مرجع خبری پرسپولیس : ابراهيم شكورى: مدعى اول قهرمانى مى شويم

ابراهيم شكورى مدافع ۲۶ ساله جديد پرسپوليس، بازيكنى است كه فصل قبل را در پيام توپ زد و باوجود سقوط پيام به دسته اول در طول فصل عملكرد قابل قبولى را از خود ارائه داد.  پست اصلى اين بازيكن حضور در دفاع چپ است كه سال قبل در پيام بنابه نياز تيم به عنوان هافبك چپ به ميدان رفت و در ۱۸ گلى كه اشپيتين آرفى وارد دروازه حريف نمود، روى ۸ گل با پاس منجر به گل نقش مؤثرى از خود نشان داد تا همين مسأله باعث شود پرسپوليسى ها او را به عنوان يكى از خريد هاى ليگ يكى خود معرفى كنند. مشكلات خروجى مانع از اين شد كه در سفر ترکیه ابراهيم شكورى و ۲ بازيكن ديگر پرسپوليس همزمان با كاروان سرخپوشان راهى تركيه شوند. با شكورى تماس گرفتيم كه ماحصل گفت وگو با وى را در ذيل مى خوانيد:
قرار بود همراه ساير بازيكنان در تركيه باشى. پس چرا اين اتفاق رخ نداد؟
به خاطر مشكل خروجى از سفر همزمان با ساير نفرات به تركيه محروم شدم. البته چند روز قبل از سفر با حضور در حوزه نظام وظيفه و نامه دانشگاه فكر مى كردم مشكلى پيش نيايد. حتى با تيم به فرودگاه رفتم و ساكم را هم تحويل دادم اما انگار بعضى موانع باعث شد در دقيقه آخر سفرم منتفى شود.

يعنى قيد همراهى تيم در تركيه را زده اى؟
متأسفانه سفر پرسپوليس با آخر هفته و تعطيلات همزمان شد تا برخى كارهاى ادارى غير قابل اجرا شود. براى حل اين مشكل دوباره دست به كار شد ه ام و اگر در دقيقه ۹۰ كارم گره نخورد، در اولين فرصت هر طورى هست خودم را به تركيه مى رسانم چون ممكن است عدم حضورم باعث شود از هماهنگى نهايى با تيم باز بمانم.

بدون تعارف دوست داريم در مورد وضعيت پرسپوليس و نگرانى از ناكامى هاى احتمالى اين تيم صحبت كنى؟
پرسپوليس هميشه پرسپوليس است. اين تيم مشكلات خاص خود را دارد. مشكلاتى كه شايد اگر تيم هاى ديگر با آن مواجه مى شدند، جبران برايشان ممكن نبود. شايد خيلى ها فكر كنند پرسپوليس امسال حرفى براى گفتن ندارد در صورتى كه اين طور نيست. پرسپوليس هميشه نشان داده ظرفيت و پتانسيل اعتماد بيش از اين را دارد. درست است كه اگر قدر فرصت هايمان را مى دانستيم قطعاً به نفعمان بود اما حالا كه اين اتفاق رخ نداده بايد از زمان هاى باقى مانده حداكثر استفاده را ببريم تا بتوانيم گذشته را جبران كنيم.

در مورد آخرين وضعيت آمادگى خود صحبت مى كنى؟
– خدا را شكر وضعيتم مناسب است. البته من حتى در طول تعطيلات از تمرين اختصاصى غافل نبودم و به صورت اختصاصى تمرين مى كردم تا شرايط و وضعيت بدنى ام در حد ايده آل باشد. با اين تفاسير فكر مى كنم وضعيت آمادگى جسمانى ام تقريباً به ۸۰ درصد رسيده و ۲۰ درصد باقى مانده را هم انشاءالله در فرصت هاى باقى مانده تا آخر نقل و انتقالات به دست خواهم آورد تا با شرايط خوبى اولين تجربه ام در پرسپوليس را پشت سر بگذارم.

فكر مى كنى كل تيم چه زمانى به هماهنگى و وضعيت ايده آل شروع پرقدرت در ليگ مى رسد؟
– مطمئن باشيد حداكثر تا ۲ ، ۳ روز مانده به شروع بازيمان مقابل مس به حداكثر آمادگى خواهيم رسيد. به هرحال يكى از مزاياى برگزارى اردوهاى شبانه روزى اين است كه شرايط كلى تيم را به شرايطى مناسب نزديك مى كند و مطمئن هستم اين مسأله در مورد پرسپوليس هم صدق مى كند. به اميد خدا در هفته اول با كسب پيروزى، هم گام اول را محكم برخواهيم داشت هم اينكه نشان مى دهيم اگرچه نسبت به ساير تيم ها ديرتر كارمان را شروع كرده ايم اما موفق خواهيم شد.

اين مسأله در آينده باعث ضرر و زيان به تيم نخواهد شد؟
– پرسپوليس تيم بزرگى است كه معمولاً بازيكنان در تجربيات اول خود بايد زحمات زيادى را تحمل كنند تا بتوانند رضايت تيم و هوادارانشان را جلب كنند. من هم دوست دارم بتوانم مهره مثمرثمرى براى پرسپوليس باشم. براى همين تمام تلاشم را به كار مى گيرم تا هر چه زودتر در پرسپوليس جا بيفتم. قبول دارم رقابت سخت و نزديك است اما آنقدر تلاش مى كنم تا بتوانم از اين آزمون بزرگ سربلند بيرون بيايم.

خط دفاعى پرسپوليس سال قبل استحكام و هماهنگى لازم را نداشت و همين مسأله در طولانى مدت براى پرسپوليس مشكل ساز شد. در فصلى كه پيش رو داريد چه فكرى براى حل اين مسأله كرده ايد؟
– مطمئناً مربيان براى هر يك از خطوط خود برنامه ريزى كرده اند. خط دفاع هم يك منطقه مهم است كه فكر مى كنم به لحاظ بازيكن و نفرى مشكلى نداشته باشد. مسأله اى كه بايد به آن توجه كنيم اين است كه بين نفرات جديد و قديمى هماهنگى لازم ايجاد شود. با در نظر گرفتن اين مسأله مى توان كارى كرد كه پرسپوليس نه تنها در دفاع بلكه در همه خطوط هماهنگى و استحكام لازم را براى قرار گرفتن در شرايط مناسب به دست آورد.


در اين زمينه چه قولى به هواداران مى دهيد؟
مجموعه تيم و باشگاه در تلاش است بهترين و آماده ترين تيم را به ميدان بفرستد . انشاءالله در فرصت باقى مانده به اين هدفمان مى رسيم و با يك تيم سرحال و هماهنگ كارى مى كنيم پرسپوليس در هر ۲ جام پيش رو مدعى شماره يك قهرمانى شود. ضمن اينكه قول مى دهيم بهترين خط دفاع از آن پرسپوليس باشد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)