پرسپولیس نیوز: این تیم هم اکنون توسط فیصل بن تورکی بن ناصر السعود که یکی از خاندان آل­سعود است، اداره می­شود. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت دولتی در ایالات متحده امریکا و کارشناسی ارشد را در رشته سیاست بین‌­المللی از دانشگاه سائز امریکا دریافت کرده است.

پس از مشخص شدن قرعه نمایندگان کشورمان قصد داریم آشنايي مختصري با بازيكنان و كادرفني حریفان تيم‌هاي ايراني در اين رقابت‌ها داشته باشيم. پس از لخوياي قطر كه روز گذشته به مخاطبان بانك ورزش معرفي شد، النصر عربستان دومین رقیب پرسپوليس در اين ديدارهاست.

النصر عربستان

نصر در لغت به معنی پیروزی ا­ست. تیم فوتبال نصر عربستان در سال 1955 توسط برادران الجعبا (حسین و زید) در ریاض تشکیل شد. این تیم هم اکنون توسط فیصل بن تورکی بن ناصر السعود که یکی از خاندان آل­سعود است، اداره می­شود. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت دولتی در ایالات متحده امریکا و کارشناسی ارشد را در رشته سیاست بین­المللی از دانشگاه سائز امریکا دریافت کرده است. استادیوم اختصاصی این تیم ورزشگاه "ملک فهد" است که 68 هزار نفر ظرفیت دارد.  النصر تجربه هفت بار قهرمانی در لیگ عربستان را دارد که آخرین آن­ها سال گذشته حاصل شد. نکته جالب درباره النصر اینکه این تیم به جز فصل 89-1988 هربار قهرمان شده سال بعد از عنوانش دفاع کرده است. این تیم دوسال پیش همزمان قهرمان جام حذفی و لیگ شد و اصطلاحا دبل کرد. النصر هم اکنون از 11 بازی 28 امتیاز دارد و با تفاضل گل کمتر نسبت به الاهلی در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارند.

کادر فنی:

خورخه داسلیوا (Jorge Orosmán da Silva Echeverrito): مرد 52 ساله اروگوئه­ای که پیش از این در سال 2009 در پی شکست النصر برابر ذوب آهن اصفهان جایگزین ادگاردو باوزا (Edgardo Bauza) اسپانیایی شد ولی پس از یک سال برکنار شده و پس از چهارسال مجددا به این تیم بازگشت. داسیلوا تجربه بازی در اتلتیکومادرید و وایادولید اسپانیا را در کارنامه دارد و در تیم ملی اروگوئه در 26 بازی شش گل به ثمر رسانده است. وی تجربه مربی­گری در تیم­های دفنسور اسپورتینگ اروگوئه، گودوی کروز آرژانتین، پنارول اسپانیا و بنی­یاس عربستان را در کارنامه دارد.

بازیکنان:

دروازه­‌بان:

1- عبدالله العنزی (Abdullah Mutlaq Al-Dahmashi Al-Enezi): گلر دوم تیم ملی­ که 24 ساله، یک متر و 77 سانتیمتری و محصول آکادمی این باشگاه است. وی در 11 بازی اخیر 9 گل دریافت کرده است و چهار کلین شیت داشته است.

مدافعین:

24- حسین عبدالغنی سلیمانی (Hussein Omar Abdulghani Sulaimani): مدافع 37 ساله و ملی­پوش سابق این تیم که 172 سانتیمتر است. وی تجربه بازی در الاهلی عربستان و مچاتل سوییس را نیز دارد. وی در 93 بازی ملی 4 گل به ثمر رسانده است. وی در 9 بازی این فصل در ترکیب ثابت قرار گرفته و آمار یک کارت زرد ثبت کرده درحالیکه گلی به ثمر نرسانده است.

12- خالد الغمدی (Khalid Ahmad Hasan Al-Ghamdi): 26 ساله بوده و تجربه بازی در تیم­های القادسیه کویت و اف سی ویل سوییس را در کارنامه دارد 172 سانتیمتر بلندی قامت اوست و در 7 بازی این فصل دو کارت زرد دریافت کرده است.

4- عمر هوساوی (Omar Ibrahim Omar Othman hawsawi): تنها مدافع النصر که در تمام بازی­ها از ابتدا در ترکیب ثابت این تیم بوده است. این ملی پوش عربستانی یک متر و 84 سانتیمتر قد و 29 سال سن داشته و تجربه بازی در تیم الشعله را در کارنامه دارد. وی در 11 بازی اخیر این تیم 3 کارت زرد و یک گل به ثمر رسانده است.

2- محمد حسین (Mohamed Husain Mohamed Hasan Bahzad): مدافع 34 ساله بحرینی این تیم که یک متر و 86 سانتیمتر بوده و تجربه بازی در ام صلال قطر، القادسیه کویت، الهلال بحرین، الاتحاد و النجمه عربستان را نیز در کارنامه دارد. نکته جالب درباره این بازیکن اینکه وی در 13 تیم باشگاهی مختلف بازی کرده است و از سال 2012 به النصر پیوسته است. وی در 138 بازی ملی 10 گل به ثمر رسانده است. این بازیکن در 10 بار رویارویی با تیم ملی کشورمان تجربه 4 شکست، 3 مساوی و 3 پیروزی را دارد و در شکست شش بر صفر بحرین برابر ایران در سال 2011 جزو مدافعان اصلی تیمش بود. این بازیکن در این فصل در 10 بازی تیمش حضور داشته که حاصل آن یک کارت زرد و یک کارت قرمز بوده است.

هافبک­ها:

8- یحیی الشعری (Yahya Sulaiman Ali Al-Shehri): ملی پوش 24 ساله و یک متر و 64 سانتیمتری که چپ پا بوده و تجربه بازی در تیم­  الاتفاق عربستان و در تیم ملی نیز در تیم های زیر 17 سال، زیر 18 سال، زیر 19 سال، زیر 20 سال و زیر 21 سال را در کارنامه دارد در تیم بزرگسالان نیز در 20 مسابقه رسمی و یک مسابقه غیررسمی به میدان رفته و یک گل غیررسمی را به ثمر رسانده است. این بازیکن در 10 مسابقه النصر در ترکیب ثابت قرار گرفته و دستاوردی نداشته است.

26- شایا علی (Shaya Ali Sharahli): هافبک گلزن 24 ساله و 176 سانتیمتری النصر که تجربه بازی در تیم الاتفاق را نیز دارد. بهترین عملکرد این بازیکن در فصل پیش ثبت شد که در 25 بازی  موفق شد 5 گل به ثمر برساند. نکته جالب درباره وی آنکه تا به حال در زندگی حرفه ای خود کارت قرمز دریافت نکرده است.

86- آدرین میرزجوسکی (Adrian Mierzejewski): تنها بازیکن اروپایی النصر یک هافبک ملی پوش لهستانی 28 ساله و یک متر و 76 سانتیمتری است. این بازیکن تجربه بازی در ترابوزان اسپور را نیز در کارنامه دارد و در تیم ملی لهستان به آرژانتین گل زده است. وی در این فصل به النصر پیوسته است و در 11 بازی این تیم 4 گل به ثمر رسانده است. مرد 5 میلیون یورویی این تیم چپ پاست و در این فصل دو کارت زرد دریافت کرده است.

14- ابراهیم جوشن (Ibrahim Mohammed Ghaleb Jahshan): دیگر ملی پوش عربستانی النصر یک بازیکن 24 ساله 175 سانتیمتری است که محصول آکادمی این باشگاه بوده و در تیم زیر 17 ساله ها و زیر 20 ساله های عربستان هم بازی کرده است. وی در 99 بازی برای النصر پنج گل به ثمر رسانده و 16 کارت زرد دریافت کرده است.

15- احمد الفریدی (Ahmed Al-Fraidi): هافبک 26 ساله و ملی پوش النصر که در 17 سالگی به الهلال پیوست و بعد از 256 بازی برای این تیم به الاتحاد پیوست و طی دوفصل حضور در این تیم آمار 17 بازی و یک گل را به ثبت رساند. در فصل 15-2014 به النصر پیوست و در 5 بازی به صورت ثابت و 3 بازی به عنوان تعویضی به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده است.

مهاجمان:

11- مارکینوس گابریل (Marcos Gabriel do Nascimento): گابریل برزیلی 24 ساله است و یک متر و 74 سانتیمتر بلندی قامت اوست. این بازیکن تجربه بازی در تیم های اینترناسیونال، پالمیراس و یوونتوس برزیل را در کارنامه دارد. این مهاجم نه چندان گلزن در تمام دوران بازیگری خود در طی 153 بازی فقط 18 گل به ثمر رسانده است و در دوسال اخیر تنها 3 بار تور دروازه حریف را لرزانده است. وی در 9 بازی این فصل النصر به میدان رفته و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

9- هرنان (Hernane Vidal de Souza): دیگر مهاجم برزیلی النصر 27 ساله و 183 سانتیمتر است. وی تجربه بازی در سائوپائولو و فلامینگوی برزیل را در کارنامه دارد. بهترین فصل فوتبالی این بازیکن در فلامینگوی 2013 رقم خورد که در مجموع 42 بازی برای این تیم 28 گل به ثمر رساند. وی در این فصل در شش بازی به میدان رفته و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

10- محمد السهلاوی (Mohammad Ibrahim Mohammad Al-Sahlawi): خطرناک ترین بازیکن النصر یک ملی پوش عربستانی 27 ساله یک متر و 77 سانتیمتری است که در القادسیه کویت و الفاتح عربستان حضور داشته است. او در القادسیه در 66 بازی 33 گل به ثمر رساند و بعد از انتقال به النصر به عنوان مهاجم ثابت این تیم به میدان رفته است. آمار نشان می دهد این بازیکن در 10 بازی برای تیمش 9 گل به ثمر رسانده که آمار خارق العاده ای ست وی فصل گذشته نیز در 16 بازی 17 گل زد و در قهرمانی تیمش نقش موثری داشت.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)