مرجع خبری پرسپولیس : آنچه در هفته هشتم اتفاق افتاد ! گزارش کامل بازی ها بهراه حواشی آن :

آينه ليگ

ابو مسلم صفر استقلال تهران۵ (مجيدى، برهانى، كاظمى، سيد صالحى و اكبر پور)
پاس ۱(مهرداد كريميان) ذوب آهن ۱ (قاسم حدادى فر)
تراكتور سازى ۱ (ابراهيمى) فولاد صفر
استيل آذين ۱ (مهدوى) مقاومت سپاسى ۱(صبرى)
پرسپوليس ۱ (بائو) پيكان ۲ (محمدرضا طهماسبى و قربانى)
سايپا ۳ (خالقى فر، صادقى و مهدى خيرى) ملوان۱(آلوز)
سپاهان ۳ (حاج صفى، جمشيديان و عماد محمدرضا) صباى قم ۱ (حقى)
استقلال اهواز ۲ (ميداودى ۲ گل) شاهين اهواز ۲ (پترويچ و بازيارى)
مس ۲ (آشوبى و رجب زاده) راه آهن ۲ (زنيد پور ۲ گل)
جدول گلزنان ليگ
۶ گل: على كريمى (استيل آذين)- ادينهو(مس)
۵ گل: عبدالرضا بازيارى (شاهين بوشهر)
۴ گل: هادى نوروزى و كريم باقرى (پرسپوليس)، اسماعيل فرهادى (ذوب آهن)، ايمان رزاقى راد(پيكان)، هادى اصغرى (پاس)، آرش برهانى (استقلال)، محمد ابراهيمى(تراكتورسازى)، مهدى رجب زاده (مس) و ميلاد زنيدپور(راه آهن)
پرسپوليس ۱- پيكان ۲

قيمت پيكان بالا رفت

گلها: ميثم بائو(دقيقه ۷۵) براى پرسپوليس، محمدرضا طهماسبى(دقيقه ۱۸ پنالتى) و على قربانى(دقيقه ۶۱)
براى پيكان
داور: محمود رفيعى، كمك ها: رسول فروغى و محسن فريمانى


اخطار: هادى نوروزى(از پرسپوليس)، حسين معمار و محمود پوراسدالله(از پيكان)
تماشاگر: ۵۰ هزار نفر ، ورزشگاه: آزادى تهران
پرسپوليس
عليرضا حقيقى(۱۰)، سپهر حيدرى(۱۲)، مجتبى شيرى(۱۳)، شيث رضايى(۱۲)، مهدى شيرى(۱۲)، عادل كلاه كج(۱۲) از دقيقه ۸۳ هوارمحمد، عليرضا محمد(۱۵) از دقيقه ۶۵ مجتبى زارعى، ميثم بائو(۱۶)، اشپيتيم آرفى(۱۳)، حسين بادامكى(۱۰) از دقيقه ۴۶ وستلى برازيليا(۱۴) و هادى نوروزى(۱۴)
سرمربى: زلاتكو كرانچار(۱۰)
پيكان
مسعود غلامعلى زاد(۱۶)، مهدى تاجيك(۱۴)، حسين معمار(۱۴)، محمود پوراسدالله(۱۵)، ميثم رضاپور(۱۵)، حميدرضا هدايتى(۱۴)، على قربانى(۱۷) از دقيقه ۷۱ امير ميربزرگى، محمدرضا طهماسبى(۱۷)، مجيد خدابنده لو(۱۵) از دقيقه ۵۵ سعيد دقيقى(۱۴)، ايمان رزاقى راد(۱۷) و على سلمانى(۱۷)
سرمربى: حميد درخشان(۱۹)
شرح گلها
گل اول پيكان: در يك برخورد ميان حسين بادامكى و ايمان رزاقى راد، محمود رفيعى داور بازى خطاى بازيكن پرسپوليس را اعلام كرد و نقطه پنالتى را نشان داد كه محمدرضا طهماسبى در حالى كه حقيقى مسير حركت توپ را درست تشخيص داده بود توپ را با تور دروازه پرسپوليس آشنا ساخت.
گل دوم پيكان: على قربانى از اشتباه دفاع و حقيقى كه از دروازه خود بى مورد بيرون آمده بود نهايت استفاده را كرد و با يك شوت خوب براى دومين بار دروازه پرسپوليس را باز كرد.
گل پرسپوليس: روى پاس كوتاه كلاه كج به بائو، اين بازيكن چند گام پيشروى كرد و با يك شوت غيرقابل مهار يكى از گلهاى خورده تيمش را جبران كرد.
لحظات حساس
دقيقه :۱۵ عليرضا محمد از راست با يك ضربه دقيق دروازه پيكان را با خطر مواجه كرد كه ضربه سنگين او با برخورد به تير دروازه به زمين برگشت.
دقيقه :۳۷ روى يك ضربه ايستگاهى ضربه مهدى شيرى با فاصله كمى از كنار دروازه غلامعلى زاد به بيرون رفت.
دقيقه :۴۳ هادى نوروزى از راست نفوذ كرد و در بين ۲ مدافع پيكان پاس به عقب خوبى را براى مهدى شيرى فرستاد كه ضربه اين بازيكن با فاصله فضاى بالاى دروازه غلامعلى زاد را شكافت.
دقيقه :۴۶ روى پاس كلاه كج به وستلى تازه وارد ضربه اين بازيكن پس از برخورد به تير دروازه به زمين برگشت.
دقيقه :۴۸ شوت سنگين عادل كلاه كج از فاصله ۳۰ مترى غلامعلى زاد را به زحمت انداخت.
دقيقه :۶۰ پاس رو به جلو نوروزى از راست با دفع ناقص معمار مى رفت براى دروازه پيكان مشكل ساز شود كه غلامعلى زاد آن را مال خود كرد.
دقيقه :۶۷ على قربانى در حالت تك به تك با حقيقى توپش را به سينه او كوبيد.
دقيقه :۸۰ وستلى روى خط عرضى، پاس بلندى را روى دروازه پيكان فرستاد كه زارعى آن را با ضربه سر تبديل به گل كرد اما داور قبل از آن ضربه وستلى را اوت اعلام كرده بود.
شرح بازى
پيكان به ششمين پيروزى متوالى خود دست يافت و پرسپوليس نيز نخستين شكست فصل خود را تجربه كرد.بازى ۲ تيم كه از حساسيت بسيار بالايى برخوردار بود، با برترى بى چون و چراى سرخپوشان آغاز شد اما اين برترى و اين اشتها براى بردن خيلى زود در سرخپوشان فروكش كرد تا پيكانى ها بر بازى تسلط پيدا كنند و ثمره اين برترى گلى بود كه از روى نقطه پنالتى توسط طهماسبى به ثمر رسيد. اين گل مانند آب سردى بر پيكر سرخپوشان بود تا ادامه بازى تا پايان نيمه اول را سردرگم و بهت زده ادامه دهند. با شروع نيمه دوم و حضور وستلى برازيليا پرسپوليس نشان داد كه براى جبران گل خورده و برترى به زمين آمده است به طورى كه براى دومين بار توپ آنها به تير خورد تا كلكسيون بدشانسى هاى آنها تكميل شده باشد.پرسپوليسى ها در حالى كه براى رسيدن به گل تساوى از خود بى تابى نشان مى دادند، بر روى يك ضدحمله براى دومين بار دروازه خود را باز شده ديدند تا عملاً اميدهاى خود را از دست بدهند اما در ادامه كار ميثم بائو يكى از گلهاى خورده را جبران كرد اما اين گل براى سرخپوشان جهت فرار از شكست كافى نبود تا باخت نوبرانه پرسپوليسى ها پس از ۸ هفته رقم بخورد.
در حاشيه ديدار پرسپوليس- پيكان
اخراج ليدرها
ليدرهاى باشگاه پرسپوليس ديروز در جايگاه ورزشگاه آزادى حضور داشتند كه هواداران تيم با اين عده درگير شدند و آنها را از جايگاه بيرون كردند.
تشويق خليلى
محسن خليلى آقاى گل ۲ فصل قبل پرسپوليس اين بازى را از جايگاه ويژه تماشا كرد. او كه سابقه گلزنى در دربى تهران را دارد، در آستانه دربى تهران بشدت از سوى هواداران پرسپوليس تشويق شد. خليلى از ابتداى فصل دچار مصدوميت بوده و هنوز به شرايط بازى نرسيده است.
ميهمانان ويژه
افشين قطبى سرمربى تيم ملى و عزيزمحمدى رئيس سازمان ليگ از تماشاگران ويژه اى بودند كه اين بازى را از نزديك ديدند. مجيد فرخزادى، كريم باقرى، وينكو بگوويچ و محسن خليلى هم بازى را از نزديك ديدند.
دسته گل درخشان پيش از شروع بازى
حميد درخشان كه سابقه بازى و مربيگرى در پرسپوليس را دارد، براى نيمكت سرخپوشان دسته گل برد. كرانچار و عبدى هم براى نيمكت پيكان گل بردند.
انصارى فرد نيمه دوم آمد
عباس انصارى فرد مديرعامل پرسپوليس باتوجه به شرايط خاص تيم، قبل از بازى اعلام كرده بود كه براى اين بازى به استاديوم نمى رود. او به قولش عمل كرد و در ورزشگاه حاضر نشد اما در نيمه دوم خودش را به استاديوم رساند.
رفيعى تشويق شد
محمود رفيعى در دقيقه ۱۷ بازى براى پيكان يك ضربه پنالتى اعلام كرد. طرفداران پرسپوليس با تشويق رفيعى، اعتراضشان را به داور بازى نشان دادند.
قزوينى ها در جايگاه استقلالى ها
هزار تماشاگر پيكان كه ظاهراً از قزوين آمده بودند، در ورزشگاه آزادى حاضر شدند و در جايگاه استقلالى ها حاضر شدند كه لحظاتى هم بين آنها و طرفداران پرسپوليس درگيرى لفظى پيش آمد.
تشويق عابدزاده و كلاه كج
احمدرضا عابدزاده و عادل كلاه كج تنها كسانى بودند كه بعد از بازى توسط هواداران پرسپوليس تشويق شدند. يك سرى از هواداران معترض پرسپوليس هم كه استاديوم آزادى را بعد از بازى ترك نمى كردند، توسط نيروى انتظامى متفرق شدند.
تعجب از تغييرات
صبح ديروز كرانچار يك سرى تغييرات در تركيب اصلى تيمش به وجود آورد كه بازيكنان پرسپوليس متعجب شدند. گويا قرار بوده كه ميثاق معمارزاده در تركيب تيم باشد و شيث رضايى در تركيب نباشد كه معمارزاده جاى خود را به حقيقى داد و شيث هم از اول براى پرسپوليس بازى كرد. گويا شيث با عذرخواهى از كرانچار به خاطر رفتار گذشته اش بخشيده شده بود.
درگيرى بين كرانچار و زرينه
ظهر ديروز و هنگامى كه پرسپوليسى ها مشغول صرف ناهار بودند، درگيرى لفظى بين كرانچار سرمربى و زرينه پزشك پرسپوليس پيش آمد. گويا اين درگيرى به خاطر وضعيت مصدومان پرسپوليس بوده است.
تمرين امروز
بعد از پايان بازى ديروز، به بازيكنان پرسپوليس اعلام شد كه تمرين امروز تيم ساعت ۱۰ صبح است اما به آنها گفته شده كه آماده باشند و اگر تغييرى در برنامه ايجاد شود به آنها اطلاع خواهند داد.
فعلاً از جريمه خبرى نيست
تا لحظه اى كه اين خبر را مى نوشتيم، مديران پرسپوليس جريمه اى براى بازيكنان به خاطر باخت مقابل پيكان در نظر نگرفته بودند اما قرار است اين موضوع در جلسه كميته فنى بررسى شود كه براى بازيكنان تيم جريمه نقدى در نظر گرفته شود يا نه.
اقدام جالب اسكور بورد
بر خلاف گذشته، اسكوربورد ورزشگاه آزادى صحنه هاى مشكوك بازى را در چند نوبت پخش كرد تا حاضران در ورزشگاه صحنه هاى بازى را كامل ببينند.
عصبانيت محمد
عليرضا محمد در دقيقه ۶۵ و هنگام تعويض به سمت مجتبى زارعى جانشين خودش نرفت و به حالت اعتراض زمين بازى را ترك كرد تا عصبانيت خودش را به كرانچار نشان دهد.
تشويق پروين و كاشانى
على پروين سرمربى سابق و حبيب كاشانى مديرعامل سابق پرسپوليس بشدت توسط هواداران پرسپوليس كه در استاديوم حاضر بودند، تشويق شدند.
سرود قهرمانى استقلالى ها
طرفداران استقلال كه در گوشه اى از ورزشگاه بودند، پس از اينكه پرسپوليس گل دوم را دريافت كرد، سرود قهرمانى در ورزشگاه آزادى سردادند.
شعار عليه بادامكى
در بين ۲ نيمه، تماشاگران حاضر در آزادى عليه حسين بادامكى هافبك تيمشان شعار دادند. او در ابتداى نيمه دوم جاى خودش را به وستلى مهاجم برزيلى تيم داد.
اولين شكست پرسپوليس
شكست مقابل پيكان، اولين شكست پرسپوليس در ليگ نهم و ششمين پيروزى پيكان با حميد درخشان در فصل جارى بود

 

استقلال اهواز ۲- شاهين بوشهر ۲

شاهين ياورى، از استقلال اهواز هم امتياز گرفت

گلها: ميلاد ميداودى(دقايق ۲۴ از روى نقطه پنالتى و ۳۶) براى استقلال اهواز، ايوان پترويچ(دقيقه ۱۲) و عبدالرضا بازيارى(دقيقه ۷۰ از روى نقطه پنالتى) براى شاهين بوشهر
داور: غلامرضا جبارى ، كمك ها: غلام آموزگار و على موغلى
اخطار: عبدالله توحيدى مهر، عبدالهادى خنيفر و ميلاد ميداودى(استقلال اهواز)،
ايوان پترويچ(شاهين بوشهر)
تماشاگر: حدود ۲۵۰۰ نفر ، ورزشگاه: تختى اهواز
استقلال اهواز
نادر غبيشاوى(۱۴)، عبدالله توحيدى مهر(۱۵)، محسن ارزانى(۱۴)، حسين ماهينى(۱۶)، محمد مطورى(۱۰) از دقيقه ۵۷ خيرالله ويسى، رضامعقولى(۱۴)، حميدرضا رجبى(۱۴) از دقيقه ۷۸ افشين كمايى، ديگو ماكسيمو(۱۲)، مصطفى بيژنى(۱۲) از دقيقه ۶۴ اسماعيل شريفات، عبدالهادى خنيفر(۱۵) و ميلاد ميداودى(۱۸)
سرمربى: عباس ميرسالارى(۱۵)
شاهين بوشهر
مجتبى روشنگر(۱۶)، عبدالرضا بازيارى(۱۷)، محسن ايران نژاد(۱۴)، جمال حق شناس(۱۰) از دقيقه ۶۳ حبيب هوشيار، محسن حميدى(۱۰) از دقيقه ۵۱ اوباساندى(۱۲)، عبدالله كرمى(۱۴)، مهدى نورى(۱۴)، بهادر عبدى(۱۵)، ايوان پترويچ(۱۶)، عباس پورخسروانى(۱۵) و محمد احمدپورى(۱۵)
سرمربى: محمود ياورى(۱۶)
شرح گلها
گل اول شاهين: پاس دقيق احمدپورى از جناح چپ درون محوطه جريمه به ايوان پترويچ رسيد و او بعد از كنترل توپ با يك ضربه زيبا توپ را درون دروازه استقلال اهواز جاى داد.
گل اول استقلال اهواز: خطاى بازيارى مدافع شاهين بر روى هادى خنيفر، استقلال اهواز را صاحب يك ضربه پنالتى كرد كه ميلاد ميداودى از روى نقطه پنالتى توپ را تبديل به گل كرد.
گل دوم استقلال اهواز: ارسال حسين ماهينى از جناح چپ به ميلاد ميداودى كه در مسير توپ قرار داشت رسيد و او با يك ضربه سر زيبا گل دوم خود را به ثمر رساند.
گل دوم شاهين: با خطاى ماكسيمو مدافع استقلال اهواز بر روى احمدپورى تيم شاهين صاحب پنالتى شد و اين عبدالرضا بازيارى بود كه از روى نقطه پنالتى گل دوم تساوى شاهين را به ثمر رساند.
لحظات حساس
دقيقه :۳۲ پورخسروانى در حالى كه نادر غبيشاوى را در مقابل داشت نتوانست تعادل خود را حفظ كند و توپ از زير پاى او عبور كرد تا يك موقعيت صددرصد گلزنى از دست برود.
دقيقه :۴۵ ميلاد ميداودى ضربه سنگينى را از فاصله ۲۵ مترى روانه دروازه شاهين كرد اما توپ او با اصابت به تيرك عمودى دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ۱+:۴۵ ارسال خوب احمدپورى از جناح چپ به عباس پورخسروانى در محوطه ۶ قدم رسيد اما در ميان تعجب همگان ضربه پورخسروانى به بيرون رفت.
دقيقه :۶۲ ايوان پترويچ توپ سرگردان داخل زمين را از آن خود نمود و ضربه زيبا و سنگينى را از فاصله ۳۰ مترى روانه دروازه كرد كه بعد از برخورد با تيرك دروازه به اوت رفت.
دقيقه :۸۷ در يك رفت و برگشت عبدالله كرمى صاحب توپ شد و ضربه او را غبيشاوى با يك واكنش فو ق العاده به بيرون فرستاد.
شرح بازى
استقلال اهواز و شاهين در شرايطى به مصاف يكديگر رفتند كه با توجه به صعود شاهين به ليگ برتر مجدداً بعد از ۳۰ سال روبروى هم قرار مى گرفتند.
تيم شاهين بوشهر در ۱۵ دقيقه اول فوتبال خوبى را به نمايش گذاشت و به گل اول رسيد اما استقلال اهواز بعد از زدن گل تساوى وضعيت بهترى پيدا كرد و در پايان نيمه اول با نتيجه ۲ بر يك به رختكن رفت.
در نيمه دوم شرايط بازى تغيير كرد و تيم شاهين مجدداً به بازى بازگشت. در ۱۵ دقيقه آخر بازى بود كه بازيكنان استقلال اهواز ديگر توان بازى نداشتند و گل دوم را خوردند تا استقلال اهواز همچنان با وجود كسب اين يك امتياز در پايين جدول باقى بماند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)