پرسپولیس نیوز :  عضو کمیته‌فنی پرسپولیس معتقد است گل‌محمدی با تعویض‌هایش باعث هجومی شدن سپاهان شد و به قهرمانی این تیم کمک کرد. به گفته آشتیانی سرمربی سرخ‌ها اعتقادی به همکاری با کمیته‌ فنی نداشت.

ابراهیم آشتیانی با بیان این که همه شرایط در استادیوم آزادی مهیا بود تا پرسپولیس قهرمان شود، تاکید کرد: گل‌محمدی با نحوه اداره تیم و تعویض‌هایش تا 40 درصد به تیم سپاهان برای قهرمانی در جام‌حذفی کمک کرد. تعویض‌های گل‌محمدی به هیچ وجه درست نبود. او باید بازی را هجومی ادامه می‌داد تا دروازه‌بان و خط دفاعی پرسپولیس تحت فشار قرار نگیرند و مرتکب چنین اشتباه‌های فاحشی شوند و پرسپولیس کاملا در لاک دفاعی برود. او به جای خط دفاع باید حمله را شارژ می‌کرد.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: نوروزی نباید با توجه به شرایط روحی و دوری از تمرین‌ها حتی در فهرست 18 نفری هم حضور می‌داشت؛ کما این که نتوانست عملکرد خوبی در بازی داشته باشد و با هدر دادن موقعیت‌های گل یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد.

آشتیانی همچنین تعویض کریم انصاری‌فر را بسیار اشتباه دانست و گفت: حتی اگر خود بازیکن در بین دو نیمه گفته است که مرا تعویض کن مربی نباید به آن گوش می‌داد، زیرا انصاری‌فر به خوبی در زمین می‌دوید و باعث شده بود، دفاع سپاهان در زمین خودشان بماند و نتواند همه جانبه به سمت دروازه‌ پرسپولیس یورش بیاورد.

وی بیرون کشیدن کریمی از بازی را اشتباه دیگر گل‌محمدی دانست و تاکید کرد: کریمی توانسته بود، چند نفر از بازیکنان سپاهان را مشغول خود کند. تعویض او باعث شد سپاهان با تعداد بیشتری به دروازه‌ پرسپولیس حمله کند.

عضو کمیته‌ فنی باشگاه پرسپولیس درباره انتخاب پنالتی‌زنان پرسپولیس نیز گفت: انتخاب پنالتی‌زنان اصلا خوب نبود و پنالتی اول را با توجه به اهمیت آن باید بازیکنانی مثل نوری، کریمی یا مهدوی‌کیا می‌زدند نه بازیکنی مثل نوروزی که از تمرین دور بوده و مشکلات روحی و روانی داشت. هدر دادن پنالتی اول تاثیر مخربی بر سایر بازیکنان پرسپولیس داشت. به نظر من غیر از ماهینی سایر بازیکنان نباید برای زدن پنالتی انتخاب می‌شدند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا اظهار کرد: چنین مراسمی هرگز در شان مهدوی‌کیا نبود و باید یک بازی مختص به خداحافظی وی برگزار می‌شد تا همه تماشاگران و بازیکنان با عکس‌های مهدوی‌کیا و در دست داشتن گل با وی خداحافظی کنند. باید گل‌های او از اسکوربورد پخش و چنین مراسمی برای او برگزار می‌شد.

وی افزود: تماشاگران که با باخت پرسپولیس ورزشگاه را ترک کردند و بازیکنان نیز باید در خداحافظی، مهدوی‌کیا را همراهی می‌کردند و او را بر دوش خود می‌گذاشتند اما باخت پرسپولیس برای کسی حوصله نگذاشت و مهدی خیلی غریبانه با دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

آشتیانی خداحافظی کریمی از فوتبال را بیشتر مربوط به عصبانیت وی دانست و گفت: کریمی پرسپولیس را خیلی دوست دارد و امیدوارم از تصمیم خود منصرف شود.

پیشکسوت پرسپولیس باخت دیشب این تیم را بسیار دردناک دانست و خاطر نشان کرد: دیشب به حال خودم گریه کردم، چون این همه زحمت برای این تیم کشیدم تا پرسپولیس صاحب این میزان تماشاگر شود و این باخت‌های پرسپولیس در حقیقت خیانت به امثال من است که برای پرسپولیس زحمت بسیاری کشیده‌ایم. از شرایط حال حاضر پرسپولیس و ناراحتی تماشاگران آن زجر می‌کشم. وقتی می‌بینیم تماشاگران استقلال روز به روز در حال بیشتر شدن هستند و تماشاگران پرسپولیس تا این حد ناراحت هستند، مانند این است که به قلب من خنجر می‌زنند.

عضو کمیته‌ فنی پرسپولیس در مورد ادامه سرمربیگری گل‌محمدی برای فصل آینده گفت: گل‌محمدی مرد بازی‌های سخت نیست و می‌تواند به عنوان کمک مربی در پرسپولیس بماند اما توان سرمربیگری این تیم بزرگ را ندارد و باید چند سال کمک مربی باشد تا پخته شود. فشار روانی در بازی‌های بزرگ مانند بازی فینال جام‌حذفی باعث شد گل‌محمدی تصمیمات اشتباهی بگیرد. البته کمک‌های وی نیز مربیان خوبی نبودند و نتوانستند کمک زیادی به وی برسانند. با آوردن گل‌محمدی به پرسپولیس این توقع را داشتیم با توجه به تجربه کمی که در سرمربیگری پرسپولیس دارد از تجربیات ما در کمیته‌فنی استفاده کند اما متاسفانه در این مدت هیچ کمک و مشورتی از ما نخواست. گل‌محمدی به هیچ وجه با کمیته‌ فنی پرسپولیس همکاری نکرد که البته به ضرر خودش هم تمام شد و نتوانست در بازی‌های مهم به خوبی تیم را هدایت کند و جام‌حذفی به راحتی از پرسپولیس گرفته شود.

وی استفاده توامان از دو مربی خوب ایرانی مانند درخشان، استیلی و پیروانی در پرسپولیس را مثمرثمر دانست و تاکید کرد: مربی خارجی هر قدر هم که بزرگ باشد، نمی‌تواند به دلیل عدم شناخت نسبت به بازیکنان و فضای فوتبال ایران موفق باشد. یک مربی خارجی به دلیل بی‌اطلاعی از توقع تماشاگران و روحیه بازیکنان پرسپولیس نمی‌تواند موفق باشد و نمی‌داند که پرسپولیس باید زلزله باشد و همه توقع دارند، این تیم همیشه هجومی بازی کند و سعی می‌کند سیستم‌ خودش را پیاده کند. اعتقاد من به یک مربی ایرانی بزرگ است؛ به شرطی که با کمیته‌ فنی همکاری کرده و فکر نکند، کمیته‌ فنی می‌خواهد زیر پایش را خالی کند.

وی در پایان با تشکر از مدیریت باشگاه به خاطر در اختیار گذاشتن همه امکانات برای پرسپولیس از همه تماشاگران پرسپولیس به دلیل کسب نتایج ضعیف عذرخواهی و ابراز امیدواری کرد پرسپولیس فصل آینده با جذب یک سرمربی خوب و بازیکنان کلیدی بتواند با کسب نتایج خوب دل هوادارانش را شاد کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)