مرجع خبری پرسپولیس : روزگار عجیبی است،‌ مردان قانون،‌ آنهایی که باید ضابط قانون باشند و مجری آن، کار غیرقانونی انجام می‌دهند و هرچه فکر می‌کنیم منطق و دلیل قانع‌کننده‌ای پشت آن نمی‌بینیم.

 

علی سعیدلو تا قبل از انحلال سازمان تربیت بدنی، رئیس مجمع باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بود. در واقع چون این 2 باشگاه بزرگ و طرفدار ایران زیر نظر سازمان تربیت بدنی اداره می‌شدند، رئیس سازمان به طور طبیعی رئیس مجمع این 2 باشگاه هم بود. اتفاقی که AFC هم به آن ایراد گرفته است و باید رئیس مجمع استقلال و پرسپولیس کاملا مجزا شوند اما در روزهایی که سازمان تربیت بدنی وجود خارجی و وجاهت قانونی ندارد شاهد اتفاق بسیار جالبی هستیم.

 

 مأموریت حبیب کاشانی سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در این مجموعه به پایان رسیده و او طبق  قانون باید به آموزش و پرورش برگردد اما علی سعیدلو کاشانی را در سمت خودش ابقا کرده است تا پرسپولیس را برای فصل جدید ببندد.

وقتی سازمان تربیت بدنی وجاهت قانونی ندارد یعنی سعیدلو در مجموعه ورزش ایران در این مقطع مسئولیتی نداشته و نمی‌تواند به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی یا رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس کسی را عزل و نصب کند اما در چنین شرایطی مشخص نیست سعیدلو چگونه توانسته به کاشانی حکم بدهد تا به کارش در پرسپولیس ادامه دهد. اتفاق جالب دیگر انتخاب و معرفی هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس است. سعیدلو 2 سال رئیس سازمان تربیت بدنی بود و هرازگاهی اعلام می‌کرد که تا چند روز آینده اعضای هیأت مدیره این 2 باشگاه بزرگ معرفی خواهند شد اما در دوران ریاست او در سازمان هیچگاه این اتفاق نیفتاد تا استقلال و پرسپولیس همچنان با سرپرست موقت به کار خودشان ادامه دهند. اگر سعیدلو در این مدت که اتفاقا زمان کمی هم نبود تلاش می‌کرد و اعضای هیأت مدیره این 2 باشگاه بزرگ و پرطرفدار را معرفی می‌کرد، امروز استقلال و پرسپولیس دارای یک چارت حرفه‌ای سازماندهی شده بودند و نیاز به انجام کار غیرقانونی نبود اما به دلیل سهل‌انگاری سعیدلو، استقلال و پرسپولیس همچنان بدون هیأت مدیره اداره می‌شوند و جالب اینکه او در حالی که هیچ مسئولیتی در ورزش ایران ندارد، به حبیب کاشانی مأموریت می‌دهد به کارش در پرسپولیس ادامه دهد.

***

در ارتباط با ادامه کار حبیب کاشانی در پرسپولیس هم بحث‌ داریم. برنامه 90 دیشب تمام مشکلات و حاشیه‌هایی که طی ماههای گذشته برای علی دایی ایجاد شده بود را مشخص کرد. سرمربی پرسپولیس از کم‌کاری‌ها و کارشکنی‌های مدیریت باشگاه سخن به زبان آورد  تا مشخص شود که در این مدت چه مشکلاتی برای او  درست کرده‌اند تا به ادعای علی دایی همان بلایی که سر افشین قطبی در جام ملتهای آسیا آوردند را سر او بیاورند. در بحث قاضی شریفی، عمادرضا، لیدرها، شیث رضایی و… همه چیز برای مردم کاملا روشن شد اما مهمترین بحث این بود که حبیب کاشانی 7 هفته دایی و تیمش را رها کرده و روز قهرمانی با دوستان شریک شود در حالی که سرپرست موقت باشگاه در این قهرمانی کوچکترین سهمی نداشت و تمام افتخار آن متعلق به علی دایی و بازیکنان پرسپولیس بود که با تمام وجود کار کردند و زحمت کشیدند تا دل هواداران بی‌شمار سرخپوشان تهرانی را شاد کنند.

 

با توجه به مشکلاتی که برای علی دایی به وجود آمده و شیوه مدیریت کاشانی در ماههای اخیر ادامه فعالیت او در پرسپولیس حتی اگر قانونی بود چه توجیهی داشت. مدیری که صدای اسطوره فوتبال ایران را در آورده و سرمربی تیمش مدعی می‌شود که تمام تلاش خودشان را کرده‌اند تا او نتیجه نگیرد و خراب شود چطور می‌تواند حس اعتماد هواداران را همراه داشته باشد. با توجه به این شرایط طرفداران پرسپولیس چگونه می‌توانند به حبیب کاشانی دوباره اطمینان کنند؟ ای کاش تمام این مسائل و مشکلات قانونی در نظر گرفته می‌شد تا با تدبیری بهتر شرایطی ایده‌آل برای قهرمانی جام حذفی ایران مهیا می‌شد و سرخپوشان تهرانی با قدرت برای حضور در فصل آینده و لیگ قهرمانان آسیا مهیا می‌شوند.

 

منبع: ایپنا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)