ما می‌گرفت که نگرفت. در مورد اخراج شجاعیان که انصاری را لگد زد، صحبت نمی‌کنم و نمی‌خواهم شکست تیمم را با اشتباهات داوری توجیه کنم، چون اول باید اشتباهات‌مان را آنالیز کنیم.

دوشنبه بازی سختی در انتظار ماست
«بخش عمده‌ای از فصل را در آمادگی و فرم خوبی بودیم و باید به بازیکنانم تبریک بگویم»، برانکو با بیان این جمله تصریح کرد: دوشنبه بازی سختی در انتظارمان است و دلم می‌خواهد بازیکنانم از نظر ذهنی و فیزیکی آماده این بازی باشند.

بازیکنانم بیش از حد دربی را جدی گرفته بودند
وی در واکنش به طرح این موضوع که ظاهراً بازیکنان پرسپولیس از استقلال ترسیده بودند که بیشتر از سه چهار گل نخورند، گفت: با شما موافقم، به خاطر همین مسائلی که اشاره کردید، در نیمه اول خوب نبودیم و تأثیرش را روی بازیکنان گذاشته بود. این موضوع شاید تنها انتقاد من از بازیکنان باشد که نیازی به ترس نیست. گفته بودیم باید از جو ورزشگاه لذت ببریم، ما قهرمانیم و اختلاف فاحشی با تیم‌ها داریم. دلیلی نداشت که تیم‌ها را بالا بگیریم. به همه تیم‌ها احترام می‌گذارم، اما دلیلی بر ترس نبود. البته نیمه دوم با نیمه نخست اختلاف زیادی داشت. چطور بازیکنان توانستند در نیمه دوم شرایط روحی – روانی خوب داشته باشند؟ البته باید از بازیکنان تشکر کنم که در نیمه دوم سردرگم نبودند تا گل دوم را بخوریم. بازیکنان ما بیش از حد دربی را جدی گرفته بودند.

رفتارهایی که در قبال ربیع‌خواه می‌شود جوانمردانه نیست
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به اعتراض و انتقاد هواداران به بازی کردن محسن ربیع‌خواه، حسین ماهینی و عدم بازی کردن محسن مسلمان گفت: نظرم این است که در دربی، آماده‌ترین بازیکنان بازی کردند. صادق در قطر بیمار شده بود، بقیه هم که به میدان رفتند، بهترین بازیکنان بودند و قربانی تیم شده‌اند، مخصوصاً محسن ربیع‌خواه. رفتارهایی که در قبال ربیع‌خواه می‌شود، جوانمردانه نیست. می‌فهمم که ستاره‌ها بازیکنان مورد علاقه شما و هواداران هستند، اما من در زمین هستم و وضعیت موجود در زمین را می‌بینم.

اینکه چرا بازیکنانم اعتمادبه‌نفس، شجاعت و آرامش نداشتند غافلگیرکننده بود
برانکو در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس تجربه دربی و لیگ قهرمانان آسیا را داشتند و برای هواداران این نوع بازی قابل قبول نیست، تصریح کرد: بله، برای ما هم قابل قبول نبود. بازیکنان ما دربی‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و در آسیا بازی کرده‌اند. آنها دو سال است که قهرمان ایران هستند، اما برای من هم غافلگیرکننده بود که چرا اعتمادبه‌نفس، شجاعت و آرامش بین آنها نبود. تنها دلیل باخت ما اشتباهات فردی‌مان بود.

استقلال بعد از برد در دربی تازه هم‌امتیاز ما در نیم‌فصل دوم شد
وی در پاسخ به خبرنگاری که مدعی شد پرسپولیس بعد از رفت چوک شاداب و خوب بازی نمی‌کند و اُفت کرده است، اظهار داشت: موافق شما نیستم. ما بازی‌های خیلی خوبی انجام داده‌ایم. آیا می‌دانید استقلال در نیم‌فصل دوم چند امتیاز گرفته است؟ آنها بعد از برد دربی، هم‌امتیاز ما در نیم‌فصل دوم شده‌اند، پس بیشتر از ما امتیاز نگرفته‌اند. نمی‌خواهم به بازی‌های دیگر اشاره کنم، اما در لیگ و آسیا خوب بازی کردیم و برابر السد قطر هم بد نبودیم. در آبادان یا مقابل پیکان بازی‌های بدی انجام دادیم؟ طبیعی است که آخر فصل است و ۱۵،۱۶ امتیاز بالا هستیم و تیم هم در برهه‌ای از زمان دچار اَُفت شود. چرا بارسلونا، لاس پالماس را نبرد، آنهم در حالی که فقط پنج امتیاز بیشتر از اتلتیکومادرید دارد؟!

پیش‌بینی شده بود که نعمتی در دربی بازی کند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال  مبنی بر اینکه چرا با وجود بازی‌های خوب سیامک نعمتی، این بازیکن در دربی بازی نکرد، گفت: بله موافق هستم که نعمتی می‌توانست بازی کند. پیش بینی شده بود که او بازی کند، اما اول صحبت‌هایم گفتم که آماده‌ترین بازیکنان را در ترکیب گذاشتم. به خاطر موقعیت بازی دو هافبک دفاعی تیم‌مان را تغییر دادم. به جای مسلمان هم، اولویت را به فرشاد احمدزاده و وحید امیری دادم.

کدام مربی می‌تواند با بازیکن تیمش لج کند؟!
برانکو در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد با محسن مسلمان لجبازی می‌کند، گفت: چرا باید با مسلمان لج کنم؟! کدام مربی می‌تواند با بازیکن تیمش لج کرده و نخواهد او را بازی دهد. من آماده‌ترین بازیکن را در زمین گذاشتم.

مسلمان بعد از دربی خیلی ناراحت و غمگین بود
وی در واکنش به اینکه مسلمان پس از دربی گفته ممنوع البازی شده است، گفت: شاید ناراحت بوده که این حرف را زده است. هیچ مشکلی نیست و در میکسدزون بازیکنان حق دارند صحبت کنند. مسلمان خیلی ناراحت و غمگین بود. در چهره او ناراحتی را می‌دیدم که چرا دربی را باخته‌ایم.

می‌دانستیم دربی برای بازیکنان به اندازه قهرمانی مهم است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که چه راه حلی دارد تا ترس از وجود بازیکنان پرسپولس دور شود، تصریح کرد: تجربه در وهله اول مهم است. با وجود اینکه ۱۹ امتیاز بالاتر از استقلال بودیم، می‌دانستیم دربی برای بازیکنان به اندازه قهرمانی مهم است. دربی بازی مهمی است و همیشه به بازیکنان می‌گویم با قلب داغ و ذهن خنک وارد زمین شوید.

استقلال برد و هر بردی با استحقاق است
برانکو در مورد اینکه استقلال برد چون پرسپولیس خوب نبود، خاطرنشان کرد: ما این امکان را به استقلال با اشتباهات‌مان دادیم تا پیروز شوند، اما نباید فراموش کنیم استقلال تیم خوبی دارد. وریا غفوری، مهدی رحمتی، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، سرور جپاروف، مامه تیام و … بازیکنان خوب و ملی‌پوش هستند، اما مقابل چنین تیمی نیمه دوم آنها را در ۱۸ قدم خودشان گذاشتیم، اجازه ندادیم ضدحمله‌ای داشته باشند، کاری که خوب انجام می‌دهند. به‌هرحال آنها بردند و هر بردی با استحقاق است. وظیفه ما این است که اشتباهات‌مان را آنالیز کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)