مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس گفت:‌ نحوه رفتن دايي از پرسپوليس عامل اصلي بي صبري هواداران ما است.

 

حميد استيلي در نشست خبري پيش از ديدار فردا با شهرداري تبريز گفت: روز خبرنگار را تبريك مي‌گويم و اميدوارم اين قشر زحمت‌كش مثل هميشه وقايع ورزش را به خوبي انعكاس دهند. اين ماه عزيز را هم تبريك مي‌گويم و اميدوارم با تغييرات مثبت در درون خود در زندگي موفق شويم.

بازي با شهرداري تبريز سومين بازي ما در ليگ برتر است. اين تيم در دو ديدار گذشته 2 امتياز كسب كرده و مديريت و كادر فني خوبي دارد. آنها از نظر سطح اقتصادي نيز شرايط خوبي دارند. من پيش از حضور در پرسپوليس با مديرعامل باشگاه شهرداري صحبت كرده بودم، بودجه آنها مشخص و همه چيز در اين باشگاه معلوم است.

 

وي ادامه داد: بازي با شهرداري تبريز بسيار حساس است اما در تيم ما يك حقيقت وجود دارد و يك حق، حقيقت آن است كه ما در دو بازي گذشته نتايج خوبي نگرفتيم اما اين حق ما نبوده است. ما روز به روز بهتر مي‌شويم. فقط 10 روز است كه تمام بازيكنان را در اختيار داريم. 10 روز زماني نيست كه بتوانيم يك تيم مورد سنجش قرار دهيم. شكل واقعي خودمان را در ديدارهاي آينده بدست مي‌آوريم و هواداران بايد مقداري صبورتر باشند.

استيلي تاكيد كرد: در مورد امام حسين(ع) نيز حقيقت اين بود كه ايشان شهيد شدند اما حقش نبود كه شهيد شوند. هواداران ما نيز بايد صبورتر باشند. فوتبال يك پروسه زمان‌بر است. كي‌روش نيز كه از بهترين مربيان دنياست تيم ملي ما را فقط 4، 5 ماه است كه تحويل گرفته ولي قطعا همه شما از بازي ايران برابر مالديو راضي نبوديد. او نيز به زمان نياز دارد تا بازيكنان ما را بشناسد و تيم خوبي را درست كند. ما نيز فكر مي‌كنيم در پرسپوليس بازيكنان خوبي داريم و همه تلاش خود را خواهيم كرد تا هواداران را خوشحال كنيم. پرسپوليس بزرگتر از من و امثال من است و هواداران بايد بدانند كه ما براي آنان بازي مي‌كنيم.

وي افزود: در دو ديدار گذشته هواداران به ما فرصت كمي دادند. در بازي اول از شروع مسابقه مشكلاتي ايجاد كردند و در ديدار با شاهين فقط 70 دقيقه به تيم ما فرصت دادند. من به پرسپوليس اعتماد كامل دارم و ما يكي از بهترين‌ تيم‌هاي ليگ مي‌شويم.

استيلي در مورد اينكه بهتر نيست علي كريمي نزديك دروازه حريف بازي كند، گفت: كريمي در هر بازي پشت مهاجمان ما بازي مي‌كند اما فشار بازي و يارگيري من‌ تو من باعث مي‌شود كه او يك خط عقب بيايد اما در مجموع علي كريمي خواسته ما را اجرا مي‌كند. در بازي فردا برابر شهرداري تبريز صددرصد به دنبال 3 امتياز و برد هستيم و تغييراتي نيز در تركيب پرسپوليس انجام خواهيم داد. اگر پيروز نشويم تيم دچار بحران مي‌شود البته اين بحران از بازي اول براي ما بوده است.

استيلي در مورد اينكه شما 6، 5 هفته وقت خواسته‌ايد تا پرسپوليس را به اوجش برسانيد، گفت: من 6، 5 هفته وقت نخواستم،‌ گفتم 6، 5 هفته زمان نياز داريم تا پرسپوليس واقعي را ببينيم. البته با توجه به فشردگي بازي‌ها ما بين هر مسابقه يك هفته هم وقت نداريم. هر 4 روز يكبار بازي مي‌كنيم و فرصت كمي براي بازسازي است. شايد در نيم فصل دوم بتوان هر 4 روز يكبار بازي كرد اما در ابتداي ليگ اين كار سخت است.

وي اظهار داشت: در پايان بازي با شاهين بوشهر بازيكنان ما ساعت 2.5 نيمه شب شام خوردند و 6 صبح بيدار شدند و 8 صبح به فرودگاه رفتند. ما فقط يك روز توانستيم تمرين خوبي داشته باشيم. پرسپوليس تازه شكل گرفته و زمان كافي مي‌خواهيم تا تيم هماهنگ شود؛ تيمي كه تغييرات زيادي داشته است.

سرمربي پرسپوليس با اشاره به ليگ‌هاي گذشته عنوان كرد: برق و فجر شيراز 8 هفته صدرنشين بودند اما در نهايت به ليگ يك سقوط كردند. پاس نيز يك هفته صدرنشين بود اما در پايان ليگ سقوط كرد و برعكس سپاهان كه 6 هفته در پائين جدول بود قهرمان شد. فوتبال پروسه زمان‌بري است و ما براي تيم هدف‌گذاري كرده‌ايم.

استيلي اضافه كرد: اين اولين دوره‌اي است كه در دوران آماده‌سازي تمام بازيكنان را در اختيار نداشتيم. ما به حضور بازيكنان براي انجام كارهاي تاكتيكي نيازمند بوديم ولي به احترام تيم ملي بازيكنان را به تيم ملي داديم. در هيچ جا سراغ نداريم كه 3 روز قبل از بازي، بازيكنان را در اختيار تيم قرار دهند.

استيلي در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبني بر اينكه دليل بي‌صبري هواداران پرسپوليس در اين فصل چيست، گفت: اگر بخواهيم شفاف بگوئيم نحوه رفتن دايي از پرسپوليس عامل اصلي است. خود من هم گفتم علي دايي بايد سرمربي باشد اما در نهايت اين كميته فني بود كه تصميم گرفت. ذوالفقارنسب، زادمهر و پنجعلي اعضاي كميته فني بودند. آيا كاشاني مي‌تواند در ذوالفقانسب و زادمهر نفوذ كند؟ ‌خيلي‌ها مي‌گفتند استيلي انتخاب كاشاني بوده نه كميته فني، من به همه پيشكسوتان پرسپوليس احترام گذاشته و مي‌گذارم.

وي خاطرنشان كرد: بعد از شكست برابر شاهين بوشهر فرشاد پيوس و علي پروين به من زنگ زدند. ما نياز به كمك همه پيشكسوتان پرسپوليس داريم، نياز به هواداراني داريم كه در سختي‌ها در كنار ما باشند، در زمان برد همه هستند. در ايران هم وقتي بارسلونا مي‌برد خيلي‌ها خوشحال مي‌شوند اما هوادار واقعي بارسلونا آنهايي هستند كه بارسلون هستند و هنگام باخت نيز در كنار اين تيم قرار دارند. من با تمام وجود براي پرسپوليس كار كرده‌ام و در اين تيم سرم را جلوي توپ گذاشتم. از هواداران مي‌خواهم در سختي‌ها به ما كمك كنند و به همه آنها نيز احترام مي‌گذارم.

استيلي در مورد اينكه مشكلات مالي پرسپوليس و استقلال مي‌تواند بر روي عملكرد بازيكنان تأثيرگذار باشد، گفت: سال گذشته هم با شاهين بوشهر ما چنين مشكلي داشتيم اما در پرسپوليس اين مشكل وجود ندارد. باشگاه به تمام تعهدات خود عمل كرده و 20 درصد باقيمانده قرارداد بازيكنان را نيز از فصل پيش به آنها پرداخت شده است.

اين مربي ادامه داد: پرسپوليس و استقلال تيم‌هاي بزرگي و زير نظر سازمان تربيت‌بدني هستند و اين سازمان مدت‌ها رئيس نداشت و حالا خوشحالم رئيس هم انتخاب شده است و قطعا اين دو تيم آينده بهتري خواهد داشت. پرسپوليس و استقلال به خاطر هواداران زيادي كه دارند نياز به حمايت مالي دارند. بازي پرسپوليس با آنكه ساعت 10.30 شب برگزار شد بيش از 50 هزار هوادار را به ورزشگاه آورد و خيلي‌ها نيز از پاي تلويزيون‌ها بازي را تماشا كردند. اين هفته نيز تماشاگران زيادي به ورزشگاه مي‌آيند. بايد به اين دو باشگاه امكانات خوب داد.

استيلي در مورد كاپيتاني محمد نوري در پرسپوليس در بازي با شاهين بوشهر گفت: خود من تصميم گرفتم و علي كريمي با من هماهنگ كرده بود. بين دو نيمه با علي كريمي صحبت كردم و گفتم در صورتي كه شرايطي پيش بيايد يكي دو بازيكن هستند كه هركدام شرايط روحي رواني بهتري داشته باشند بازوبند را به او بدهد و كاپيتاني نوري در پرسپوليس به صورت دائمي نيست. همه ما براي موفقيت تيم تلاش مي‌كنيم و كاپيتاني مسئله بزرگي نيست. براي انتخاب كاپيتان پرسپوليس شخصيت، قدمت و پيشكسوتي را رعايت مي‌كنيم.

استيلي در مورد هجمه برخي از پيشكسوتان پرسپوليس عليه كادر فني كنوني اين تيم، گفت:‌ يك انتقاد داريم و يك تخريب، آنهايي كه انتقاد مي‌كنند و راه‌حل نشان مي‌دهند خوب است. در جلسه كميته فني كه ديروز انجام شد، انتقاد و راهكار ارائه شد. انتقاد به تيمي كه مشكلات زيادي داشته و خوب نتيجه نگرفته است، وارد است. ما در بازي سوم تغييراتي خواهيم داشت اما تخريب فرق مي‌كند. همه دوستان مي‌دانند يك تيم را كه 10 روز است كنار هم جمع كرده‌ايم نمي‌‌توان مورد ارزيابي فني قرار داد.

وي در مورد بازي فردا با شهرداري تبريز تاكيد كرد: در دو بازي گذشته كمترين موقعيت را به حريفان داديم و ساختار دفاعي درست كرديم. در ديدار با شاهين به جز صحنه تك به تك منيعي با حقيقي كه روي يك ضد حمله بدست آمد شاهين موقعيت صددرصد آنچناني نداشت. گل اول شاهين نيز بر روي اشتباه بازيكن ما بدست آمد. در بازي با ملوان به مراتب بهتر بوديم. در بازي با شاهين فقط يك نيمه خوب بوديم و حريف را كنترل كرديم اما ما بايد در فاز حمله نيز بهتر باشيم و همانطور كه به حريف موقعيت نمي‌دهيم، موقعيت گلزني نيز براي خود ايجاد كنيم كه در بازي با ملوان اين كار را انجام داديم اما از موقعيت‌هاي گلزني نتوانستيم استفاده كنيم. در بازي با شاهين بعد از خوردن گل دوم چند موقعيت عالي گلزني بدست آورديم اما شرجي بودن و رطوبت بالاي 90 درجه در بوشهر مشكلاتي براي ما ايجاد كرد. اين تجربه خوبي براي بازيكنان ما بود.

استيلي يادآور شد: بازيكني مثل مهرداد اولادي در ملوان كه تيم‌ها مقابل آن تهاجمي بازي مي‌كند، فضاي زيادي دارد و مي‌تواند خوب كار كند اما در پرسپوليس و استقلال اكثراً‌ تيم‌ها مقابل آنها مخصوصا در تهران دفاعي بازي مي‌كنند و فضا را از مهاجمان مي‌گيرند.

سرمربي پرسپوليس در مورد مصدوميت مهرداد اولادي گفت: اولادي را به دليل مصدوميت چند هفته در اختيار نداريم. در مورد داوري بازي با شاهين ما اعتراض نكرديم ولي صحنه آسيب‌ديدگي مهرداد اولادي مشخص است. آن صحنه را تلويزيون به طور آهسته نشان نداد اما بازيكن شاهين روي مچ اولادي تكل بدي زد و ما اين بازيكن را چند هفته در اختيار نداريم.

استيلي افزود: حتي يك صحنه داور مي‌توانست روي نوروزي پنالتي اعلام كند و يا اخطاري كه به شيث رضايي داده شد در حالي بود كه بازيكن شاهين پيش از او خطا كرده بود. ما اين فيلم‌ها را چند بار مي‌بينيم. مظفري‌زاده داور خوبي است اما آن روز قضاوت خوبي نداشت. باشگاه در اين مورد صحبت و تصميم‌گيري مي‌كند اما با يك تكل عمدي اولادي دچار مصدوميت شد. بايد ببينيم وضعيت وحيد هاشميان امروز چگونه است. غلامرضا رضايي و هادي نوروزي را نيز در اختيار داريم وضعيت كاظميان روز به روز بهتر مي‌شود و ما به دنبال جذب يك مهاجم خارجي توانمند نيز هستيم.

سرمربي پرسپوليس در مورد اينكه علي كريمي گفته مي‌توانند بازوبند كاپيتاني را از او بگيرند، اظهار داشت: شايد آنهايي كه كريمي را از نزديك نشناسند به خلق و خوي او آشنا نباشند اما كريمي الگوي خوبي براي جوانان است. او همواره به عنوان نفر اول در تمرينات حاضر مي‌شود و همواره منافع تيم را به منافع شخصي ترجيح مي‌‌دهد و مدافع منافع بازيكنان است. او پيش از اين نيز به من گفته بود كه اين بازوبند را از من بگيريد و به فرد ديگري بدهيد اما كريمي لياقت بازوبند كاپيتاني پرسپوليس دارد.

استيلي در مورد اينكه اظهارات مايلي‌كهن براي پرسپوليس حاشيه‌ساز مي‌شود يا نه، گفت: مايلي‌كهن مدير فني تيم است و مربي من هم بوده است. من از راهنمايي‌هاي ايشان استفاده مي‌كنم اما ايشان خودشان در مورد حرف‌هايي كه مي‌زنند تصميم‌گيرنده هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)