مرجع خبری پرسپولیس : برنامه شب گذشته 90 به بررسی اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران پرداخت و در یکی از بخش‌های آن از صادر نشدن رای نصرتی و رضایی انتقاد شد.

 

سؤال برنامه شب گذشته 90 انتخاب بهترین بازیکن تیم ملی در مرحله اول مقدماتی جام جهانی بود. در این سؤال چهار بازیکن انتخاب شده بودند که عبارتند بودند از آندرانیک تیموریان،‌ مجتبی جباری، هادی عقیلی و جواد نکونام.

در پایان برنامه نتایج نظرسنجی به صورت قطعی اعلام نشد و فقط عادل فردوسی‌پور گفت: بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در نظرسنجی ما شرکت کردند اما در آخرین باری که آمار اعلام شد، مجتبی جباری با 55 درصد آرا در صدر ایستاده بود. آندرانیک تیموریان با 18 درصد، جواد نکونام با 16 درصد و هادی عقیلی با 11 درصد در رده‌های بعدی قرار داشتند. 

هادی عقیلی تنها بازیکن ایرانی حاضر در فهرست برترین‌های آسیا به دلیل آنکه در هیچ کدام از تیم‌های استقلال و پرسپولیس حضور ندارد با کمترین رای مواجه شد آن هم در حالی که انتخاب برترین‌های آسیا قرار است دوم آذر (فردا) در مالزی برگزار شود.

 

 


* اعلام رای شیث و نصرتی بعد از جام جهانی 2018

اولین میهمان تلفنی برنامه اسماعیل حسن‌زاده بود که عادل فردوسی‌پور قبل از آغاز مصاحبه‌اش با رئیس کمیته انضباطی گفت قرار بود رای دو بازیکن متخلف پرسپولیس بعد از بازی اندونزی اعلام شود اما این اتفاق نیفتاده و شاید قرار است رای این دو بازیکن بعد از جام جهانی 2014 یا 2018 اعلام شود. این رای فرسایشی شده است. به همین دلیل از آقای حسن‌زاده می‌خواهیم توضیح دهد.

حسن‌زاده: 22 روز از آن اتفاق گذشته و ما 8 روز بعد از آن در تاریخ 15 آبان رای دادیم و اکنون رای در پروسه ابلاغ است که ریاست فدراسیون آن را به تعویق انداخته. بنابراین بهتر است از رئیس فدارسیون بپرسید که چرا بعد از بازی با اندونزی رای اعلام نشد.
اکنون ایشان در مالزی هستند و رای شاید در کشوی میز رئیس یا دبیر محترم فدراسیون است. ما هم تاخیر در اعلام رای را به مصلحت نمی‌دانیم.

فردوسی‌پور: شاید این رای شما کم و زیاد شود و اکنون شائبه اعمال فشار هست؟

حسن‌زاده: قصد و غرضی در کار نیست. ما 4 نفر از اعضای کمیته انضباطی رای را داده‌ایم و این رای به هیچ کس هم گفته نشده است. حتما رئیس فدراسیون می‌خواهد سیاست‌های خودش را اعمال کند و مردم و رسانه‌ها باید این فرصت را به فدراسیون بدهند که مسئولان فدراسیون سیاست‌های خود را اعمال کند و نباید هجمه باشد. بعد از اعلام رای می‌توان از کفاشیان بپرسیم چرا رای با تاخیر صادر شد. جواب او یا قانع‌کننده است یا نیست.

فردوسی‌پور: اکنون در فدراسیون وجود چند گروهی واضح است و اینگونه استقلال فدراسیون زیر سؤال می‌رود. مخصوصا که انتخاب فدراسیون نزدیک است. در همین انتخابات فدراسیون کشتی دو روز مهلت اضافه داده شد. اینگونه استقلال فدراسیون زیر سؤال می‌رود.

حسن‌زاده: وقتی تاخیر شد گفتند حسن‌زاده رای را دیر اعلام می‌کند تا مصاحبه کند و بعد به دلیل کسالتی که من داشتم و یک هفته هم نخواستم صحبت کنم، نوشتند حسن‌زاده جوابگو نیست. تاخیر در اعلام رای، درست یا غلط با نظر رئیس یا هیئت رئیسه فدراسیون اعمال شده و زمان هم همیشه برای انتقاد کردن وجود دارد.

فردوسی‌پور: مگر کمیته انضباطی استقلال ندارد؟ این مصلحت‌اندیشی‌ها درست نیست. در جام جهانی 2006 و شب بازی فینال فرانسه و ایتالیا که بیشتر بازیکنان ایتالیا عضو یوونتوس بودند فدراسیون فوتبال رای داد به دلیل کالچو پولی، یوونتوس تیم قهرمان به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد. این مسئله می‌توانست به بازیکنان شوک بدهد اما فدراسیون این رای را داد. اینجا می‌گویم چون بازیکنان از فدراسیون درخواستی داشتند ممکن است این رای در روحیه آنها اثر بگذارد.

حسن‌زاده: من اعتقاد صد در صدی به این مسئله ندارم. نباید فوتبالمان را با اروپا مقایسه کنم. نحوه اجرای حکم، درست یا غلط بودنش به رئیس فدراسیون برمی‌گردد. چرا مطبوعات فقط بعد منفی این مسئله را می‌بینند؟ تخریب و انتقاد در این زمینه چه فایده‌ای برای فوتبال ما دارد. این مسئله هیچ ربطی به استقلال کمیته انظباطی ما ندارد.
عددی که ما تعیین کرده‌ایم تا الان حفظ شده و حتی یک ریال هم از جریمه آن کاسته نشده است.

فردوسی‌پور: چه کسی می‌فهمد که رای شما تغییر کرده رای شما که هنوز اعلام نشده است؟

حسن‌زاده: من مسئولیت کمیته انضباطی را دارم و همکارانتان می‌توانند این مسئله را ارزیابی کنند.


* یک و نیم میلیارد بودجه راه‌اندازی زمین چمن ورزشگاه حیدریان قم
 
در گزارشی که 90 تهیه کرده بود به مشکلات ورزشگاه حیدریان قم پرداخته شد که جهان بین مدیر کل تربیت بدنی استان قم گفت: مشکل این ورزشگاه با تدبیر مقام معظم رهبری حل شد. ماه دهم سال گذشته این ورزشگاه را تحویل گرفتیم و 500-600 میلیون تومان هزینه آن شد تا سالن‌های ورزشی‌اش شروع به کار کند. برای راه‌اندازی زمین چمن و پیست دو میدانی آن به یک و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و می‌خواهیم زمین چمن مصنوعی ایجاد کنیم. اگر این پول و هزینه تامین شود در کمتر از 4 ماه یعنی اسفند امسال زمین چمن به بهره‌برداری می‌رسد.

* گریه‌های ویسی به خاطر تیم ملی
 

در مورد بازی صبا و استقلال حنیف عمران زاده بازیکن استقلال بارها از خرابی زمین گلایه کرد و اشتباهش را که موجب به ثمر رسیدن گل زودهنگام صبا شد، به خرابی زمین ربط داد. عادل فردوسی‌پور بعد از پخش صحبت‌های عمران‌زاده گفت: زمین شرایط خوبی ندارد اما زمین خوردن حنیف ربطی به این مسئله نداشت.

برنامه 90 فلاش بکی به سال‌های گذشته زد زمانی که عبدالله ویسی از سپاهان به تیم ملی دعوت شد اما چند ساعت مانده به پرواز تیم ملی به طور ناگهانی خط خورد.
فردوسی پور فیلمی را نشان داد که ویسی در زمان جوانی‌اش گفت برای من پلاکارد زده بودند و باورم نمی‌شود که خط خوردم و شروع به گریه کردن کرد.

عبدالله ویسی در مورد این صحنه گفت آن زمان من تنها بازیکن شهرستانی تیم ملی و هم نماینده اصفهان و هم نماینده خوزستان بودم و برای حضورم در تیم ملی جشن گرفته بودند.


* قطبی نمی‌توانست به فوتبال ما کمک کند

حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد تیم ملی در زمان افشین قطبی و جام ملت‌های آسیا گفت: قطبی نمی‌توانست به فوتبال ما کمک کند. من در ترکیب او ثابت بازی می‌کردم اما زمانی که دایی را برداشتند بهتر بود یک مربی بزرگ مثل کی‌روش بیاورند. او یک مربی کارنامه‌دار است. بهتر بود از شخصیت و توانایی دایی استفاده می کردیم تا اینکه قطبی را بیاوریم.

فردوسی‌پور از حسینی در مورد شخصیت قطبی پرسید که جواب شنید او با من مشکلی نداشت اما با خیلی از بازیکنان مشکل داشت. بهتر است اکنون که او نیست این حرف‌ها را نزنیم. درست نیست. البته اگر شما بپرسید مجبورم جواب بدهم اما بهتر بود همان موقع این حرف‌ها پرسیده می‌شد.

فردوسی پور هم گفت ظاهرا افشین قطبی مشکل مالیاتی دارد و نمی‌تواند به ایران بیاید اما نکونام و برخی از بازیکنان علیه او حرف زدند. شاید روزی از طریق ویدئو کنفرانس با خودش حرف بزنیم.

فردوسی‌پور به جلال حسینی گفت مدافعان در گذشته قدرت حمل توپ و بازی‌سازی داشتند آیا اکنون هم چنین وضعیتی وجود دارد. که حسینی پاسخ داد: مربیان اجازه حمل توپ را به مدافعان نمی‌دهند و می‌گویند باید زودتر پاس بدهی. بازی‌سازی با قدرت حمل توپ فرق دارد و مدافع باید با پاس بازی‌سازی کند.

این بازیکن گفت: رحمتی تلاش کرد من به استقلال بروم و قرار شد با فتح‌الله‌زاده صحبت کنم اما او در مالزی بود و من فقط با امیری حرف زدم. گفتم من فقط با شخص فتح‌الله‌زاده حرف می‌زنم که بعد از آن همراه تیم ملی به اتریش رفتیم و فقط یک بار خیلی کوتاه با فتح‌الله زاده حرف زدم. با این حال از ماندنم در سپاهان راضی هستم.

حسینی در مورد مدعیان قهرمانی گفت استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، نفت تهران و صبا تیم‌های خوبی هستند البته رقابت‌ها در نیم فصل دوم بسیار سخت است و به مدیریت سرمربی تیم برمی‌گردد.

*شرایط نابسامان پیام مشهد

گزارشی از وضعیت پیام مشهد تیمی که زمانی در لیگ برتر حضور داشت پخش شد که اکنون در لیگ دسته دوم حضور دارد. این تیم از مشهد به نیشابور منتقل و وعده و وعید فراوانی هم داده شد اما اکنون حتی 11 لباس یکرنگ ندارد که بازیکنانش در میدان حاضر شوند.

* درگذشت بازیکن نوجوان به دلیل نبود آمبولانس

گزارشی از توکلی بازیکن 16 ساله‌ای که به دلیل نبودن امکانات پزشکی در زمین مسابقه فوتبال و در دستان پدرش جان داد، پخش شد. پدر امیر توکلی گفت پسرم در آن مسابقه یک گل در دقیقه 10 زد و به من قول داده بود 3 گل می‌زند. شوت بعدی او به تیر دروازه خورد که مدافعان توپ را دفع کردند و توپ به سینه امیر خورد. پسرم 20 دقیقه با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد و آمبولانس 20 دقیقه بعد آمد. هیچ گونه تجهیزات پزشکی در کنار زمین مسابقه نبود. امیر من پرپر شد. اجازه ندهید امیرهای دیگر در زمین فوتبال پرپر شوند. همین امروز نیز دروازه‌بان و مدافع آبفا به هم برخورد کردند که دروازه‌بان بیهوش شد و باز هم امکانات پزشکی نبود.

بعد از حرف‌های پدر این بازیکن فقید، دکتر نجفی مدیر حوادث و موقعیت‌های پزشکی یزد روی خط آمد و ادعا کرد آمبولانس سه دقیقه بعد از تماس به ورزشگاه رسیده است که وقتی با تعجب فردوسی‌پور مواجه شد نجفی تلفنش را قطع کرد و دیگر هم پاسخگو نبود.
فردوسی‌پور گفت نمی‌دانم چرا از اتفاقات تلخ دست نمی‌کشید. همین امروز هم در یزد دوباره چنین اتفاقی افتاد.

* گلایه‌های پدر سجاد عظیمی

سجاد عظیمی بازیکن تیم احسان ری بود که در دیدار دوستانه با سایپا فوت کرد. پدر وی در برنامه 90 گفت: من 9 ماه بعد از آن اتفاق آرش کوشا را دیدم که وقتی به خانه ما آمد 10کارت 100 هزار تومانی به ما هدیه داد اما مهدی دادرس به ما گفت ما بیت‌المال را هدر نمی‌دهیم. با این حال به نظر من دادرس مدیر خوبی است اما ریش سفید خوبی نیست.

اگر کوشا فقط یک تماس با من می‌گرفت من چیزی نمی‌خواستم اما اکنون وضعیت فرق می‌کند. مهدی دادرس به روی خط آمد و گفت: ما قبول داریم دیر به خانواده این بازیکن سر زدیم و عذرخواهی می‌کنم. من پیشنهاد 20 میلیون تومان هم به این خانواده کردم اما برادرش 40-50 میلیون تومان از ما پول خواست. این پول بیت‌المال است و ما نمی‌توانیم همین طوری آن را خرج کنیم. آن 10 کارت هدیه بود و یک کادو.

فردوسی پور از دادرس خواست که این 50 میلیون تومان را به این خانواده بدهد زیرا در بحث سقف قراردادها نیز قانون دست و پای باشگاه را بسته بود ولی باشگاه سایپا چند برابر سقف قرارداد به کریم انصاری‌فرد پول داد. اکنون نیز در حق این خانواده که جوانش را از دست داده چنین رفتاری بکنیم.

* هتک حرمت به داوران و از دست رفتن یک سهمیه مدرسی داوری

در گفت‌وگوی ویژه یدالله سلیمانی دبیر دپارتمان داوری حضور داشت که از مسئولان باشگاه‌ها و مدیران باشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: حضور افراد غیرورزشی در باشگاه‌ها یکی از عوامل هتک حرمت داوران است. آنها می‌خواهند با هر ترفندی پیروز شوند.
ساعت 14:30 روز سه‌شنبه جلسه رسیدگی به پرونده ضاربان داور به تالش است که امیدواریم کمیته انضباطی رای خوبی در این مورد صادر کند. زمانی که جاسم کرار بازیکن سابق تراکتورسازی داور را کتک می‌زند و 6 جلسه محروم می‌شود و بعد این محرومیت کاهش پیدا می‌کند بازیکنان دیگر هم می‌‌گویند داور را می‌زنیم نهایتا سه جلسه محروم می‌شویم.

* دستگیری دو بازیکن چوکای تالش

خانی‌پور سرپرست تیم چوکای تالش خبر داد دو بازیکن تیم فوتبال این باشگاه با دستور مقام قضایی بازداشت شدند و اکنون در زندان هستند که سلیمانی گفت این بازیکنان روز سه‌شنبه باید در کمیته انضباطی فدراسیون باشند و کمیته انضباطی کسی را زندانی نمی‌کند. شاید برای آنکه آنها به کمیته انضباطی نیایند بازداشت شده‌اند. چرا 20 روز بعد از این اتفاق آنها را دستگیر کردند.
در ادامه نیز سعید شمس داور کتک خورده روی خط آمد و در مورد اتفاقات دیدار چوکای تالش و شهرداری دزفول توضیحاتی را ارائه کرد.

سلیمانی همچنین گفت: برای سهمیه مدرس بدنسازی داوری فقط محمود رفیعی بود که می‌توانست شرکت کند. او 6 ماه دیگر بازنشسته می‌شود. به علی خسروی هم پیشنهاد دادیم اما او قبول نکرد اما سایرین به دلیل اینکه زبان انگلیسی خوبی نداشتند نمی‌توانستند در این آزمون شرکت کنند. بعد از حرف‌های سلیمانی، حیدر شکور و خداداد افشاریان گفتند ما می‌توانستیم مدرس بدنسازی داوری باشیم اما کسی از ما دعوت نکرد و سهمیه ایران از بین رفت.

* جعل امضای مربی هلندی سابق استیل‌آذین

حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین روی خط آمد تا در مورد کاهش 12 امتیاز این تیم توضیح بدهد اما با توجه به وقت محدودی که داشت گفت نامه‌ای که به امضای یونگ به ما تحویل داده‌اند که پول را گرفته، جعلی است. یونگ و وکلایش در فیفا گفته‌اند این امضا کپی است و دست خط او جعل شده است که من دو سال است به خشایار محسنی می‌گویم اصل نامه را به من تحویل دهید تا من بتوانم از خودم دفاع کنم.
خشایار محسنی روی خط آمد و گفت من قسط اول را به این مربیان داده‌ام و پولی برای خودم برنداشته‌ام که در نهایت قرار شد هفته آینده به این موضوع در برنامه 90 پرداخته شود.

* حسینی: قراردادم با سپاهان 500 میلیون تومان است

سیدجلال حسینی میهمان ویژه برنامه بود. مدافع ملی‌پوش تیم سپاهان حاضر نشد نظر خود را در مورد سؤال برنامه اعلام کند و گفت همه این بازیکنان دوستان من هستند.

سیدجلال حسینی که فوتبالش را از ملوان آغاز کرده گفت: به ملوان و مردم انزلی احساس دین می‌کنم و مسئولان باید از این تیم حمایت کنند زیرا مردم انزلی فوتبال را دوست دارند. دوست دارم با پژمان نوری و مازیار زارع به ملوان برگردیم و بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. فرهاد پورغلامی با کمترین امکانات تیم خوبی درست کرده است.

حسینی در مورد مشکلات بازیکنان سپاهان با بوناچیچ گفت: این مسئله بازیکن سالاری نبود. بنگر به عنوان کاپیتان تیم حرف‌هایش را با سرمربی بیان کرد. لوکا مربی خوبی بود اما مشکل ما با این مربی بحث بازیکن سالاری نبود.

وی در مورد اینکه چه شد که از سپاهان به استقلال نرفت، ‌گفت: من دو سال با سپاهان قهرمان ایران شدم و با امیر قلعه‌نویی که مربی خوبی است کار کردم. دوست داشتم با سپاهان قهرمان آسیا شوم. با اینکه بازیکنان خوبی از تیم ما جدا شدند، اما بازیکنان خوبی هم جذب کردیم. من با ساکت و حسینی حرف زدم. قراردادم با سپاهان در حد سقف قرارداد است و 930 میلیون تومان پول نگرفته‌ام. قراردادم با سپاهان 500 میلیون تومان است.

* امروز جلسه رسیدگی به ضاربان داور در تالش 
در ادامه گفت‌وگوی مجری برنامه و حسن‌زاده صحبت‌های زیر رد و بدل شد:

فردوسی‌پور: هتک حرمت به داور در تالش صورت گرفت. چرا رای این مسئله اعلام نمی‌شود؟

حسن‌زاده: من می‌خواهم یک مسئله فنی را بگویم. اگر ما بلافاصله رای دادیم و رای شدیدی هم اعلام می‌شد بازیکن یا متخلف می‌توانست با استناد به اعتراض به رای و رسیدگی شورای استیناف به بازی خود ادامه دهد. بعد خود شما نمی‌گفتی این چه فوتبالی است که بازیکن داور را زده بود اما بازی کرد؟ ما دستور موقت داده‌ایم تا خاطیان و بازیکنانی که داور را زده‌اند اجازه همراهی تیم را نداشته باشند.
جلسه رسیدگی به این پرونده سه‌شنبه (امروز) برگزار می‌شود و در صورتی که در این جلسه به جمع‌بندی برسیم این رای را اعلام می‌کنیم.  رئیس فدراسیون نیز روز سه‌شنبه از مالزی برمی‌گردد و رسانه‌ها می‌توانند دلیل تاخیر این رای را از ایشان بپرسند. رای بازی پرسپولیس در مسیر ابلاغ است و همانطوری که رای تیموریان بازیکن استقلال را صادر کردیم و پس از امضای رای از سوی دبیر کل آن را اعلام کردیم.

فردوسی‌پور: شما رئیس کمیته انضباطی هستید که علی کفاشیان رئیس آن است؟

حسن‌زاده:‌ یعنی شما نمی‌دانید؟! شما هم در سازمان صدا و سیما کار می‌کنید آیا پاسخگوی نهادهای دیگر سازمان خواهید بود؟ ما یک رای قانونمند و بر اساس عدالت در مورد نصرتی و شیث صادر کردیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)