مرجع خبری پرسپولیس : اشپيتيم آرفي پس از پشت سر گذاشتن دو فصل بد در پرسپوليس ، پايتخت را به مقصد تراكتورسازي تبريز ترك كرد. مهاجمي كه خودش را به عنوان يكي از بهترين گلزنان ليگ هشتم معرفي كرد، با زدن اولین گل سه امتیازی به ذوب آهن دنبال تکرار روزهای خوش است:

 

از بازي با ذوب‌آهن شروع كنيم. اين بازي را چطور ديدي؟

بازي بسيار سختي را پشت سر گذاشتيم.

ذوب‌آهن يكي از بهترين تيم‌هاي حال حاضر ايران است و  يكي از سخت‌ترين بازي‌هايمان را مقابل اين تيم پشت سر گذاشتيم.در هر دو نيمه شاهد يك بازي خوب از هر دو تيم بوديم اما برتري با تراكتور‌سازي بود و به واسطه همين برتري هم توانستيم به پيروزي برسيم.

 

 

فكرش را مي‌كردي تراكتور در اصفهان موفق به شكست ذوب‌آهن شود؟
هفته قبل در تبريز و با بدشانسي مغلوب صباي قم شده بوديم فقط براي برد به اصفهان رفتيم و با انگيزه شكست ذوب‌آهن وارد ميدان شديم. همين باعث شد تا در نيمه اول به گل برسيم. در هر دو نيمه موقعيت‌هاي زيادي نصيب‌مان شد ولي تنها يكي از اين موقعيت‌ها را تبديل به گل كرديم و ساير فرصت‌ها را با بدشانسي از دست داديم.

يك گل سه امتيازي هم كه براي تيمت به ثمر رساندي!
واقعا از اين بابت خوشحال هستم. در به ثمر رسيدن اين گل تنها من نقش نداشتم و فقط خودم را تاثيرگذار نمي‌دانم. پاس خوب رودريگو هافبك برزيلي تيم‌مان بود كه باعث شد آن گل سه امتيازي را به ثمر برسانم. باور كنيد آنقدر خوشحال بودم كه تا صبح خوابم نبرد.

فكر مي‌كني با وجود يك چنين هافبك‌هايي امسال بتواني آقاي گل شوي؟
بيشتر از اينكه به فكر كسب عنوان آقاي گلي باشم در اين فكرم كه اين فصل براي تراكتورسازي مفید باشم. تمام بازيكنان ما براي موفقيت تيم خواهند جنگيد و هيچ كس دنبال رسيدن به اهداف شخصي‌اش نيست.  سعي مي‌كنم با پاس‌هاي خوب هافبك‌هاي تيم‌مان آقاي گل هم شوم.

پس از به ثمر رساندن گل هم كه شادي جالب و خاصي كردي و به امير قلعه‌نويي سلام نظامي دادي!
اين شادي پس از گل را براي بازي با صباي قم طرح‌ريزي كرده بودم ولي متاسفانه در آن بازي موفق به گلزني نشدم و از اين رو اين فكر در سرم ماند تا بازي با ذوب‌آهن اصفهان.

حالا چرا اين حركت را به عنوان شادي پس از گل انجام دادي؟
چون از نظر من قلعه‌نويي يك ژنرال تمام عيار است و بايد به او سلام نظامي داد.

همين ژنرال بارها در مصاحبه‌هايش عنوان كرده آرفي آقاي گل مي‌شود و اين در حالي است كه تو چندان به كسب عنوان آقاي گلي فكر نمي‌كني!
من نگفتم كه به كسب آقاي گلي فكر نمي‌كنم بلكه فقط گفتم كه موفقيت تراكتور برايم در اولويت است. اگر آقاي قلعه‌نويي گفته‌اند كه آقاي گل مي‌شوم، پس تمام تلاشم را مي‌كنم تا اين اتفاق رخ دهد تا پيش ايشان روسفيد شوم.

آيا دنبال اين نيستي كه با درخشش در مسابقات فصل جاري به علي دايي ثابت كني كه در مورد تو اشتباه مي‌كرده؟
نه. دنبال ثابت كردن خودم به كسي نيستم و فقط به فكر موفقيت تراكتورسازي هستم. من با آقاي دايي مشكلي ندارم و اگر ايشان نيمكت‌نشينم مي‌كردند صرفا به خاطر اين بود كه در آن برهه پرسپوليسي دو ملي‌پوش داشت و طبيعي بود كه به اين بازيكنان بازي برسد.

پس با اين اوصاف به دايي حق مي‌دهي كه در آن برهه تو را نيمكت‌نشين مي‌كرد؟!
دليل آقاي دايي براي نيمكت‌نشيني‌ام كاملا فني بود و هر مربي هم كه  بود آن تصميم را مي‌گرفت ولي با اين وجود اصلا دوست نداشتم آنقدر نيمكت‌نشين باشم و اين مساله آزارم مي‌داد. اما با اين حال هر وقت آقاي دايي من را به زمين مي‌فرستاد به عشق ايشان گل مي‌زدم و نشان مي‌دادم كه هنوز هم با انگيزه هستم و دچار بي‌انگيزگي نشده‌ام.

شما دنبال اين هستيد تا از زبان من حرفي عليه آقاي دايي بشنويد تا آن را تيتر كنيد در صورتي كه صد سال ديگر هم از ايشان بد نمي‌گويم چون در حقم بدي نكردند. شايد اگر دليل نيمكت‌نشيني‌ام فني نبود از اين مربي دلخور مي‌شدم ولي چون دليل نيمكت‌نشيني‌ام فني بود هيچ ناراحتي و دلخوري از ايشان ندارم.

از پرسپولس طلب داری؟
بله، هنوز پول پارسال مرا نداده‌اند. انگار نه انگار دو سال برا این تیم بازی کردم. در طول زندگی‌ام چنین باشگاهی ندیدم. حتی با من خداحافظی نکردند و نگفتند دستت درد نکند. اصلا این را هم نمي‌خواهم. حداقل به من زنگ مي‌زدند.

مثل این که خیلی ناراحتی.
بله  ناراحتم. شاید من بلد نیستم، قانون ایران با بقیه کشورها فرق دارد. اگر مي‌گفتند فلان مشکل را داری و به درد ما نمي‌خوری، خدا وکیلی ناراحت نمي‌شدم. من از روزنامه‌ها فهمیدم که از این تیم بیرون گذاشته شدم. یکی از دوستانم از ایران به من زنگ زد گفت روزنامه‌ها نوشتند. این کار اصلا درست نیست و زشت است. من تا به این سن  چنین چیزی ندیده‌ام. باز هم مي‌گویم شاید در ایران این طور است. اگر من قوانین را بلد نیستم شادی باشگاه کارش درست بوده. اگر ببینید در روزنامه نوشتند که شما را نمي‌خواهند، چه حالی به شما دست مي‌دهد؟

برای گرفتن طلبت مي‌خواهی شکایت کنی؟
اگر بخواهم به حقم برسم باید شکات کنم ولی دوست ندارم این کار را انجام دهم. چیزی یادم آمد مي‌خواهم بگوم.

 

بفرمایید.
نمي‌دانم باشگاهی مثل پرسپولس وقتی جام مي‌گیرد چرا 10 درصد ما را جریمه کرد. ما به خاطر قهرمانی جام‌حذفی 10 درصد جریمه شدیم. این واقعا زشت است. کجای دنیا چنین چیزی است که تیم وقتی جام بگیرد، بازیکنانش جریمه مي‌شوند؟

شاید دایی درخواست جریمه داده باشد.
دایی نگفته است. با خود علی آقا صحبت کردم گفت اصلا حرف از جریمه نزده. تازه دایی تنها نفر در پرسپولیس بود که به جریمع اعتراض کرد. البته جایی شنیدم که حسین عبدی این جریمه را امضا کرده ولی بعد‌ خود عبدی گفته بود چنین چیزی نبوده و من امضا نکردم. اگر حسین عبد گفته من امضا نکردم، پس انها دروغ گفته‌اند و از خودشان درآوردند. امیدوارم این حرفها باعث نشود به کمیته انضباطی بروم!

از اینکه از پرسپولیس این طور کنار رفتی ناراحتی؟
از این که زنگ نزدند، ناراحتم وگرنه پرسپولیس برای من دیگر تمام شده درست است که زیاد در این تیم بازی نکردم ول هر وقت برا این تیم به زمین آمدم خوب بودم و تمام تلاشم را کردک. نمي‌دانم دیگر چرا این قدر اذیتم مي‌کنند.

كرانچار مقصر نيمكت‌نشيني‌ات بود يا علي دايي؟
كرانچار را اصلا قبول نداشتم و ندارم. اين مربي فقط به خاطر يكسري مشكلات و اختلافاتي كه با من داشت، نيمكت‌نشينم كرد.

شنيده‌ايم هنگام سفر به اصفهان در فرودگاه مهرآباد با پرسپوليسي‌ها مواجه و با آنها حسابي خوش‌وبش كرده‌اي؟!
من تنها با مربي آلماني پرسپوليس و ابراهيم شكوري مدافع اين تيم كه مثل برادرم است صحبت كردم. البته محمودخان را هم ديدم و با ايشان احوالپرسي كردم.

قطعا از حال و روز پرسپوليس مطلع هستي. اين تيم طي دو بازي تنها يك امتياز كسب كرده است. از اين بابت ناراحت نيستي؟
ديگر به پرسپوليس كاري ندارم. ديگر تراكتورسازي تيم من است و خدايي نكرده اگر تيمم نتيجه نگيرد بايد براي آن ناراحت باشم نه تيم‌هاي ديگر.

كار كردن با امير قلعه‌نويي چطور است؟
از كار كردن با ايشان لذت مي‌برم و خوشحالم كه اين فصل در تراكتورسازي تيمي كه شخصي مثل قلعه‌نويي را در راس كادر فني‌اش دارد، بازي مي‌كنم. آقاي قلعه‌نويي از يك بازيكن ناآماده و بي‌انگيزه يك ستاره مي‌سازد.

مي‌گويند كه مربي بداخلاقي است. آيا در اين مدت در تمرينات يا در جريان دو بازي كه داشتيد پيش آمده كه به خاطر اشتباهاتت يا از دست دادن موقعيت‌هاي گلزني سرت داد بزند؟
كي گفته اميرخان بداخلاق است؟ ما كه تاكنون از ايشان بداخلاقي نديده‌ايم. خود من شخصا عصبانيت اين مربي را نديده‌ام و تاكنون هم پيش نيامده است كه سرم داد بزنند.

مي‌خواهيم بدانيم كه خداداد عزيزي از اشپيتيم آرفي بهتر بازي مي‌گرفت يا امير قلعه‌نويي؟
اول اينكه هر مربي تفكرات خاص خودش را دارد.  اين سوال را بايد زماني از من بپرسيد كه چيزي حدود يك نيم فصل را در تراكتورسازي پشت سر گذاشته‌ باشم نه حالا كه تنها دو هفته از ليگ مي‌گذرد. اگر يك نيم فصل ديگر هم بگذرد نمي‌گويم كه خداداد از من بهتر بازي مي‌گرفت يا آقاي قلعه‌نويي بهتر بازي مي‌گيرند چون تفكرات اين دو مربي كاملا با يكديگر متفاوت است و از طرفي در جايگاهي نيستم كه بخواهم به اين سوال پاسخ بدهم.

آينده تراكتورسازي را چطور مي‌بيني؟ فكر مي‌كني تيمتان اين فصل بتواند در جمع مدعيان قرار بگيرد و براي قهرماني بجنگد؟
تراكتورسازي يك تيم معمولي نيست. تيم ما يك تيم ستاره است و مطمئن هستم اين فصل در جمع مدعيان قرار مي‌گيرد و براي قهرماني مي‌جنگد و آنقدر پتانسيل‌مان بالا است كه بتوانيم قهرمان شويم.

راستي زندگي در تبريز به تو خوش مي‌گذرد؟
طي اين مدت كه در تبريز بودم، مردم اين شهر خصوصا هواداران تراكتور حسابي من را شرمنده خودشان كردند و اصلا نگذاشتند در نبود خانواده‌ام احساس دلتنگي كنم.

مگر خانواده‌ات را به اين شهر نبردي؟
نه. خانواده‌ام به آلمان سفر كرده بودند و قرار است امروز به تبريز سفر كنند.

حالا از اين شهر خوشت آمده است؟ تاكنون از مكان‌هاي تاريخي‌اش بازديد كرده‌اي؟
تبريز به لحاظ امكاناتي چيزي از تهران کم ندارد و در اين مدت واقعا از اين شهر خوشم آمده است ولي متاسفانه به خاطر حضور در تمرينات تاكنون فرصت نكرده‌ام از مكان‌هاي تاريخي‌اش ديدن كنم و پس از اينكه خانواده‌ام به تبريز آمدند سعي مي‌كنم همراه آنها از تمامي مكان‌هاي تاريخي تبريز ديدن كنم چون عاشق تاريخ و بناهاي تاريخي هستم.

* سحر هادی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)