پنجشنبه 17 بهمن(20:19)

اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس : پيکر زنده ياد ايرانپاک به تهران منتقل شد

پيکر زنده ياد ” صفر ايرانپاک ” مهاجم اسبق و ارزنده تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس پنجشنبه شب از استکهلم مرکز سوئد به تهران منتقل شد .

جنازه شادروان ايرانپاک توسط خانواده وي به تهران منتقل شد و در فرودگاه امام خميني ( ره ) تني چند از هم تيم هاي وي از جمله همايون بهزادي و دوستان و آشنايان گلزن اسبق تيم ملي فوتبال ايران در حاليکه به شدت مي گريستند با همسر و فرزندان اين عزيز از دست رفته ابراز همدردي کردند .
همايون بهزادي در فرودگاه امام خميني ( ره ) گفت : جنازه مرحوم ايرانپاک به گورستان بهشت زهرا ( س ) منتقل مي شود و ساعت9 و سي دقيقه صبح فردا ( جمعه ) در ورزشگاه شهيد شيرودي طي آييني تشييع و براي دفن به زادگاهش ( شهرستان اهواز ) منتقل خواهد شد.
بهزادي ضمن تشکر از همکاري و مساعدت وزارت امور خارجه در انتقال پيکر زنده ياد ايرانپاک از سوئد به تهران گفت :

مسوولان فدراسيون فوتبال و باشگاه پرسپوليس و همچنين سازمان بهشت زهرا ( س ) تلاش فراواني صورت دادند که جا دارد از آنها تقدير و تشکر شود.
هم تيمي ايرانپاک در تيم ملي و باشگاه پرسپوليس همچنين از رسانه هاي ورزشي و مردم به دليل ابراز همدردي با وي و ديگر بازيکنان اسبق اين تيم به دليل از دست رفتن او ، قدرداني نمود.
مراسم تشييع جنازه مرحوم صفر ايرانپاک صبح فردا با حضور پيش کسوتان ، مربيان ، بازيکنان ، مسوولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال ، خبرنگاران رسانه هاي ورزشي و مردم شريف در ورزشگاه شيرودي برگزار خواهد شد .
شادروان ايرانپاک در دوم ديماه سال1326 در شهرستان مسجد سليمان به دنيا آمد و فوتبال را رسما از شاهين اهواز شروع کرد و در سال 1349 به عضويت باشگاه پرسپوليس تهران در آمد.
وي به مدت ده سال در اين باشگاه توپ زد و به عنوان بهترين گلزن در ديدارهاي پرسپوليس و استقلال با هفت گل زده شناخته شد .
ايرانپاک در سال 1972 که تيم ملي فوتبال ايران قهرمان جام ملتهاي اسيا شد ، نقش به سزايي در اين موفقيت داشت و در خط حمله تيم کشورمان عنصر موثري بود.
درخشش فراموش نشدني وي در فنيال بازيهاي مقدماتي المپيک سال 1972 مونيخ مقابل کره شمالي شد و گل تاريخي ايرانپاک که زمينه ساز پيروزي دوبرصفر تيم ملي ايران گرديد ،هيچگاه از اذهان فوتبال دوستان دور نخواهد ماند .
تيم ايران با اين پيروزي نويد بخش ، راهي بازيهاي المپيک سال 1972 مونيخ شد که مرحوم ايراپناک نقش انکارناپذيري در اين صعود الهام بخش داشت .
گلزن شايسته و اسبق تيم ملي فوتبال ايران روز جمعه گذشته بر اثر ابتلا به سرطان ريه در بيمارستاني در شهر استکلهم از دنيا رفت . از وي دو فرزند پسر به نام هاي ابتين و ارمين که به ترتيب 20 و 16 ساله هستند ، به يادگار مانده است .
روحش شاد

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)