پرسپولیس نیوز : وکیل مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس توضیحات مفصلی درباره مذاکرات او با باشگاه منتشر کرد.

ابراهیمی وکیل مهدی طارمی در این خصوص نوشت:

امان از قضاوت های ندانسته

این همه خبر را از کجا می آورند؟ مبنای قضاوت ها چیست؟ بهتر نیست آنچه را از آن بی اطلاعیم مطرح نکنیم؟ چرا خود را جای مدیر و سرمربی قرار می دهیم بی آنکه از خیلی مسائل مطلع باشیم؟

شاید بهتر باشد به یکسال قبل برگردیم . به روزی که طارمی به باشگاه رفت و مذاکره کرد اما بعد روانه ترکیه شد. آن روز یکی از موضوعاتی که محل بحث در مذاکره با پرسپولیس بود مدت قرارداد بود.دکتر طاهری روی قرارداد دوساله تاکید داشت که در آن بند فسخ مشخص و مبلغی تعیین شود و طارمی روی قرارداد یکساله. نظر دکتر طاهری روی بند فسخ یک میلیون دلاری بود و طارمی پانصد هزار دلار. بعد تا حدودی عدد هفتصد هزار دلاری توافق شد که به هر حال با رفتن طارمی به ترکیه همه توافقات مسکوت ماند.

روزی که قرار بود طارمی برگردد باشگاه قراردادی دو ساله را تنظیم کرد که شروط جدیدی در آن بود.حق فسخ یکطرفه برای باشگاه در هر زمان، کسر درصدهای مشخص از قرارداد در صورت عدم قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی یا اینکه باشگاه هر زمان بازیکن را در لیست مازاد قرار بدهد فقط تا همان زمان باید مبلغ قرارداد را بپردازد.

طارمی در مذاکره با دکتر طاهری همه این شروط را پذیرفت و فقط بحث بر سر تعیین مبلغ ترنسفر بود که دکتر طاهری گفت فعلا برگرد مبلغ حق فسخ را هم مشخص می کنیم. همین قول شفاهی مطرح شد و طارمی برگشت وتیم هم قهرمان لیگ شد. جام حذفی هم با وجودی که طارمی و ملی پوشان نبودند ، حذف شدیم ولی بنا به مفاد قرارداد باید از مبلغ قرارداد کسر می شد و اعتراضی هم نبود چون بر اساس توافقات عمل می گردید.

بعد از پایان بازی ها، طارمی به دکتر طاهری گفت مبلغ ترنسفر را اعلام کنید و دکتر طاهری هم گفت من حرفی بزنم سر حرفم هستم اما برای تعیین مبلغ من به تنهایی تصمیم نمی گیرم.در هیات مدیره مطرح و بعد به تو اعلام می کنم .آخرالامر مبلغ ۴ میلیارد تومان اعلام شد. در حالی که در قرارداد طارمی قید شده که مبلغ پیشنهاد خارجی به تناسب ۶٠ به ۴٠ بین بازیکن و باشگاه تقسیم می شود و این می تواند تفسیر به هر عدد پیشنهادی شود ولی طارمی پیگیر این بند قرارداد هم نیست و مثلا ادعا ندارد من ٢٠٠ هزار دلار پیشنهاد دارم پس طبق قرارداد ۶٠ به ۴٠ تقسیم شود و تمام. نه،

 

او همه توافقات را منوط به نظر مدیرعامل دانسته و در جلسه هم هیچ بحثی که مغایر با توافقات باشد نبود.من نمی دانم خبرسازی های بیهوده از جلسه ای که بیشتر وقت اصلی آن فقط خود طارمی و دکتر طاهری دو نفره در اتاق بوده اند و هیچ کس دیگری نبوده از کجا می آید؟

این همه داستان بود و حالا بعضی دوستان که از جزییات اطلاع ندارند تصور می کنند طارمی یک شبه اعلام کرده قصد رفتن دارم و دکتر طاهری هم عددی را اعلام کرده و تمام. وقتی از محور مذاکرات بی اطلاعید چگونه این خبرها را منتشر می کنید؟ یکی از پرداخت قسطی می نویسد دیگری از توافق برای فصول بعد.

دوستان، عزیزان، سروران. در این دو سه سال اعتماد متقابلی بین بازیکنان و باشگاه به وجود آمده. حرفها و قول های شفاهی اعتبار و احترام دارند. آنهایی که دو طرف ماجرا را به هر نحو زیر سئوال می برند سال قبل می نوشتند طارمی برگردد یکسال بازی کند تیم که قهرمان لیگ شد برود و امروز حرف ها یادشان رفته.

هر کس نظری دارد و همه نظرات محترمند . مثلا نظر شخصی خود من این است که طارمی بماند و بعد از جام جهانی برود اما اجازه بدهیم همه چیز روال قانونی و مرسوم خود را طی کند. با کفش های آدم ها راه برویم بعد قاضی راه رفتن شان باشیم.بگذاریم مدیرعامل مدیریت کند، مربی کار فنی و بازیکن هم بداند در باشگاه ، توافقات حرمت دارند. خودمان را جای دیگران قرار ندهیم. طارمی چه برود و چه بماند این را حالا دیگر می داند که در باشگاه می شود روی قول و قرارهایی که روی کاغذ نیامده هم حساب کرد.رمز موفقیت تیم همدلی و اعتماد متقابل بود.این ها را از پرسپولیس نگیریم.

 

وی همچنین اعلام کرد: در راستای اطلاع رسانی به هواداران عزیز ، عصر امروز نشستی یکساعته با مدیران باشگاه داشتم. در خصوص وضعیت مهدی طارمی آخرین موارد را منتقل کردم.

 

بر اساس این آخرین موارد اتفاق تازه ای رخ نداده است. باشگاه هم به من ابلاغ کرد که حسب تصمیمات هیات مدیره، بر اساس توافقاتی که قبلا صورت گرفته بود مهدی به مدت ١۴ روز و از روز ٣٠ خرداد که زمان آغاز تمرینات بوده می توانست با بررسی پیشنهادات، با تحقق خواسته مالی باشگاه شرایط جدایی و ترنسفر به اروپا را فراهم سازد.او در این مدت اجازه داشته در تمرینات حضور نداشته باشد.

در نشست دیروز هم بر همین مبنا فرجه ای ۴٨ ساعته برای تعیین تکلیف نهایی تعیین شد که این ۴٨ ساعت یا همان ١۴ روز مقرر ، فردا خاتمه می یابد. تا این لحظه اتفاق خاصی در خصوص انتقال وی رخ نداده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)