کارشناس فوتبال ایران عدم گلزنی مهاجمان پرسپولیس را مشکل اصلی این تیم ندانست و عنوان کرد: آنها نیاز به زمان دارند تا خود را با سایر بازیکنان هماهنگ کنند.

فرزاد آشوبی در گفتگو با مهر، در خصوص تساوی یک – یک پرسپولیس مقابل پدیده مشهد که بار دیگر با ناکامی مهاجمان این تیم در امر گلزنی همراه بود گفت: وقتی چرخه حضور بازیکنان در خط حمله مدام در حال تغییر است باید به آنها زمان داد. بنابراین گل نزدن آنها جای نگرانی ندارد. مهاجمان در حال تغییر هستند و برای هماهنگی نیاز به زمان دارند.

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس افزود: فلسفه و روش بازی پرسپولیس به گونه‌ای است که بازیکنان نیاز به زمان دارند تا در تاکتیک مدنظر آقای گل محمدی بازدهی لازم را داشته باشند.

او به انتقاد سرمربی پرسپولیس از چمن بلند ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد نیز اشاره کرد و گفت: آقای گل محمدی نشان داده است چندان اهل ایجاد حاشیه‌های عجیب نیست اما وقتی به بلندی چمن اشاره کرد باعث دقت من در تماشای بازی شد. حرکت آهسته و کندی توپ‌های ارسالی در تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که چمن ورزشگاه بلند است. برای تیمی که اکثر تاکتیک‌های هجومی خود را روی این موضوع انجام می‌دهد بلندی چمن مشکل محسوب می‌شود.

آشوبی درباره بازگشت عیسی آل کثیر به جمع بازیکنان پرسپولیس یادآور شد: کار برای عیسی آل کثیر سخت است تا به فرم ایده آل بازگردد. کار سختی است که بخواهد در زمان کوتاه به نتیجه مناسب برسد. بدون تردید پرسپولیس در خط حمله این تیم مثل سایر خطوط خود دارای توانایی‌های زیادی است و بحرانی شامل حال آنها نیست. قطعاً یکی از نقاط قوت و طلایی پرسپولیس داشتن مهاجمان ششدانگ است که به کارش در ادامه لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا می آیند.

وی با اشاره به آرایش هافبک‌های پرسپولیس تصریح کرد: روش بازی ۲-۴-۴ که به شکل خطی برگزار می‌شود نیاز به دو هافبک دارد که یکی از آنها باید بازی درگیرانه داشته باشد و دیگری باید بازی‌سازی کند. من فکر می‌کنم احمد نورالهی و وحید امیری باید از ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفتند اما به هر حال تصمیمات یحیی گل محمدی است و می‌توان نیمکت نشینی آنها را به خاطر خستگی در تیم ملی دانست.

آشوبی با اشاره به نقطه ضعف پرسپولیس یادآور شد: کادر فنی این تیم باید فکری به حال بازگشت این تیم از حمله به دفاع کند. این تیم در بازی با پدیده اسیر ضد حملات شد و می‌توانست برای این تیم خطرناک باشد. شیوه بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز باید قدرتمندانه‌تر در تغییر فاز از حمله به دفاع باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)