پرسپولیس نیوز : یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان از حریف فردای این تیم به عنوان یکی از بهترین تیم‌های چند سال اخیر فوتبال ایران یاد کرد.

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس گفت: اولین بازی دور برگشت را در پیش داریم، آنهم پس از ۵۰ روز. واقعاً زمان زیادی بود. در این مدت سعی کردیم تیم را آماده بازی کنیم هر چند سخت بود، اما تا حدودی توانستیم این کار را کنیم.

بازی سختی مقابل بهترین تیم چند سال اخیر ایران داریم
وی افزود: امکانات ما در مشهد کم است و حتی به همین دلیل یک بازی تدارکاتی‌مان را هم از دست دادیم و آخرین بازی‌مان دوستانه‌مان پیش از شروع نیم‌فصل دوم کنسل شد. امیدوارم این موضوع به ما لطمه نزند. در ۲۰ روز اخیر فقط دو دیدار تدارکاتی داشته‌ایم که آن هم در اردوی ترکیه بوده است. در هر صورت بچه‌ها به لحاظ فنی آماده بازی هستند و می‌دانیم بازی سختی داریم مقابل تیم قدرتمندی که در چند سال اخیر تیم اول ایران بوده است.

آرزوهای زیادی برای نیم‌فصل دوم داریم
سرمربی تیم فوتبال پدیده شهرخودرو تصریح کرد:‌ پرسپولیس مربی و بازیکنان خوبی دارد و در این فصل توانسته نقاط ضعف خود را هم برطرف کند که این کار ما را سخت‌تر می‌کند، اما ما هم انگیزه‌های خودمان را داریم. در نیم‌فصل نخست نشان دادیم تیم باکیفیتی هستیم و با وجود مشکلات، عملکرد خوبی داشتیم. خود من و بازیکنانم آرزوهای زیادی برای نیم‌فصل دوم داریم و می‌خواهیم لیگ را به خوبی به پایان برسانیم. در نیم‌فصل نخست با وجود مشکلات و عدم حمایت مسئولان، کار ما سخت شده بود. خوشبختانه با آمدن حمیداوی (مالک جدید باشگاه پدیده) وضعیت‌مان بهتر شده است. جا دارد یک تشکر ویژه از او داشته باشم. به نظرم او کار بزرگی برای فوتبال مشهد انجام داد. ان‌شاءالله بتوانیم جوابگوی زحمات آنها باشیم.

در نیم‌فصل دوم شرایط سخت می‌شود
گل‌محمدی در خصوص تغییرات تیمش در نقل‌وانتقالات نیم فصل یادآور شد: در نیم‌فصل دوم قطعاً شرایط سخت خواهد بود و گرفتن امتیازات برای هر تیمی دشوار خواهد بود. تیم‌های انتهای جدولی تلاش می‌کنند تا از سقوط فرار کنند و تیم‌های بالای جدول نیز برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد. نباید انتظار داشته باشیم مانند نیم فصل اول به راحتی امتیازات را کسب کنیم به هر حال وقتی می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید امکانات فراهم باشد. به خصوص زمین تمرین ما در این مورد مشکلات زیادی داریم همانطور که گفتم ما تیم خوبی داریم و در نیم فصل دوم هم تلاش می‌کنیم مانند نیم فصل اول نتایج خوبی کسب کنیم.

کی‌روش مربی بزرگی بود
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا و اینکه به نظرش عملکرد کی‌روش در مدت زمان حضور در کشورمان چطور بوده است گفت: این موضوع بحثی نیست که در یک یا دو دقیقه در مورد آن بتوانیم صحبت کنیم اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم عملکرد یک مربی را با نتایجش می‌سنجند. کی‌روش ما را دو دوره به جام جهانی برده که کار بزرگی است از آن طرف هم در دو دوره جام‌ ملت‌های آسیا نتوانسته نتیجه بگیرد. همانطور که گفتم باید بنشینیم و ببینیم که عملکرد او چطور بوده است. همه هم می‌توانند در این مورد نظر بدهند. چیزی که مهم است کی‌روش مربی بزرگی بود و توانست به تیم ایران شخصیت جهانی بدهد. به نظرم این کار ارزشمندی بود.

مقابل پرسپولیس مجبوریم در خیلی از دقایق دفاع کنیم
گل‌محمدی در مورد اینکه تیم او همواره بازی تهاجمی را انجام می‌دهد آیا مقابل پرسپولیس برای ۳ امتیاز و بازی مالکانه وارد میدان می‌شود گفت: این موضوع بستگی به شرایط مسابقه دارد. روز گذشته با بچه‌ها در این مورد صحبت کردم. هرجایی که شرایط مهیا باشد دفاع می‌کنیم و هر جایی که بتوانیم حمله خواهیم کرد. اینطور نیست که بگویم نیمه اول دفاع می‌کنیم و نیمه دوم حمله. همه چیز بستگی به شرایط بازی دارد همانطور که گفتید من به شخصه دوست دارم تیمم هجومی بازی کند اما در هر صورت مقابل تیم قدرتمندی مثل پرسپولیس و مقابل هواداران این تیم در خیلی از دقایق بازی مجبوریم دفاع کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده شهرخودرو در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات مالی این تیم برطرف شده و مطالبات بازیکنان پرداخت شده گفت: بله حدود ۵۰ درصد از طلب بازیکنان پرداخت شده است. اردوی خوبی هم در نیم فصل در ترکیه داشتیم و علاوه بر این بسیاری از بدهی‌هایمان نیز به خصوص به بازیکنان خارجی که مشکل‌ساز شده بودند پرداخت شد.

اختلاف دستمزد بازیکنان و مربیان نباید با داوران اینقدر زیاد باشد
وی در مورد نشست مربیان و مدیران باشگاه‌ها با مسئولان کمیته داوران و اینکه او در نیم فصل نخست قضاوت به داوران معترض بوده است گفت: من معترض نبوده‌ام. در هر صورت در نیم فصل نخست مشکلاتی بوجود آمد و در این همایش هم درخصوص VAR و مشکلات استفاده از آن صحبت شد. فکر می‌کنم برگزاری این نشست کمک می‌کند تا مشکلات داوری را درک کنیم. ما داوران خوبی داریم اما احتیاج به رسیدگی دارند اگر به لحاظ دستمزدی هم حساب کنیم آنها درآمد بسیار کمی دارند. اختلاف دستمزد بازیکنان و مربیان نباید با داوران اینقدر زیاد باشد ما باید به آنها شخصیت بدهیم شخصیت داوران است که در زمین قضاوت می‌کنند. در این جلسه پیشنهاد دادم که نشستی رو در رو بین مربیان و داوران لیگ برتری برگزار شود. فکر می‌کنم این باعث می‌شود مربیان کمتر اعتراض کنند و داوران با تمرکز بالا سوت بزنند. من اعتقاد دارم داوران ما پتانسیل بالایی دارند.

VAR باعث می‌شود تمرکز مربیان روی بازی باشد
گل‌محمدی در مورد بازیکنان جدید تیمش و همچنین استفاده از سیستم VAR مقابل پرسپولیس به صورت آفلاین استفاده شود گفت: ما میلاد فراهانی را در پست دروازه‌بان جذب کردیم و علاوه بر او بهنام برزای را نیز به خدمت گرفتیم. تا چند روز آینده نیز دو بازیکن خارجی به تیم ما اضافه خواهند شد. منصوریان از قنبری و خلعتبری هم از جمع ما جدا شده است. در مورد VAR هم باید بگویم این سیستم تاثیر خوبی دارد و باعث می‌شود تمرکز مربیان روی بازی باشد. من دقیقا از تکنولوژی سر در نمی‌آورم ولی فکر می‌کنم قرار است از طریق تلویزیون به داور کمک کنند.

مدیر رسانه‌ای باشگاه پدیده شهرخودرو در پایان نشست خبری با بیان اینکه لوگو و نام پدیده خراسان به پدیده شهرخودرو تغییر کرده است گفت: تا پایان فصل نام و لوگوی جدید باشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در پایان فصل در مورد نام و لوگوی جدید تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی افزود: بازیکنانمان حدود ۵۰ درصد از قرارداد خود را در نیم فصل دریافت کرده‌اند و مشکل مالی وجود ندارد. خدا را شکر وضعیت خوب است و در این راه بسیاری از جمله امام جمعه شهر مشهد به ما کمک کردند. اکنون فقط ما فقط مشکل زمین تمرین داریم و به همین دلیل از روز شنبه به تهران آمده‌ایم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)