پرسپولیس نیوز :  مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: با چالش‌هایی که در این فصل پیش رو داریم، شکست با ۵ گل چندان دور از انتظار هم نبود.

سعید آذری درباره شکست 5 بر یک ذوب‌آهن مقابل داماش اظهار داشت: معتقدم در بازی با داماش 20 دقیقه نخست فوتبال خوبی بازی کردیم اما بعد از دریافت گل تمرکز کاری ما در دفاع به هم خورد. در حالی که ذوب‌آهن در حمله بود، توپ به تیر دروازه داماش خورد و بلافاصله بعد از آن گل دوم را دریافت کردیم که همین موضوع تیم ما را غافلگیر کرد.

وی ادامه داد: معتقدم دروازه‌بان و بازیکنان تیم ما تحت تاثیر شرایط ورزشگاه قرار گرفتند و به همین دلیل 3 گل دیگر را دریافت کردیم. در مجموع داماش در طول 70-80 دقیقه بازی بهتر از ما بود و به آنها تبریک می‌گویم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره رقم خوردن شکست این تیم با این نتیجه عجیب خاطرنشان کرد: رقم خوردن چنین نتایجی در فوتبال چندان دور از ذهن نیست ما در همان فصلی که نایب قهرمان آسیا شدیم در دیدار مقابل مس با نتیجه 5 بر 2 شکست خوردیم. از آن تیم ذوب‌آهنی که نایب قهرمان آسیا شد آن نتیجه عجیب بود اما برای این ذوب‌آهن که با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است رقم خوردن چنین شکستی چندان دور از ذهن هم نبوده است.

آذری خاطرنشان کرد: با دیدن این شرایط بی‌تردید بررسی بیشتری برای نیم فصل انجام می‌دهیم تا نقاط ضعف و قوت تیم خود را شناسایی کنیم. به هر حال تیم ما در این بازی گل اول را زد اما در نهایت با 5 گل شکست خورد. البته در فوتبال این نتایج پیش می‌آید، کما اینکه کسی فکر نمی‌کرد سپاهان با نتیجه 2 بر یک مقابل ملوان بندرانزلی تن به شکست دهد.

وی تاکید کرد: در نیم فصل تلاش می‌کنیم تا با انتخاب‌های خوب تهدیدهای فعلی را به فرصت تبدیل کنیم و مطابق با خواسته‌های لوکا بوناچیچ بازیکنانی را جذب کنیم که بتوانند به تیم کمک کنند.

آذری درباره تبادل بازیکن میان این باشگاه و پرسپولیس خاطرنشان کرد: درخواست ما از پرسپولیس مشخص است. اگر آنها 2 بازیکن موردنظر ما را به ذوب‌آهن بدهند با انتقال مسلمان موافقت خواهیم کرد اما اگر این اتفاق نیفتد به هیچ عنوان به جدایی مسلمان رضایت نمی‌دهیم.

وی درباره اظهارنظر خانزاده و غریبی درباره انتقال‌شان به ذوب‌آهن نیز گفت: به هر صورت آنها بازیکنان باهوشی هستند و نظرات‌شان قابل احترام است اما وقتی این مسائل طرح می‌شود باید اجازه داد تا مسائل بین 2 باشگاه بررسی شود. ما همواره اعلام کرده‌ایم که با باشگاه مذاکره کرده و با هیچ بازیکنی تماس نخواهیم گرفت.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درباره تغییر در شرایط این باشگاه برای تبادل بازیکنان نیز گفت: خواسته ما برای جذب آن 2 بازیکن پرسپولیس سر جای خود است ضمن آنکه خواسته دریافت 20 درصد از حق انتقال قاضی و حق انتقال پیام صادقیان نیز پابرجا است. اگر انتقال مسلمان به پرسپولیس و آمدن 2 بازیکن آن تیم قرضی باشد خواسته ما برای دریافت 500 میلیون منتفی خواهد بود اما اگر اینگونه نباشد خواسته دریافت 500 میلیون هم سر جای خود خواهد بود.

آذری در مورد اینکه چه بازیکنان دیگری در نیم فصل به ذوب‌آهن خواهند پیوست گفت: بی‌تردید در این مورد لوکا بوناچیچ به هر تصمیمی برسد و در هر کدام از خطوط خود بازیکن جدیدی را بخواهد ما اقدام به جذب او خواهیم کرد. در حال حاضر اسامی 21 نفر در فهرست ذوب‌آهن ثبت شده است.

وی ادامه داد:  فهرست تیم را با توجه به نیازهای‌مان تکمیل خواهیم کرد، ضمن آنکه 2 جای خالی در فهرست ما به وجود خواهد آمد. علی‌آبادی به دلیل مصدومیت و همچنین علی مانوئل منوچهری بازیکن شیلیایی که او هم مصدوم است از فهرست تیم کنار گذاشته خواهند شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: در مورد مانوئل منوچهری، لوکا بوناچیچ از ابتدا مخالف ثبت قرارداد این بازیکن بود اما در آن زمان قرارداد این بازیکن را ثبت کردند و زمانی که متوجه آسیب‌دیدگی‌اش شدند قصد فسخ قرارداد را داشتند که تا زمان نیم‌ فصل امکان آن وجود نداشت. اکنون این 2 بازیکن را از فهرست خارج می‌کنیم تا بتوانیم بازیکنان جدیدی را مطابق با نظر بوناچیچ جذب کنیم.

آذری تاکید کرد: آنچه که سبب شده تا باشگاه‌های ما دچار مشکل شوند این است که متاسفانه فصل نقل‌وانتقالات در ایران از 18 آبان تا 14 آذر اعلام شده است. در حالی که در این تاریخ TMS فیفا بسته است. زمان نقل‌وانتقالات مورد تایید فیفا در ژانویه خواهد بود و ما تنها می‌توانیم بازیکنانی را بگیریم که تحت قرارداد هیچ باشگاهی از 13 ژوئن نباشند.

وی افزود: این شرایط دست و پای باشگاه‌ها را بسته است، چرا که نقل‌وانتقالات فیفا 70 روز بعد از زمان فصل نقل‌وانتقالات ما خواهد بود و به هیچ عنوان نمی‌توانیم بازیکنان تحت قرارداد را جذب کنیم. این موضوع به نگرانی‌های ما اضافه می‌کند و در واقع یک فرصت دیگر از باشگاه‌ها گرفته خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تاکید کرد: بی‌تردید این موضوع را در مجمع 6 آبان فدراسیون فوتبال مطرح می‌کنم. تمامی کشورها تیم‌های ملی دارند که مشغول بازی هستند و این آشفتگی تنها در نقل‌وانتقالات ما دیده می‌شود که موضوعی بسیار نگران‌کننده است. به هر صورت جام جهانی 2014 نیز تمام خواهد شد و بعد از آن باید ببینیم چه ساختاری بر فوتبال ما حاکم می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)