هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مدیران و مسئولان باشگاه ما هم می‌توانند به راحتی در مورد سایر باشگاه‌ها حرف بزنند، اما ما احترام باقی باشگاه‌ها را نگه می‌داریم.

روز‌ها تند و تند می‌گذرند و همه در انتظار بازگشت به لیگ برتر هستیم تا بعد از حدود ۳ ماه، بالاخره چرخ فوتبال این مملکت به حرکت درآید و با شور و هیجان فوتبال به جنگ با ویروس کرونا ادامه بدهیم. روز‌های سخت و عجیبی را پشت سر گذاشتیم و با شروع لیگ، شاید وضعیت متفاوت باشد. کمال کامیابی‌نیا، هافبک پرسپولیس در این مصاحبه تلاش کرد جواب معترضان به پرسپولیس را بدهد و البته از علاقه خود به یک شغل هنری صحبت به میان آورد.

زمان زیادی تا شروع دوباره لیگ باقی نمانده است. امروز چه احساسی داری؟
خدا را شکر که احساس خوبی دارم و خوشحالم که مسئولان کمک می‌کنند تا لیگ ادامه پیدا کند. امیدوارم همه بازیکنان لیگ برتری، مسائل ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت کنند و مراقب سلامتی‌شان باشند تا ان‌شا‌ءا… این ۹، ۱۰ بازی را هم پشت سر بگذاریم و نشاط خوبی به جامعه وارد کنیم.

اما برخی می‌گویند آیا پرسپولیسی‌ها که اینقدر مشتاق برگزاری لیگ هستند، خودشان نگرانی بابت ابتلا به کرونا ندارند؟
به هر حال تضمینی نیست که بازیکنان دچار این بیماری شوند یا نشوند ولی ما این مسائل را رعایت می‌کنیم و باید همگی این احساس وظیفه را داشته باشیم تا کسی به کرونا مبتلا نشود. نباید این‌طور باشد که فقط هنگام تمرینات، مراقب خودمان باشیم و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم، اما خارج از کمپ، رعایت نکنیم. من به شخصه فقط سر تمرین می‌روم که آنجا هم پروتکل‌ها رعایت می‌شود. البته نمی‌گویم اصلاً از خانه خارج نمی‌شوم، اما خیلی کم این اتفاق رخ می‌دهد و مسائل بهداشتی را مد نظر قرار می‌دهم.

اتفاقاً برخی که نسبت به شروع دوباره لیگ معترض هستند، یکسری عکس و فیلم‌های‌شان در فضای مجازی پخش شده که بدون دستکش و ماسک و رعایت موارد پیشگیری، در جمع‌های دوستانه قرار گرفته‌اند.
نباید خودمان را گول بزنیم و فریب بدهیم. نمی‌دانیم مصاحبه‌های دوستان در خصوص ترس‌شان از کرونا را باور کنیم یا همین عکس‌هایی که بیرون می‌آید! مصاحبه می‌کنند و می‌گویند بابت ابتلا به کرونا می‌ترسیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی برای خانواده‌مان می‌افتد ولی عکس‌ها و ویدئوهای‌شان در فضای مجازی می‌چرخد که در کنار چند نفر دیگر هستند. بالاخره همه مشاغل کار خود را آغاز کرده‌اند و ما هم باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس و بیماری را شکست بدهیم. معلوم نیست این ویروس تا چه زمانی در کره زمین باقی بماند. آمدیم و این بیماری تا سال آینده یا دو سال آینده هم از ایران بیرون نرفت و کنترل نشد؛ در آن صورت، باید هر سال لیگ را لغو کنند؟ من فکر می‌کنم بابت این مسائل که مطرح می‌شود، فقط فوتبالیست‌ها ضرر می‌کنند. اگر همه نکات ایمنی و بهداشتی رعایت شود، مشکلی پیش نمی‌آید.

واقعاً این‌طور است که پرسپولیسی‌ها اصرار شدید به برگزاری بازی‌ها داشته باشند؟
نه اصلاً. متأسفانه برخی این موضوع را پیش می‌کشند که ما همه را مجبور به بازگشت به لیگ کرده‌ایم ولی واقعیت این است که ما می‌گوییم فدراسیون و سازمان لیگ و همه باشگاه‌ها باید کمک کنند تا چرخ فوتبال این مملکت به حرکتش ادامه بدهد. حرف‌مان این است که فوتبال را همین افراد فوتبالی مثل سایر مشاغل، جلو ببرند.

پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارند اصلاً شاید قهرمانی پرسپولیس به ۹ بازی هم احتیاج نداشته باشد و زودتر این اتفاق رخ بدهد. خودت چه نظری داری؟
به هر حال باید به معادلات روی کاغذ نگاه کنیم. پرسپولیس تا به حال ۷۰ یا ۸۰ درصد از راه قهرمانی را طی کرده و فکر می‌کنم ۲۰، ۳۰ درصد باقی مانده است. نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم، اما با توجه به رقابت‌هایی که پیش روی ماست، احتمالاً با ۳، ۴ برد دیگر، قهرمانی را تثبیت می‌کنیم. با این اتفاق می‌توانیم برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیمی باشیم که ۴ مرتبه و ۴ سال پشت سر هم قهرمان می‌شویم و به قول معروف، پوکر کنیم.

در این شرایط، حیف نیست که احتمالاً جشن قهرمانی این فصل شما بدون تماشاگر برگزار می‌شود؟
بله، حرف دل ما را زدید. واقعاً حیف است زیرا هر چه داریم از هواداران است. آن‌ها در این چند سال، خیلی به ما کمک کردند. حتی در آن فصل پانزدهم که به خاطر تفاضل گل، نایب‌قهرمان شدیم، برای ما سنگ تمام گذاشتند. اصلاً همان حمایت‌ها در آن فصل بود که سنگ بنای قهرمانی‌های این سه فصل گذشته را گذاشت و خیلی کمک‌مان کردند تا افتخارات بیشتری کسب کنیم. برای قهرمانی ما در این فصل، جای خالی آن‌ها حس می‌شود. امیدوارم و از ته دلم دعا می‌کنم که ویروس کرونا هر چه زودتر دست از سر‌مان بردارد تا هر چه زودتر، هواداران‌مان را روی سکو‌ها ببینیم.

چهار باشگاه لیگ برتری با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار انصراف‌شان از ادامه لیگ شدند. به نظرت این موضوع به فوتبال ایران کمک می‌کند؟
من یک فوتبالیست هستم و به عنوان یک بازیکن، وظیفه من نیست که در این مسائل دخالت کنم، چون مدیران باشگاه‌ها باید در این خصوص حرف بزنند.

اگر قرار باشد فقط به عنوان یک هوادار فوتبال در این مورد نظر بدهی، چطور؟
در این صورت، به عقیده خودم همه باید به قانون و مرجع تصمیم‌ساز در مورد لیگ احترام بگذاریم. باشگاه‌های ایران زیر نظر فدراسیون فوتبال هستند و باید تابع باشند نه اینکه هر کسی بیاید و یک بیانیه بدهد و تصمیمی بگیرد، نه حرفه‌ای است و نه کار درست. اگر این‌طور باشد که هرج و مرج می‌شود و در سال‌های آینده، هر تیمی برای خودش تصمیمی می‌گیرد و فوتبال بی‌نظم می‌شود. باید ببینیم وزارت بهداشت و سازمان لیگ یا فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرند.

حدود یک هفته‌ای است که دور جدید تمرینات گروهی شروع شده. شرایط را چطور می‌بینی؟
شرایط‌مان که به هر حال چندان ایده‌آل نیست، چون حدود ۷۴ روز تعطیل بوده و همه بازیکنان از فرم بازی خارج شده‌اند، اما بچه‌های ما آنقدر حرفه‌ای بودند که در این مدت تمرینات خود را انجام داده‌اند. روز اولی که آمدیم، تستی از ما گرفته شد که شاید عالی نبود، اما خوب بود. در این یک هفته هم تمرینات خوبی داشتیم.

چرا بازی با نیروی زمینی لغو شد؟
به ما گفتند که گویا پاسخ تست‌های کرونای اعضای تیم نیروی زمینی به دست‌شان نرسیده و آقایحیی (گل‌محمدی) اجازه بازی به ما نداد و مخالفت کرد. البته تیم‌ها در دوران تمرین و آماده‌سازی نیاز به انجام دیدار تدارکاتی دارند ولی فعلاً اوضاع چندان خوب به نظر نمی‌رسد. باید با این شرایط خودمان را وفق بدهیم و در کنار تمرینات گروهی، بازی‌های تدارکاتی هم داشته باشیم تا در وضعیت مطلوب‌تری به رقابت‌ها برگردیم.

برخی هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند فقط بازیکنان، افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی از ادامه لیگ صحبت می‌کنند، اما مدیران باشگاه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. آیا این موضوع درست است؟
ما یک تیم و باشگاه هستیم و یکدیگر را حمایت می‌کنیم. این روز‌ها شرایط خیلی بهتر از یکی، دو ماه گذشته است. همیشه پشت سر هم هستیم و به همین خاطر بوده که بهترین نتایج را گرفته‌ایم. باید این روند را ادامه بدهیم و شخصیت قهرمانی که پرسپولیس پیدا کرده را با حمایت‌مان از یکدیگر دنبال کنیم.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور هم گفته تیمش به دنبال جام فلزی نیست و به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس را هدف صحبت‌هایش قرار داده. چه نظری در مورد این مصاحبه داری؟
من احترام خاصی برای مالک تراکتور قائل هستم، اما فکر می‌کنم حرف زدن خیلی کار راحتی است. مدیران و مسئولان باشگاه ما هم می‌توانند به راحتی در مورد سایر باشگاه‌ها حرف بزنند، اما ما احترام باقی باشگاه‌ها را نگه می‌داریم. نباید به هر بهانه‌ای، احترام یکدیگر را از بین ببریم. هر کسی با شرایط فعلی مشکلی دارد، بهتر است به فدراسیون فوتبال برود و آنجا مسئولانی هستند که به حرف‌شان گوش می‌دهند. حتی می‌توانند در اتاق‌های دربسته فدراسیون فوتبال فریاد هم بکشند، اما اینکه در فضای رسانه‌ای کشور بخواهیم یکسری صحبت‌هایی انجام بدهیم، تبعات زیادی دارد. قطعاً این حرف‌ها باعث ایجاد اختلاف‌های شدید و عمیق بین طرفداران دو تیم پرسپولیس و تراکتور می‌شود و اصلاً جالب نیست. از سوی دیگر، بیان کلماتی مثل «جام فلزی» زشت است و قهرمانی‌های پرسپولیس را لوث می‌کند. ما هم می‌توانیم جواب‌های محکمی به این مسائل بدهیم، اما این مسائل درست نیست و تبعات دارد. هر وقت، هر فردی مصاحبه بدی انجام داده، تبعاتش روی سکو‌ها مشخص شده است. باید فرهنگ جدیدی جا بیندازیم و مسئولان در مصاحبه‌های خود همه مسائل را مدیریت کنند وگرنه حرف زدن و جواب دادن به این حرف‌ها، اصلاً کار سختی نیست.

هواداران پرسپولیس نگرانی‌هایی بابت مصاحبه یکسری از بازیکنان دارند. این‌طور به نظر می‌رسد که برخی بازیکنان پرسپولیس حرف‌هایی می‌زنند که بوی جدایی دارد. خودت درون تیم هستی، آیا چنین حسی داری که برخی می‌خواهند جدا شوند؟
در وهله اول بگویم که صحبت در مورد این اتفاق واقعاً زود است. به تقویم لیگ نگاه کنید؛ هنوز ۹ یا ۱۰ بازی فقط در لیگ داریم و جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هم در پیش است. با این حال من که در تیم هستم، فکر می‌کنم همه با تمام وجودشان تمرین می‌کنند و از سوی دیگر ماندن در پرسپولیس باید برای هر بازیکنی آرزو باشد. خیلی از بازیکنان بزرگ از پرسپولیس جدا شدند، اما خیلی زود از این اتفاق ابراز پشیمانی کردند. البته فوتبال حرفه‌ای است و بازیکنان می‌روند و به سمت پیشرفت حرکت می‌کنند. اگر یک تیم بزرگ آن‌ها را می‌خواهد، بهتر است به آینده و پیشرفت‌شان فکر کنند. من معتقدم ما در پرسپولیس بودیم که شخصیت حرفه‌ای گرفتیم و بزرگ شدیم و حالا باید دین خودمان را ادا کنیم.

با علی انصاریان صحبت می‌کردیم که از مصاحبه مشترک با تو و وریا غفوری صحبت کرد. آن مصاحبه چطور بود؟
بله، خیلی مصاحبه خوب و جذابی بود. کار جالبی بود و این برنامه متعلق به مردم خوب کردستان است که کمپین بزرگی هم بود. همه هنرمندان و ورزشکاران هم از این کمپین استقبال کردند.

انصاریان می‌گفت تو استعداد خوبی در مجری‌گری داری. به این موضوع فکر کرده‌ای؟
(می‌خندد) ابتدا باید فوتبال را ادامه بدهم و بعد از دوران بازی، ایده‌های دیگری که دارم را دنبال کنم. ان‌شا‌ءا… برنامه‌هایی دارم. باید مثل همین فوتبال که از بچگی در زمین‌های خاکی آموزش دیدم و سپس به بالاترین سطح رسیدم، یکسری کلاس‌های مربوط به مجری‌گری را طی کنم و پخته‌تر شوم.

پس موضوعی هست که به آن فکر کنی؟
بله صد درصد. خودم خیلی این کار را دوست دارم. باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)