تیم ملی ایران به لطف بردی که برابر لبنان به دست آورد، توانست صدرنشینی تیم‌های آسیایی حاضر در رده‌بندی فیفا را حفظ کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۶ امروز (سه‌شنبه)، در هفته دهم و پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس، مقابل تیم ملی لبنان صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

سردار آزمون در دقیقه ۳۵ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۲، گل‌های شاگردان دراگان اسکوچیچ را به ثمر رساندند تا ایران به لطف توقف ژاپن مقابل ویتنام،‌ صدرنشین تیم‌های آسیایی در رده‌بندی فیفا باقی بماند. تیم ملی کشورمان با ۲۵ امتیاز موقتاً در صدر جدول گروه A جای گرفته است، اما برای تداوم این صدرنشینی باید امیدوار باشیم تیم ملی کره جنوبی در دیدار ساعت ۱۸:۱۵ امروز برابر امارات متوقف شود. هر دو پاس گل این بازی را حسین کنعانی مدافع تیم ملی ارسال کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، صادق محرمی (۸۸ – دانیال اسماعیلی‌فر)، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (۴۶ – میلاد سرلک)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (۸۵ – امیرحسین حسین‌زاده)، اللهیار صیادمنش (۴۶ – مهدی مهدی‌پور)، علی قلی‌زاده (۷۵ – مهدی ترابی) و سردار آزمون.

ترکیب لبنان: مصطفی مطر، ماهر صبرا، نور منصور (۱۳ – حسن شعیتو)، حسین زین، جوان اومری، محمد علی الدهینی، هلال الحلوه (۷۱ – کریم درویش)، محمد حیدر (۸۷ – ربیع عطایا)، محمد قدوح (۷۱ – مهدی الزین)، جهاد ایوب و حسین الدُر.

داور: فو مینگ

اتفاقات مهم این مسابقه به شرح زیر است:

نیمه اول

دقیقه ۱۴: سعید عزت‌اللهی با وجود زدن ضربه سر بالاتر از محمد حیدر، روی این بازیکن مرتکب خطا شد و از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه ۱۹: جهانبخش پشت محوطه جریمه لبنان صاحب توپ شد و آن را به سمت دروازه شلیک کرد که توپ با واکنش مصطفی مطر به کرنر رفت.

دقیقه ۳۱: محمد قدوح پس از ارتکاب خطا روی امید نورافکن، به سمت زمین ایران به توپ ضربه زد که فو مینگ به او کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۳۵: پاس در عمق کنعانی‌زادگان از میان مدافعان ناهماهنگ لبنانی عبور کرد و سردار آزمون که با مطر تک به تک بود، گل اول ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۰: محمد حیدر خطای شدیدی روی نوراللهی مرتکب شد و کارت زرد گرفت.

دقیقه ۴۴: شوت قدوح از گوشه محوطه جریمه ایران، در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۴۵: حسین الزین موقعیتی مشابه قدوح به دست آورد که ضربه خطرناک او با فاصله کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

نیمه دوم

دقیقه ۴۹: خطرناک‌ترین موقعیت لبنان در همین دقیقه رقم خورد. هلال الحلوه پشت محوطه جریمه ایران شوت خطرناکی به سمت دروازه بیرانوند شلیک کرد که توپ با کمترین فاصله از کنار دروازه خارج شد.

دقیقه ۵۵: ایران با ضدحمله‌ای سریع فرصت داشت که دومین گل را به ثمر برساند. پاس طلایی آزمون به جهانبخش رسید که کاپیتان ایران نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و مطر کار دشواری برای مهار آن نداشت.

دقیقه ۷۲: پاس بلند و زیبای کنعانی‌زادگان، جهانبخش را مجدداً در فرصت تک به تک با دروازه‌بان قرار داد که کاپیتان تیم ملی توانست توپ را به تور دروازه لبنان برساند.

دقیقه ۷۷: شوت سردار آزمون با برخورد به حسین الدُر بلوکه شد.

دقیقه ۸۱: خطای جهانبخش روی ماهر صبرا، مقدمه‌ای برای درگیری این دو بازیکن با یکدیگر بود.

دقیقه ۹۰: امید نورافکن از گوشه محوطه جریمه لبنان به سمت دروازه این تیم شلیک کرد که مطر موفق به مهار توپ شد.

جدول زیر را مشاهده کنید:

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)