مرجع خبری پرسپولیس : در روزی که استقلال از حضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی محروم بود ، عده ای ناشناس و لباس شخصی همچون لیدرهای رسمی باشگاه به تشویق این تیم پرداختند !

لباس شخصی‌هایی که نه کادر رسمی باشگاه استقلال و نه از مسئولان فدراسیون فوتبال بودند در روزی که استقلال به حکم کمیته انضباطی از داشتن تماشاگر محروم شده بود در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی حاضر بودند و شاگردان صمد مرفاوی را با تمام وجود چون لیدرها تشویق می‌کردند. فریادهایی که این قدر ادامه پیدا کرد تا در پایان مسابقه مسئولان حراست ورزشگاه آزادی به تعدادی از حاضران برای رفتارشان اعتراض کنند. مسئولان حراست که مسئولیت برقراری نظم در ورزشگاه را بر عهده داشتند دلیل ورود این افراد به مجموعه را به همراه داشتن بلیت‌های ویژه جایگاه عنوان می‌کردند که به گفته آنها از سوی باشگاه استقلال در اختیار این افراد قرار گرفته بود.

این اتفاق و فریادهای استقلال، استقلال از سوی افراد غیر مسئول در روزی که استقلال از داشتن هوادار در ورزشگاه محروم بود آیا تخلف محسوب می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال رئیس سازمان لیگ حرفه‌ای عزیز محمدی می‌گوید: «واقعاً تصویر خوبی نیست که عده‌ای در جایگاه ویژه مثل بوقچی‌ها تیمی را تشویق کنند. من نمی‌دانم چرا این تعداد که البته کم هم نبودند به جایگاه آمده بودند و تیمی را که محروم بود تشویق می‌کردند. به هر حال قانون، قانون است. همه باید آن را رعایت کنند. این کار تخلف بود اما تخلفش خیلی بزرگ نیست. خیلی نباید در هفته‌های اول سخت بگیریم»


سردار بابایی فرمانده یگان پاسداران امام خمینی(ره) ناجا مستقر در ورزشگاه آزادی هم این برخورد دوگانه را نقد می‌کند می‌گوید: «از یک طرف به ما می‌گویند مردم به ورزشگاه نیایند و از طرف دیگر می‌بینیم در جایگاه ویژه که مخصوص مهمانان رسمی است یک عده مثل لیدرها سوت می‌زنند، شعار می‌دهند. ما غیر از جایگاه در همه بخش‌ها حق ورود داریم اما آن قسمت با حراست مجموعه است. واقعاً این شکل برخورد دوگانه درست نیست و ما هم از این اتفاق ناراحت هستیم.»

اما حتی مسئولان باشگاه استقلال هم حاضر نیستند مسئولیت جمعیت حاضر در ورزشگاه را بر عهده بگیرند. پورسیف، مسئول کانون هواداران استقلال در این باره می‌گوید: «ما فقط 15 نفر از پرسنل باشگاه را در ورزشگاه داشتیم. خودمان هم نمی‌دانیم اینهایی که استقلال را تشویق می‌کردند چه کسانی بودند. ولی قطعاً از ما نیستند.» او اما در پاسخ به این پرسش که چرا در جایگاه ویژه این‌گونه شعار سر داده بودند می‌گوید: «ما استقلالی هستیم و هیجان داریم. چه ایرادی دارد که جایگاه ویژه باشد یا در خانه و پای تلویزیون. وقتی تیم خوب بازی می‌کند و گل می‌زند چرا نباید خوشحالی کنیم؟»

این اتفاق اما می‌تواند برای استقلال تبعاتی به همراه داشته باشد؟ در این‌باره مجتبی شریفی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «به هر حال اگر سازمان لیگ به عنوان مجری در گزارش مسابقه به این تخلف اشاره کند حتماً به موضوع رسیدگی می‌شود. آنها از داشتن طرفدار در این بازی محروم بودند پس هیچ جای ورزشگاه نباید طرفداری می‌داشتند.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)