پرسپولیس نیوز: پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی ایران با تاکید بر اینکه درد این دو مشترک است، گفت: جدایی سرمربی دو تیم و مطالعه دقیق نکردن در مورد انتخاب فرد جانشین مشکلات مشترکی را ایجاد کرده است.

رضا ترابیان در خصوص شکست پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان و حواشی این اتفاق گفت: اگر بخواهیم به پرسپولیس ریشه ای نگاه کنیم باید بپذیریم که رفتن برانکو هم پرسپولیس و هم به خود او ضربه بدی زد. او شرایط پرسپولیس را کاملا می شناخت. چندین سال با این تیم زندگی کرده بود و به طور کامل با فوتبال ایران آشنا بود. اما جدایی او به هر دلیلی که بود به پرسپولیس ضربه بدی زد.

وی ادامه داد: آوردن یک مربی خارجی باید با برنامه ریزی باشد. آنالیز خوبی از آن مربی داشته باشیم و بدانیم که او بر تیم های دیگر چه نقشی داشته است. آیا موفق بوده یا نتوانسته عملکرد چندان مناسبی داشته باشد. به همین خاطر باید برای آوردن یک مربی خارجی تمام نکات رعایت شده باشد.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد: اتفاقی که این روزها برای پرسپولیس افتاده مثل شرایط تیم ملی است. با رفتن کی روش شرایط تیم ملی هم تغییر کرد و الان پرسپولیس هم همان وضعیت را تجربه می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کالدرون نمی تواند با بازیکنانی که با برانکو موفق بودند نتیجه خوبی کسب کند، گفت: شرایط پرسپولیس این روزها خوب نیست. پرسپولیس بی رمق و بی انگیزه است و هنوز کالدرون نتوانسته خود را این تیم تطبیق دهد. آن شادابی گذشته در پرسپولیس وجود ندارد.

این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: البته شاید با گذر زمان این اتفاق رخ دهد. درست همانند تیم ملی که با رفتن کی روش نشاط هم از تیم ملی رفت. ما در مقابل بحرین و عراق بازی را واگذار کردیم. از سالهای پیش هیچ وقت دوست نداشتیم که مقابل این دو تیم و عربستان بازی را واگذار کنیم اما متاسفانه با آمدن ویلموتس این اتفاق در حال رخ داده است.

ترابیان ادامه داد: کالدرون هنوز نتوانسته تفکرات خود را به تیم القا کند. در استقلال هم در ابتدای فصل استراماچونی عملکرد خوبی نداشت اما حالا استقلال یک تیم خوب و هجومی شده است و من اعتقاد دارم اگر مسائل حاشیه ای مانع استقلال نشود این تیم با اقتدار به صدر جدول خواهد رسید.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که برخی ها خواستار برکناری کالدرون هستند، تصریح کرد: برکناری صحیح نیست، فوتبال ما شبیه به کشورهای عربی شده و هر مربی ای که چند بازی نتیجه نمی گیرد همه خواستار برکناری او هستند. باید به کالدرون زمان دهیم تا بتواند خود را با فوتبال ایران وفق بدهد اما اگر قرار است او را برکنار کنیم باید از مدتها قبل با یک مربی صحبت کرده، شرایط را برای او فراهم کنیم. در غیر این صورت هر مربی ای به پرسپولیس بیاید باز هم نمی تواند نتایج خوبی کسب کند.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی ها اعتقاد دارند بازیکنان برای کالدرون بازی نمی کنند، گفت: ۱۸ سال به طور حرفه ای فوتبال بازی کردم. قاطعانه می گویم بازیکنان ایرانی چنین رفتاری ندارند و هرگز از این بی اخلاقی ها در فوتبالیست ایرانی وجود ندارد.

ترابیان افزود: از هواداران پرسپولیس می خواهم صبور باشند. آنها به پرسپولیس علاقه زیادی دارند اما بعضی اوقات شرایطی پیش می آید که تیم نتیجه نمی گیرد. بنابراین باید آنها صبور باشند و تحمل شان زیاد باشد. هواداران پرسپولیس باید بدانند استقلال هم نتوانست در ابتدای فصل نتیجه بگیرد اما هواداران این تیم حمایت کردند و حالا مزد حمایتشان را با پیروزی های پیاپی می بینند.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد: برانکو با پرسپولیس موفق بود زیرا ۴ سال با این تیم زندگی کرد. بنابراین باید به کالدرون هم فرصت دهیم تا او بتواند تفکراتش را به بازیکنان القا و بازیکنان، این تفکرات را در زمین پیاده کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)