مرجع خبری پرسپولیس : تیم های فوتسال پرسپولیس تهران و مقاوت فارس روز جمعه 13 آذر به مصاف هم می روند.

این دیدار در چهارچوب رقابت های دسته یک لیگ فوتسال در سالن شهدای شلمچه شیراز برگزار خواهد شد. اعضای تیم فوتسال پرسپولیس، پنجشنبه شب وارد شیراز می شوند و در هتل پارسیان این شهر اقامت خواهند داشت.

 

حيدريان: شرمنده هواداران استقلال شدم/ همچنان به استقلال تعصب دارم!

كاپيتان اسبق تيم ملي فوتسال ايران با عقد قراردادي يكساله به باشگاه پرسپوليس تهران پيوست تا براي نخستين بار با پیشنهاد بابک معصومی سرمربی تیم فوتسال پرسپولیس با پيراهن سرخپوشان در ميادين ورزشي حضور يابد.

محمدرضا حيدريان بازيكن محجوب ايراني كه همچنان لقب سلطان دربيل آسيا را در اختيار دارد به تازگي از تيم ويوا كويت جدا و به پرسپوليس ملحق شد تا اين تيم را در رسيدن به ليگ برتر همراهي كند.

روز سه شنبه گفت وگويي با ملي پوش اسبق فوتسال ايران انجام شده كه در پي آمده است :
براي نخستين بار با پيراهن سرخپوشان در ميادين ورزشي حاضر خواهي شد ؟

بله، اما همچنان به استقلال تعصب خاصي دارم، با حضور در پرسپوليس شرمنده هواداران استقلال شدم.

دوست داشتم استقلال همچنان در ليگ برتر حضور داشت تا بار ديگر با پيراهن اين تيم در رقابت‌ها شركت مي‌كردم اما تلاش‌هاي گذشته ما بي‌ثمر ماند تا اين باشگاه ديگر تيمي در فوتسال نداشته باشد.

حيدريان با ناراحتي ادامه داد: سه سال قبل با كمترين بضاعت و تنها به عشق استقلال، اين تيم را با تلاش و رايزني‌هاي فراوان در ليگ برتر نگه داشتيم اما بي‌توجهي مسئولان باعث شد تا اين تيم فصل گذشته از حضور در اين رقابت ها كناره‌گيري كند تا قهرمان سال‌هاي نه چندان دور فوتسال ايران از گردونه اين رشته خارج شود.

س : پس چرا با اينكه به استقلال تعصب داري به تيم رقيب پيوستي؟
ج : اول به خاطر شرايط خاص بابك معصومي سرمربي تيم پرسپوليس است كه پيشنهاد سرخپوشان را قبول كردم. معصومي همچنان با بيماري خود دست و پنجه نرم مي‌كند و به عنوان يك دوست و همبازي قديمي سعي دارم به او كمك كنم.

دوم اينكه شرايط براي بازي كردن خارج از تهران برايم سخت است، صلاح ديديم پس از دو سال دوباره به پايتخت باز گردم.

از سوي ديگر فصل نقل و انتقال ليگ برتر خاتمه يافته بود و پرسپوليس تنها تيم تهراني ليگ دسته اول است كه توانستم با اين تيم قرارداد منعقد كنم.

س : چرا از تيم ويوا كويت جدا شدي ؟
ج : با آن تيم قراردادي سه ماهه داشتم تا درجام رمضان و حذفي كويت شركت كنم . پس از پايان مدت قراردادم به كشور بازگشتم. ليگ فوتسال كويت از سال آينده آغاز مي‌شود كه تا آن زمان در ايران به دوران بازيگري خود ادامه خواهم داد.

س: رقابت‌هاي جام حذفي كويت چگونه بود ؟
ج : ويوا يكي از تيم‌هاي زير مجموعه شركت مخابرات كويت است كه بازيكنان خارجي خوبي در اختيار دارد. اين تيم امسال در مرحله يك چهارم پاياني مغلوب حريف خود شد تا نتواند قهرماني فصل گذشته خود را تكرار كند اما خوشبختانه در پايان اين مسابقه‌ها به عنوان فني‌ترين بازيكن برگزيده شدم.

س : روند تيم ملي فوتسال ايران را چگونه ارزيابي مي‌كنيد ؟
ج : فوتسال ايران به جايگاه واقعي خود در جهان نزديك تر شده اما حمايت نكردن مسئولان و رسانه‌ها همچنان از مهم‌ترين مشكلات اين رشته ورزشي است.

اگر حمايت‌هاي لازم از فوتسال شود اين رشته ورزشي مي‌تواند به يكي از قدرت هاي بلامنازع جهان تبديل شود.

متاسفانه بي‌توجهي به فوتسال و نبود انگيزه‌هاي لازم منجر به كناره‌گيري بسياري از تيم‌هاي صاحب نام كشور شده است ، به طور حتم ادامه چنين روندي مي تواند آينده اين رشته ورزشي را به خطر اندازد.

س : چه زمان از دوران بازيگري خداحافظي مي‌كني ؟
ج : فوتسال رشته‌اي است كه در صورت آمادگي مي‌توان در مرز چهل سالگي هم بازي كرد. هنوز توانايي حضور در ميادين را دارم و فعلا خيال خداحافظي از اين رشته مفرح را ندارم.

س : اما گفته مي‌شد به زودي وارد دنياي مربيگري مي‌شويد ؟
ج : حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ايران پس از خداحافظي ام از اين تيم، پيشنهاد حضور در كادر فني را داد اما معتقدم هنوز مي‌توانم در عرصه باشگاهي به فعاليت خود ادامه دهم.

اما بعد از كناره‌گيري از دنياي بازيگري با حضور در دوره‌هاي پيشرفته مربيگري به جمع مربيان ملحق خواهم شد تا بتوانم تجربيات ‪ ۲۰‬سال حضور در فوتسال را به جوانان منتقل كنم.

س : وضعيت تيم پرسپوليس را چگونه ارزيابي مي‌كنيد ؟
ج : اين تيم با كسب دو پيروزي و يك تساوي، جدي‌ترين تيم منطقه جنوب براي راهيابي به مرحله بعدي است. اميدوارم اين تيم بتواند بار ديگر جواز حضور در ليگ برتر را بدست آورد تا انگيزه‌ها براي حضور مجدد استقلال در اين رقابت‌ها افزايش يابد.

حيدريان پس از قهرماني تيم ملي فوتسال ايران در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در سال ‪ ۲۰۰۸‬تايلند از تيم ملي خداحافظي كرد.

شماره ‪ ۱۰‬افسانه‌اي ايران كسب عنوان بهترين بازيكن سال آسيا ، فني‌ترين بازيكن قاره كهن، قرار گرفتن در ميان ‪ ۱۰‬بازيكن برتر جهان در سال ‪۲۰۰۶‬ ميلادي و هشت عنوان قهرماني با تيم ايران در قاره آسيا را در كارنامه فعاليت ‪ ۱۲‬ساله خود در تيم ملي را دارد.

حيدريان در سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي به عنوان نخستين بازيكن ايراني به عضويت تيم چگانو ايتاليا درآمد. اين بازيكن همچنين سابقه بازي در تيم‌هاي نادي القطر قطر و ويوا كويت را در كارنامه بازيگري خود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)