پرسپولیس نیوز: نارنجی‌پوشان تهرانی با غلبه بر مشکی‌پوشان، به رده دوم جدول لیگ برتر صعود کردند.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۶ امروز (جمعه) با برگزاری پنج دیدار همزمان به پایان رسید. در مهم‌ترین مسابقه امروز، سپیدرود میزبان تراکتورسازی بود که شاگردان علی کریمی در رشت، جشن پیروزی گرفتند. سپیدرودی‌ها به رتبه سیزدهم جدول صعود کردند و شکست فولاد در هفته آینده در رشت، می‌تواند سند بقای رشتی‌ها را در لیگ برتر امضا کند. تراکتورسازان هم با ۳۰ امتیاز در رده دهم جدول هستند و هنوز بقای آنها در لیگ برتر قطعی نشده است.

تیم سقوط کرده مشکی‌پوشان با تقدیم بردی دیگر به مدعیان سهمیه آسیا، قعرنشینی خود را در پایان فصل قطعی کرد. سایپا با پیروزی در مشهد، از توقف استقلال و ذوب‌آهن بهره برد و با ۵۰ امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد. پیکان هم با تساوی مقابل استقلال خوزستان در رتبه پنجم جدول باقی ماند و امیدهای خودروسازان برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا کاهش یافت. آبی‌پوشان جنوبی هم با ۲۷ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول باقی ماندند.

پدیده مقابل نفت تهران، یک پیروزی دلچسب خارج از خانه کسب کرد تا ضمن صعود به رده یازدهم جدول، بخت خود برای بقا در لیگ برتر افزایش دهد. نفتی‌ها با این شکست ۲۴ امتیازی باقی ماندند و شانس اول سقوط به لیگ یک به شمار می‌روند. سپاهان نیز که می‌توانست با غلبه بر صنعت نفت، بقای خود در لیگ برتر را قطعی کند، به یک امتیاز بسنده کرد تا در هفته‌های آینده برای لیگ برتری ماندن تلاش کند.

نتایج هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

گسترش فولاد یک – استقلال یک
پرسپولیس یک – پارس جنوبی جم یک
فولاد خوزستان یک – ذوب‌آهن یک
مشکی‌پوشان خراسان صفر – سایپا ۳
پیکان صفر – استقلال خوزستان صفر
نفت تهران صفر – پدیده یک
سپیدرود رشت یک – تراکتورسازی صفر
سپاهان یک – صنعت نفت آبادان یک

جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته بیست‌وهشتم:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)