پرسپولیس نیوز: آینه ها گاهی دروغ می گویند وگرنه این مرد بالابلند که از آن سوی خط پاسخ ريزپرسي های ما را می دهد هیچ نشانه ای از قدم گذاشتن در سراشیبی زمان ندارد.
 
مردی که چهره اش شرم هزار ساله را بر دوش آینه ها می گذارد ،کسي جز احمد رضا عابدزاده نیست. سنگربان تاریخ ساز که نمايشش در ملبورن بارانی از خاطره ها نرفته حالا  عصرها در رستوران دلبازش در متل قو به محاصره عشق فوتبال ها درمی آید و زیر باران سلفی فقط لبخند می زند.با پرنده ای که اهل فروچکيدن نیست حرف زدیم و حرفهای قفس بانی که آینه ها را مات کرده را شنیدیم. احمدرضا اصرار دارد که این پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر می شود.
 
 
 
فکر می کردی در این سن و سال روی این نقطه باشی؟
 
همین که کنار مردمم برایم لذت بخش است.من متعلق به مردم هستم و کاری با بالایی ها ندارم.خوشبختانه یا متاسفانه لابی باز هم نیستم و در عمرم از کسی التماس نکردم.من احمد رضا عابدزاده ام.همیشه یک چیزهایی برای مهم بوده، اصل بوده که به آنها وفادار بوده ام.
 
 
 
بی تعارف جای احمدرضا روی نیمکت تیم ملی یا پرسپولیس خالی نیست؟
 
در فوتبال ما سابقه و شایستگی اصلا مهم نیست.گفتم باید لابی باز باشی و سر از پشت پرده ها درآوری که من نیستم.هر وقت شایسته سالاری در این فوتبال حاکم شد ،ما هم یک گوشه کار را می گیریم.محال است برای رسیدن به  نیمکت مثل بعضی ها کفش این و آن را واکس بزنم.جای من خالی باشد یا نباشد پرسپولیس تا ابد هست و باید هوادارش بود و از آن مراقبت کرد.من در مقابل عظمت پرسپولیس چیزی نیستم و البته همیشه برای پرسپولیس آرزوی بهترین ها را دارم.
 
 
 
 آکادمی شما در ینگه دنیا خروجی قابل توجهی داشت و سنگربانان زیادی تربیت کرديد.چرا همین کار را در ایران نکردید؟
 
آقایان پشت چشم نازک کردند و با ادا و اطوارهايشان از طرح استقبال نکردند وگرنه من عاشق سرزمینم هستم و هر وقت که با پروژه ام موافقت کنند از جان و دل برای بچه هایی که دوست دارند دروازه بان شوند مایه می گذارم.رفتم فدراسیون فوتبال و با رئیس خنده رویش جلسه گذاشتم. اما علی کفاشیان فقط خندید و چیز خاصی نگفت.خروجی نداشت جلسه و کار به جایی نرسید. من هم برگشتم خانه ام.
 
 
 
بازی های قرمزها را  حتمآ تعقیب می کنی؟
 
بله خوشحالم که پرسپولیس دارد به حقش می رسد.رفاقت در این تیم موج می زند و از نظر فنی بچه های پرسپولیس بازی های باکيفيتي را ارائه می دهند.من از هفته ها پیش قهرمانی این تیم را پیش بینی کردم.اینکه پس از چند سال هواداران بی شمار پرسپولیس به آرزویشان برسند واقعا خوشحال کننده است.فکر کنم از سال ۸۷ قهرمان لیگ برتر نشده باشند. اگر پس از ۸ سال این اتفاق بیفتد خیلی خوب می شود.
 
 
 
اما هنوز هیچ چیز تمام نشده…
 
بله، یک هفته مانده و روز سخت پیش روی لیگ است و استقلال خوزستان هم آخرین تلاش هایش را برای رسیدن می کند،اما حس ششم به من می گوید تیم برانکو جام را بالای سر می برد.گرچه فوتبال هزاررو دارد.حس من همین را می گوید.
 
 
 
نقش برانکو در  این رنسانس کتمان ناپذیر است.قبول دارید؟
 
برانکو کارش را بلد است و نشان داده با روحیه شرقی و شخصیت عاطفی اش می تواند نقش یک مربی صمیمی را ایفا کند. امیدوارم بچه ها بروند و قهرمان شوند و دل طرفداران پرسپولیس را شاد کنند.
 
 
 
در متل قو بازار سلفی با احمدرضا داغ است همیشه، نه؟
 
 ولله نمی دانم این سلفی را چه کسی ابداع کرد اما ما کارمان هر روز همین است.افتخار می کنم هنوز در دل مردم جا دارم و به خاطر من این همه راه می آیند.من اگر یک روز با این مردم نفس نکشم و در لبخندهايشان شریک نباشم دپرس می شوم.عکس هم می گیریم. سلفی و غیرسلفی ندارد. هرطور بخواهند با آنها عکس می گیرم.
 
 
 
از تیم ملی هم بپرسیم.این تیم به روسیه ۲۰۱۸ خواهد رفت احمد رضا؟
 
اگر هوای تیم ملی را داشته باشند و راه را هموار کنند شک نکنید کی روش ایران را باردیگر به جام جهانی خواهد برد.البته…
 
 
 
البته چی؟
 
کارلوس معجزه گر نیست.باید امکانات را فراهم کنند و چوب لای چرخش نگذارند تا بتواند به ماموریتش عمل کند.اگر خدای نکرده یک روز آرزوها محقق نشد شما دلیلش را در سهل انگاری افرادی جستجو کنید که وظیفه دارند امکانات را برای تیم اول مملکت فراهم کنند.ولی تیم ملی شانسش بالاست برای رفتن به جام جهانی و البته بازیها هم سخت است. الان تیم ها در دو گروه شش تیمی هستند نه پنج تیمی. بعد هم همه دارند کار می کنند و ما خودمان را داریم به خواب می زنیم. کی روش اگر نبود می گفتم تیم شانس زیر ۵۰ درصد دارد، اما حالا می گویم شانس برای صعود بالای ۶۰-۷۰ درصد.
 
 
 
راستی دلت برای قفس توری تنگ نشده؟
 
من به اندازه کافی بازی کردم و به دروازه ها قفل زدم.جوان ها باید بجنبند و مسوولان هم باید استعدادها را بارور کنند تا فوتبال ایران به اندازه کافی گلر داشته باشد.من به اندازه کافی ایستادم داخل دروازه، نوبت بقیه است
 
 
 
رئیس جدید فدراسیون هم انتخاب شد!
 
– چه فرقی می کند.کفاشیان یا تاج؟ وقتی فوتبال به جایگاه واقعی اش می رسد که همه چیز سر جای خودش باشد و رابطه سالاری خط و ربط ها را تعیین نکند.مبارکشان باشد،ولی برای من توفیری ندارد.برای فوتبال ایران باید فرق داشته باشد. امیدوارم تاج با کفاشیان فرق داشته باشد.
 
 
 
حرف آخر احمد رضا عابدزاده…
 
از مردم متشکرم که تا این اندازه انرژی مثبت می دهند.من به عشق این مردم صبح را شب می کنم. دعای خیر این مردم همیشه همراهم بوده، چه آن زمان که کسالت داشتم، چه آن زمان که دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس و حتی استقلال بودم.
 
 
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)