مرجع خبری پرسپولیس : براي پرسپوليس، فصل پر هياهوي نقل و انتقالات تا اينجاي كار همانطور گذشته كه بايد.


سرخپوش شدن بازیکنانی مثل غلامرضا رضايي، محمد نوري، اميرحسين فشنگچي و مازيار زارع البته به اندازه كافي واكنش مثبت داشت كه حتي مديران باشگاه را هم يك جورهايي اشباع كند و حركت رو به جلوي اين چرخه را كندتر.

 

با اين همه، باشگاه از مذاكره‌هاي پنهاني‌اش با آنها كه علي دايي اسم‌شان را ليست كرده بود، دست نكشيده و اگرچه گاه با حداقل اميدواري اما باز دارد براي به دست آوردن مهره‌هايي كه سرمربي نشان كرده، تلاش مي‌كند. انتخاب خارجي‌ها را هم البته گذاشته به عهده خود دايي.

 

1) دايي بازيكنانش را لو نمي‌دهد
با پايان سفر يكي دو هفته‌اي در اروپا، علي دايي امشب بالاخره به تهران باز می گردد اما نه همراه با بازيكناني كه مي‌شنيديم قرار است با خودش به تهران بياورد.

 

او البته مجوز مذاكره با بازيكنان خارجي را در اين سفر داشته اما اجازه به ايران آوردن‌شان را نه. خبري هم از مذاكره‌هايش در اين سفر نداده تا مبادا نام گزينه‌هايش لو برود اما فردا به باشگاه مي‌رود تا اطلاعات بازيكنان گزينش شده‌اش را كه مدافع و فوروارد هستند، براي بررسي و احتمالا شروع مذاكره، در اختيار حاج حبيب بگذارد.

 

2) شانس اندك عراقي‌ها
همين چند روز پيش بود كه عماد رضا گفت دلش مي‌خواهد حداقل يك فصل براي تيم دايي بازي كند. او هنوز سر حرفش است و صحبت‌هايي هم داشته. حتي بازگشت‌اش به اصفهان را يك هفته به تاخير انداخته تا شايد فرصت بيشتري براي توافق با پرسپوليس داشته باشد. باشگاه اما به اندازه او مشتاق نيست و مذاكره با عماد رضا را خيلي جدي نگرفته: «اگر خودش مايل باشد بدمان نمي‌آيد اما آنقدر اصرار نداريم كه حاضر باشيم هر قيمتي به خاطرش بپردازيم.» درست مثل هوار ملامحمد كه باشگاه هيچ تمايلي به ماندنش ندارد و نشستن پاي ميز مذاكره با اين بازيكن هم تنها به اصرار دايي است كه اتفاق مي‌افتد. البته اگر هوار اين بار خوش‌قول باشد و براي مذاكره امروز خودش را به تهران برساند. مبلغ پايين‌تر از قرارداد قبلي، حق فسخ و يكسري جريمه بابت هر جور بي انضباطي، همه شرط‌هاي باشگاه براي تمديد قرارداد هوار ملا محمد است كه هر كدام‌شان شانس ماندن اين عراقي در تهران را به حداقل مي‌رساند.

 

3) پيشنهاد نداشتن آرفي، دردسر تازه
پيش از ترك تهران، وسلي برزيليا تسويه‌حسابش را هم با باشگاه انجام داد و تياگو فراگا توافق كرد كه براي فصل تازه ليگ، برگردد. در عوض آنها اما اشپيتيم آرفي هنوز بلاتكليف است. او را در ليست فروش گذاشته‌اند اما از آنجا كه يك فصل از قراردادش مانده و پيشنهادي هم ندارد، گفته مي‌ماند تا حداقل 450 ميليون اين فصلش را هم بگيرد. درباره او مدير روابط عمومي باشگاه مي‌گويد: «باشگاه تعيين مي‌كند كه آرفي كجا بايد باشد و خود او هرگز تصميم‌گيرنده نيست. اگر پيشنهادي باشد او را منتقل مي‌كنيم وگرنه، دايي است كه تصميم مي‌گيرد آرفي چه كار كند. هنوز پيشنهادي هم براي او نرسيده تا روي رضايتنامه‌اش قيمت بگذاريم.»

 

4) خليلي و ميثاق همچنان در تعليق
همه پرسپوليسي‌ها تكليف شان را مي‌دانند، غير از محسن خليلي و ميثاق معمارزاده كه در شرايطي مشابه هنوز براي ماندن توافق نكرده‌اند. البته ميثاق چند باري با كاشاني حرف زده و به قول خودش به توافق هم رسيده اما تنها مشكلش همان طلب معوقه 125 ميليوني است كه گفته بايد قبل از تمديد قراردادش، پرداخت شود. خليلي هم اگرچه نخواستنش را باشگاه و دايي رد مي‌كنند اما از گردونه بازيكنان پرسپوليس در ليگ دهم كنار گذاشته شده و باشگاه فعلا برايش برنامه‌اي ندارد، حال آنكه قرار است دور جديد تمرين‌ها براي فصل پيش رو از فردا استارت بخورد.

 

5) به همه رضايتنامه مي‌دهند
براي رفتن به استيل‌آذين، محمد پروين فقط رضايتنامه‌اش را كم داشت كه حالا بابت آن بايد 300 ميليون تومان به باشگاه بپردازد. البته عجيب نيست كه پرسپوليس نخواهد به بازيكناني كه مقصدشان استيل‌آذين يا استقلال است، رضايتنامه بدهد و اين مورد در تمام سال‌هاي رفته در قبال رقيب آبي‌پوش رعايت شده اما امروز داستان فرق كرده و باشگاه مي‌گويد كه به همه بازيكنانش رضايتنامه مي‌دهد؛ حتي براي رفتن به استقلال يا استيل‌آذين: «ما به اين قضيه خيلي حرفه‌اي نگاه مي‌كنيم و براي‌مان فرقي ندارد كه فلان بازيكن قرار است به چه تيمي برود. اگر بازيكني را نخواهيم، هر باشگاهي مبلغ بيشتري بدهد رضايتنامه‌اش را مي‌دهيم. حتي اگر آن باشگاه استيل‌آذين باشد يا استقلال. پول رضايتنامه را بدهند، مي‌توانند از ما بازيكن بگيرند.»

 

منبع: ایران ورزشی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)