تيمي که قرار است با هدايت امير قلعه‌نوعي در سيزدهمين دوره ليگ برتر از عنوان قهرماني‌اش دفاع کند، با فاصله‌اي زياد نسبت به ساير رقبا، پيرترين تيم مسابقات محسوب مي‌شود.

تيمي که قرار است با هدايت امير قلعه‌نوعي در سيزدهمين دوره ليگ برتر از عنوان قهرماني‌اش دفاع کند، با فاصله‌اي زياد نسبت به ساير رقبا، پيرترين تيم مسابقات محسوب مي‌شود. ميانگين سني استقلال زماني زيادتر مي‌شود که ديروز شاهد حضور عليرضا نيکبخت واحدي در تمرينات اين تيم بوديم. هرچند با اجبار سازمان ليگ هر تيم مکلف است تعدادي از بازيکنان رده‌هاي سني اميد، زير 23 سال و جوانان را در فهرست نفرات خود قرار دهد، اما تجربه ثابت کرده در تيم قلعه‌نوعي معمولا جوان‌ها کمتر براي حضور چند دقيقه‌اي در ميدان بخت دارند و …!
در ميان نفرات اصلي استقلال در فصل پيش‌رو، تنها مهدي نظري است که زير 28 سال سن دارد. حنيف عمران‌زاده 28 ساله است و بقيه در رنج سني 29 تا 33 سال قرار دارند – البته به جز فرهاد مجيدي که 36 ساله است.
اين در حالي است که استقلال به رغم کسب عنوان قهرماني در ليگ دوازدهم به شدت از کمبود فاکتور سرعت رنج مي‌برد و حتي قلعه‌نوعي هم در مصاحبه‌هايش اذعان داشت که اين نقيصه را براي ليگ سيزدهم برطرف خواهد کرد. اما او در خريدهايش هرگز چنين رويکردي نداشت و …!
پژمان نوري 33 ساله و قاضي و جمشيديان 29 ساله به استقلال پيوستند و حالا آبي‌پوشان به دنبال جذب تيموريان 30 ساله هستند. سياستي که کاملا برعکس سياست پرسپوليس در نقل و انتقالات بود. سياستي که با جدايي علي کريمي، مهدوي‌کيا، معدنچي و کلاه‌کج همراه شد تا چهره‌هايي چون غريبي، صادقيان، عباس‌زاده، شاکري، عاليشاه، کفشگري و … به ليست اضافه شوند.
نگاهي به ليست نفرات اين فصل استقلال خواهيم داشت. با اين پيش زمينه ذهني که امير قلعه‌نوعي فصل قبل در چند نوبت تاکيد کرده بود: «مي خواهم ميانگين سني استقلال را پايين بياورم.» حال به نظر شما اين جمله فقط براي کنار گذاشتن فرهاد مجيدي مطرح شده يا فقط يک اظهارنظر بوده و بس!
عليرضا نيکبخت‌واحدي 35 سال
مهدي رحمتي 31 سال
فرهاد مجيدي 36 سال
مجتبي جباري 30 سال
آرش برهاني 29 سال
کيانوش رحمتي 34 سال
پژمان منتظري 29 سال
حنيف عمران‌زاده 28 سال
خسرو حيدري 29 سال
جي‌لويد ساموئل 32 سال
هاشم‌ بيگ‌زاده 30 سال
جواد نکونام 30 سال
سياوش اکبرپور 29 سال
پژمان نوري 33 سال
محمد قاضي 29 سال
احمد جمشيديان 29 سال
محمدمهدي نظري 24 سال

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)