پرسپولیس نیوز : معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش از نظر قانونی نمی‌تواند کمک مستقیمی به پرسپولیس و استقلال داشته باشد.

سیدعلی آقازاده معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان درباره بودجه فدراسیون‌ها، وضعیت مالی استقلال و پرسپولیس، بدهی فدراسیون‌ها و همین‌طور حق پخش تلویزیونی مصاحبه‌ای را انجام داده که در زیر متن کامل آن را می‌خوانید:

اخیراً بودجه‌ای در اختیار فدراسیون‌ها قرار گرفته است؟

– طبق قولی که دادیم قسط سوم بودجه در هفته جاری که امروز چهارشنبه است، به فدراسیون‌ها پرداخت شد و ما تعهد وزارت ورزش را اجرایی کردیم. حدود ۱۲ میلیارد تومان در این مرحله تزریق شد.

بیشترین سهم برای کدام فدراسیون بود؟

– کشتی، چون این فدراسیون اعزام‌های گسترده‌ای در تابستان داشت، نتایج خوبی هم به ویژه در جام جهانی جوانان در هفته جاری گرفت که قهرمان شد، به همین دلیل بیشترین بودجه را گرفت.

به فدراسیون فوتبال هم پرداختی داشتید؟

خیر، ما به دنبال این هستیم قولی را که از دولت گرفتیم محقق کرده و بودجه فوتبال را یکجا پرداخت کنیم.

برخی از فدراسیون‌ها مثل هندبال و تیراندازی هم بدهی زیادی دارند. حتی یکی از دلایلی که باعث شد آقای رحیمی استعفا کند، بدهی هندبال بود…

– ما در این مرحله رقم خوبی را برای هندبال دیده‌ایم. این فدراسیون ۳٫۵ میلیارد بدهی دارد و رحیمی هم وارث این بدهی است، البته او روز اولی که نامزد شد و بعد به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد، مشکل را می‌دانست و با علم به این مشکلات نامزد شد. البته من به او حق می‌دهم. هندبال مشکلات زیادی دارد اما وزارتخانه با تعهدی که داده، در این مرحله رقم خوبی را برای هندبال دیده است.

 بودجه فدراسیون هندبال در این مرحله چقدر است؟

– این را آقای رحیمی می‌داند، اما فقط این را بگویم در قسط سوم بنا به دستور مقام عالی وزارت رقم بهتری را برای هندبال در نظر گرفتیم تا مشکلات حل شود.

 برای تیراندازی چطور؟

– به تیراندازی هم رقم مناسبی دادیم. متأسفانه این فدراسیون به خاطر مشکلات چند سال اخیر بالای ۱۵ میلیارد بدهی دارد، البته یک تصمیم دیگری که گرفتیم این است که کمک کردیم تا حقوق ۵-۴ ماه عقب‌افتاده کارکنان را بدهیم. هفته آینده فکر می‌کنم حقوق ۳-۲ ماه عقب‌افتاده کارکنان تیراندازی پرداخت شود.

 هیأت مدیره پرسپولیس معرفی شد و دو عضو اقتصادی به جمع اضافه شدند، فکر می‌کنید آنها چقدر می‌توانند به حل مشکلات مالی باشگاه کمک کنند؟

– دو نفر جدیدی که معرفی شدند را می‌شناسم، آنها از مدیران باسابقه کشور هستند. با روغنی ۲۰ سال است که آشنایی و دوستی دارم. او در بخش‌های اقتصادی از جمله اتاق‌های بازرگانی و مدیرعاملی در چند مجموعه صنعتی حضور موفق داشته است. حاجی‌بیگی هم از مدیران موفق است که سمت‌هایی داشته، شاید خیلی از ورزشکاران این دو نفر را نشناسند،‌ اما قطعاً نیروهای مؤثری هستند. اگر اعضای هیأت مدیره پرسپولیس و هواداران حمایت کنند، فکر می‌کنم بتوانند با جذب حامیان مالی مشکلات را برطرف کنند.

 اخیراً هم شنیده شده استقلال و پرسپولیس با ۳۰۹۰ دچار مشکل شده‌اند…

– من این را نمی‌دانم، چون در جریان جزئیات نیستم، اما درباره هیأت مدیره جدید امیدوارم قدم‌های خوبی در جهت رفع مشکلات اقتصادی بردارند.

حکم پرونده ژوزه اعلام شده و پرسپولیس باید ۷ میلیارد تومان پرداخت کند، وزارت در این مورد کمکی خواهد کرد؟

– بارها گفته‌ایم وزارت ورزش از نظر قانونی نمی‌تواند کمک مستقیمی داشته باشد، اما وظیفه هیأت مدیره این است آنها هم تلاش می‌کنند و با تحقیقاتی که در هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس ایجاد شده، با شناختی که از اعضا داریم، امیدواریم مشکلات مالی را در مدت کوتاه حل کنند.

بازیکنان استقلال و پرسپولیس نارضایتی خود را بارها به دلیل مسائل مالی مطرح کردند. حتی باشگاه استقلال بودجه‌ای را که امسال گرفته، بدهی سال قبل بازیکنان را پرداخت کرده است. در این باره وزارت ورزش چه کمکی می‌تواند انجام دهد؟

– امیدواریم با تدبیری که مدیران دو باشگاه دارند، مشکلات حل شود. وزارت ورزش با توجه به قوانین حرکت می‌کند. ما هم نمی‌توانیم کمک‌های مالی را به صورت مستقیم انجام دهیم، اما حمایت‌های معنوی و هر کمکی که این دو باشگاه بخواهند انجام می‌دهیم. وزارت ورزش جلساتی را که لازم باشد از جمله با نمایندگان محترم مجلس و مسئولان دولت برگزار می‌کنند و این موضوع را در دستورکار قرار دارد. جلساتی که قبلاً هم برگزار شد و مسئولان فدراسیون فوتبال هم بودند.

 پس فکر می‌کنید با معرفی اعضای جدید هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس حامیان مالی اضافه شوند؟

– بله، البته این موضوع به سیاست هیأت مدیره بستگی دارد. آنها باید تصمیم بگیرند. با توجه به تغییراتی که صورت گرفته ما شاهد تصمیمات خوب برای رفع مشکلات مالی خواهیم بود. وزارت ورزش هم نظارت لازم را خواهد داشت.

ظاهرا جلسه‌ای که برای حق پخش تلویزیونی داشتید، به نتیجه نرسید…

– فقط بگویم خبرهای خوبی درباره حق پخش هم برای صداوسیما و هم سازمان لیگ داریم. نمی‌توانیم یک جلسه را ملاک قرار دهیم. روند کار خوب است و صداوسیما با ما همکاری دارد. سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش جلسات خوبی را گذاشتند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد به بار نشستن این تلاش‌ها باشیم و برای نخستین بار به نتیجه رسیده تا حق و حقوق صدا و سیما و فوتبال مشخص شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)