مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز در رابطه با پخش بازی های استقلال تهران و پرسولیس از سیمای ملی به گفت و گو پرداخت و او معتقد است باید به تیم های بالای جدولی اهمیت داد نه تنها سرخابی ها.

مصطفی آجورلو در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ هفدهم، درخصوص انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تراکتورسازی گفت: مایل بودم با توجه به جسارتی که گل‌محمدی برای استفاده از بازیکنان جوان دارد، سرمربی تراکتورسازی شود. من در دوران جوانی که همراه انقلاب بودم، دیدم امام خمینی (ره) چه جسارتی داشت و چه مسئولیت‌هایی به جوانان داد. این فوتبال هم مال نسل جوان است، قبل از اینکه مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی باشم، یک آدم آرام و صبور هستم. فکر می‌کنم حد هر مربی برای خودش مهم است، اما جسارت گل‌محمدی در تراکتورسازی را ستایش می‌کنم. او به جوانان خوب فرصت می‌دهد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی پس از مواجه شدن با صحبت‌های خبرنگاری مبنی بر اینکه «اخلاق‌مداری و کارهای فرهنگی در مدت زمان حضورتان در فوتبال، فراتر از کارهای فنی بوده، اما در گذشته یکسری اتفاقاتی افتاد که ما نمی‌خواهیم آن را به هواداران تبریزی منتسب کنیم، ولی یکسری فرایند فوتبالی ما را تغییر داده؛ چه در فضای مجازی و چه در واقعیت. برنامه شما برای برطرف شدن این موضوع چیست»، گفت: من فکر می‌کنم بین فوتبال آماتور امروز ما تا فوتبال حرفه ای، ۱۵، ۱۶ سال از زمانش گذشته باشد. فوتبال حرفه‌ای ما سالیان سال جا دارد که به فوتبال حرفه‌ای واقعی برسد. شاید حدود یک ماه پیش در باشگاه بشیکتاش حضور داشتم. می‌توان به این باشگاه عنوان لقب باشگاه داد، چون مردم پول بلیت آن را می‌دهند. فوتبال حرفه‌ای شرایط مناسب خودش را دارد. در آنجا فوتبال حرفه‌ای معنا دارد. هنوز فکر می‌کنم که نمی‌خواهم منتقد باشم، اما شاید خبرنگار ما هم هنوز حرفه‌ای نشده است.

آجورلو خاطرنشان کرد: در فوتبال ما هنوز خیلی چیزها حرفه‌ای نیست و من از خود شما خبرنگاران شروع می‌کنم که شما هم حرفه‌ای نیستید. با شما خبرنگاران تهرانی مدتی که در این شهر اقامت داشتم زندگی کردم و می‌دانم که چطور در کارتان عمل می‌کنید، شماها همیشه دوست داشته‌اید تیم‌های استقلال و پرسپولیس در صدر اخبارتان باشند، به هر حال سیاست کاریتان این است که با پرداختن به موضوعات این دو باشگاه کارتان دیده می‌شود. در قضیه به وجود آمده برای امید عالیشاه و احمد نوراللهی نیز مدام سوال می‌کردید که چرا آنها به ملوان نرفتند و حتی خبرنگار صدا و سیما نیز این سوال را از ما می‌پرسید در حالی که حداقل صدا و سیما باید بی‌طرف باشد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی خاطرنشان کرد: چرا هواداران ما باید فکر کنند که تلویزیون هم طرفدار باشگاه استقلال و پرسپولیس است؟ در شرایطی که در فوتبال حرفه‌ای تیم‌هایی که بالای جدول هستند باید مورد توجه باشند و منطق این را حکم می‌کند اما برای صدا و سیما فرقی نمی‌کند پرسپولیس و استقلال در کجای جدول باشند و فقط به مسائل این دو باشگاه پرداخته و بازی‌های آنها را پخش مستقیم می‌کند.

آجورلو اضافه کرد: صدا و سیما در پرداختن شرایط به تیم‌ها باید عدالت را رعایت کند، برای تلویزیون نباید فرق کند که چه تیمی در صدر جدول است و هر تیمی که در بالای جدول قرار دارد باید بیشتر مورد توجه باشد. فوتبال ما باید به این سمت برود چرا تیمی مثل استقلال خوزستان که ۲ فصل پیش قهرمان شد باید آنقدر شرایطش بحرانی باشد که برای رفتن به کشور دیگر برای بازی‌های آسیایی گدایی کند؟

وی تصریح کرد: در بحث اسپانسری هم شرایط برای ما که در تبریز بودیم مهیا نبود، چرا که صدا و سیما به دو باشگاه تهرانی توجه ویژه داشت اما ما در تبریز فقط در شبکه استانی بازی‌مان پخش می‌شد. اگر قرار باشد اینطور عمل کنند پس صدا و سیما اجازه دهد به ما که یک شبکه اختصاصی بزنیم چرا که ما اعتقاد داریم باید عدالت وجود داشته باشد و تیم‌ها برای صدا و سیما فرقی نکند. زمانی رئیس صداوسیما ضرغامی بود که به استقلال گرایش داشت و او رفت و بعد از آن یک نفر پرسپولیسی مدیر صدا و سیما شد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در ادامه انتقاداتش از سازمان صداوسیما، عنوان کرد: در تبریز باید فوتبال حرفه‌ای جا بیفتد. تلویزیون ما استقلال و پرسپولیس را نشان می‌دهد، اما خواهش می‌کنم بقیه تیم‌ها را سانسور نکنید. من شهرهای آذری‌نشین ۱۸ میلیون نفر را با خودم همراه کردم، اما وقتی گفتیم بیشتر از تراکتورسازی در صداوسیما بگویید، جوابی که به من دادند، می‌دانید چه بود؟ آقایان گفتند اگر بازی‌های شما را نشان بدهیم، «پان‌ترکیسم‌»ها زیاد می‌شوند. مرد حسابی، پان‌ترک کجا بود؟! مردم تبریز خیلی متمدن‌تر و انقلابی‌تر از منِ آجورلو هستند.

آجورلو ادامه داد: مردم تبریز من را می‌بینند و می‌گویند آقای آجورلو! چرا به ما کم‌توجهی می‌شود؟ آقایان! فوتبال بی‌طرف است. من خودم در تهران بزرگ شده‌ام و طبیعی هم است که در دوران نوجوانی طرفداریکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس باشم. من سابقه حضور و حتی قهرمانی به همراه تیم پاس تهران را هم دارم. من طرفدار پاس هم نبودم، شاید هیچ‌وقت طرفدار تراکتورسازی هم نبودم، اما سال گذشته تمام تلاش را به کار گرفتم تا این تیم قهرمان شود.

وی با ابراز امیدواری از پایان برخی منقشات موجود، گفت: اگر تراکتورسازی یک بار قهرمان می‌شد، دعوای میان تُرک و فارس هم تمام می‌شد. من یک‌بار جام قهرمانی را با پاس هم گرفتم. جام قهرمان چیزی نیست، اما اگر تراکتورسازی یک‌بار قهرمان شود، دعوای سنتی که خارجی‌ها به ما تحمیل کردند هم به اتمام خواهد رسید؛ چرا؟ چون مردم آذربایجان می‌گویند یک فارس‌زبان به شهر ما آمده و تیم‌مان را قهرمان کرده است. خوزستانی‌ها قهرمان شوند، شیرازی‌ها قهرمان شوند یا اصفهانی قهرمان شوند، من نوکر همه‌شان هستم. نقطه جوش پایتخت‌نشینان، با قهرمانی تیم شهرستانی است.

مصطفی آجورلو در پایان مصاحبه خود به نشانه اعتراض مراسم را ترک کرد.

قرار بود این مراسم ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه آغاز شود که وقتی بعد از گذشت یک ساعت این اتفاق نیفتاد آجورلو به نشانه اعتراض گفت: خداحافظ همه ما می‌رویم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)