پرسپولیس نیوز :  مراسم اختتامیه مدرسه فوتبال پرسپولیس در اصفهان با حضور قائم مقام، معاونت ورزشی، مربیان و پیشکسوتان پرسپولیس و هیأت همراه در سالن همایش توپخانه 44 ارتش جمهوری اسلامی ایران در اصفهان برگزار شد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، بهروز منتقمی قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به همراه هیأت همراه از باشگاه و مربیان و پیشکسوتان در مراسم اختتامیه مدرسه فوتبال پرسپولیس در اصفهان، در سالن همایش توپخانه 44 ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور و استقبال بی‌شمار بازیکنان رده‌های 5 تا 14 سال به همراه خانواده‌ها، مسوولان، موسس مدرسه فوتبال، مدیران فنی و اجرایی، مربیان و مقامات ورزشی اداره کل وزارت ورزش و جوانان اصفهان و هیأت فوتبال این استان برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

صدرایی، مجری توانای اصفهان ضمن اجرای مراسم، از حضور میهمانان باشگاه پرسپولیس و همچنین پیشکسوتان و مربیان این باشگاه تقدیر و تشکر کرد. امیرحسین بنده‌کریم (موسس مدرسه فوتبال پرسپولیس در اصفهان)، مهندس علیرضا خطیب (مدیر فنی مدرسه فوتبال و مدرس A کنفدراسیون فوتبال آسیا) و بهروز منتقمی (قائم مقام باشگاه پرسپولیس) به سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم از کلیه مربیان و دست اندرکاران مدرسه فوتبال پرسپولیس در اصفهان با اهداء هدایایی تقدیر شد.

استقبال خوب خانواده بچه‌های 5 تا 14 سال در مدرسه فوتبال پرسپولیس در اصفهان، در محل تمرین و سالن برگزاری مراسم جالب توجه بود. ضمن اینکه این خانواده‌ها در مراحل مختلف با قائم مقام باشگاه پرسپولیس، مسوولان، معاونین و پیشکسوتان پرسپولیس به گفتگو پرداخته و نظرات خود را در خصوص این مدرسه فوتبال اعلام داشتند.

امیرحسین بنده‌کریم (موسس مدارس فوتبال پرسپولیس در اصفهان): اساس کار ما حوصله است

موسس مدارس فوتبال پرسپولیس گفت: فلسفه کار ما طبق فلسفه کار مدارس فوتبال بزرگ دنیا مثل آژاکس است و اساس کار ما حوصله می‌باشد و آموزش از سن شش سال شروع می‌شود.

وی افزود: کار ما به صورت هشت فاز که آن هم 6 تا 8 سال طول می‌کشد، طبق هرمی است که مدارس فوتبال آژاکس معرفی کرده‌اند که نزدیک به 130 سال است این باشگاه فعالیت می‌کند. امکانات ما امکانات ایده‌آلی است. تمام بازیکنان توپ دارند، هر هشت بازیکن با یک مربی کار می‌کنند. ما در هیچ مسابقه‎ای شرکت نمی‌کنیم تا رده چهارده سال. فستیوالی داریم شامل فسیتوال‌های چهار مقابل چهار، فستیوال بازی تکضرب و مواردی که در کشورهای بزرگ دنیا اجرا می‌شود.

بنده‌کریم تصریح کرد: ما با اسم پرسپولیس کارمان را شروع کردیم. در حالی که اصفهان به قولی از قطب‌های فوتبال ما است. بد نبود که یک برند و یک قطب جدید برای شهر اصفهان ایجاد شود و تحولی در مدارس فوتبال بوجود بیاورد.

وی افزود: ما یقین داشتیم در مراحل اولیه کار نمی‌توانیم صد در صد دنبال بازده اقتصادی باشیم ولی با این کار یک کارخانه بازیکن سازی ایجاد می‌شود و ما هدفمان این است که بچه‌ها را انشاءا… در چهار بعد ارتقا بدهیم و بعد هم با کمک باشگاه پرسپولیس به تیم‌های بزرگ دنیا ترانسفر کنیم تا آینده درخشانی داشته باشند.

 مدیر فنی مدارس فوتبال پرسپولیس در اصفهان: ما می‌توانیم سالی 50 بازیکن 14 ساله در سطح حرفه‌ای تحویل بدهیم

مهندس علیرضا خطیب مدرس فدراسیون فوتبال، AFCو مدیر فنی مدارس فوتبال پرسپولیس در اصفهان گفت: مدرسه فوتبال با آکادمی فرق می‌کند. مدرسه فوتبال همین چیزی است که شما می‌بینید. ما اصلا در ایران آکادمی فوتبال نداریم. آکادمی فوتبال تعریف خاص خودش را دارد. یعنی در آنجا بازیکنان درس می‌خوانند، تمرین می‌کنند، آموزش می‌بینند و همانجا می‌خوابند و در نهایت یک مکانیزم خیلی خیلی قوی است که کل کشورهای پیشرفته دنیا دارند.

وی افزود: ما در این مدارس فوتبال سعی کردیم که به هر حال اصول حرفه‌ای فوتبال را در نظر بگیریم. اولین اصلی که ما در فوتبال از نظر فنی داریم، تسلط روی توپ است. بعضی جاها هستند از پاس دادن شروع می‌کنند. چون بارسلونا را می‌بینند که در طول بازی 700 پاس می‌دهد اما هر چیزی سن خاص خودش را دارد. تسلط روی توپ مرحله‌ای است که بچه‌های کوچک باید روی آن کار کنند که خود این تسلط روی توپ 9 آیتم دارد و هر آیتم هم یک ماه وقت نیاز دارد و 9 ماه طول می‌کشد که ما بتوانیم تسلط روی توپ را با این بچه‌ها کار کنیم.

خطیب تصریح کرد: متعارف‌ترین و اصولی‌ترین وضعیت فوتبال، یک در مقابل یک است. یک در مقابل یک هجومی از تسلط روی توپ شروع می‌شود و در نهایت با دریبلینگ و حرکت با توپ ختم می‌شود. بعد از آن، کنترل و دریافت و پاس دادن است. برنامه بعدی ما حرکت‌های عبوری از بازیکنان است. سرعت در حال حاضر نقش اساسی را دارد و قسمت بعدی کار ما است.

مدیر فنی مدارس فوتبال پرسپولیس در اصفهان خاطرنشان کرد: اگر 400 بازیکن زیر 10 سال داشته باشیم، ما در سن 14 سالگی 50 بازیکن در سطح استاندارد جهانی تحویل باشگاه پرسپولیس می‌دهیم. این بازیکنان همه چیز دارند، فقط تجربه ندارند که پس از آن وارد تیم‌های نوجوانان و رده‌های بعدی پایه می‌شوند و در آنجا فقط تمرین و مسابقه است که تجربیات لازم را برای این بازیکنان به همراه می‌آورد و آنها به یک بازیکن کامل تبدیل می‌شوند. یعنی داشتن 50 بازیکن حرفه‌ای و در سطح استاندارد‌های جهانی برای باشگاه پرسپولیس.

وی در خصوص وضعیت بچه‌های مدارس فوتبال در اصفهان گفت: ما در حال حاضر استعدادهای خیلی خوبی را کشف کرده‌ایم که این بازیکنان فوق‌العاده هستند. 200 بازیکن خوب را شناسایی کرده‌ایم که آنها باید الان در معرض یک تیم پزشکی قرار بگیرند تا وضعیت‌شان مشخص شود. یک تیم فنی هم برای حرکات اصلاحی در نظر گرفته شود. ما می‌توانیم هر سال در طی چهار، پنج سال آینده که این قطار پشت سر هم جلو بیاید، سالی 50 بازیکن در سطح حرفه‌ای در سن 14 ساله تحویل بدهیم که انشاء‌ا… وارد مسابقات رسمی می‌شوند. دقیقا متدی است که تمام کشورهای دنیا به خصوص آژاکس هلند طی کرده است. این روند 6 تا 8 سال طول می‌کشد. برنامه های ما روی بچه های 6 سال، 7 سال، 8 سال و سال به سال تا 19 سال با جزئیات کامل طی مراحلی آموزش می‌بینند چون اساس کار ما حوصله است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)