مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس گفت: هيچ‌وقت پشت سر تيمي كه از آن جدا مي‌شوم حرف نمي‌زنم.

 

به نقل از فارس حميد استيلي اظهار داشت: اردوي بسيار خوبي را در تركيه برگزار كرديم. در اين اردو، تدارك 3 بازي را ديده بوديم اما به دليل كمبود بازيكن فقط 2 بازي انجام داديم. در كنار اين بازي‌ها بچه‌ها در آرامش بسيار خوبي بودند و خوشبختانه تمام امكانات براي خوب تمرين كردن ما مهيا بود و معيار بازيكنان را شناختيم.

 

وي افزود: علاوه بر تمرينات فشرده،‌ خوب استراحت كرديم. بازيكنان ما در اين اردو تمام سعي و تلاش خود را انجام دادند تا خودشان را ثابت كنند. ما در اين اردو آيتم‌هاي بدني و تاكتيكي در فاز دفاعي و حمله‌اي را تمرين كرديم. همچنين به دنبال اين بوديم تا در زمان دفاع چگونه حمله‌هاي خطرناكي داشته باشيم و در هنگام حمله چگونه فاز دفاعي را رعايت كنيم.

 

استيلي در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكانات تركيه مناسب بود يا خير گفت: هميشه در اردوها فشار روي تيم‌ها زياد است و هميشه يكسري مسائل و حرف وجود دارد. من به عنوان مربي تيم از همه امكانات راضي بودم. به نظرم شرايط خوب بود و غذا و اسكان مناسب بود. در تركيه فقط ما اردو نداشتيم و حدود 5 تيم در آنجا اردو داشتند. اين تيم‌ها امكانات خوبي داشتند و مي‌توانيد از تك تك آنها بپرسيد.

 

سرمربي پرسپوليس در مورد اظهارات بهروز رهبري‌فرد مبني بر اينكه در اردوي تركيه مشكلاتي براي پرسپوليسي‌ها بود اظهار داشت: وقتي به تركيه رسيديم شاهين بوشهر و فولاد خوزستان در آنجا حضور داشتند. من به جز احترام به آقاي رهبري‌فرد و شاهيني‌ها حرف ديگر و كار ديگري نكردم. من هميشه سعي مي‌كردم چون هموطنان خودم را در تركيه مي‌بينم به آنها احترام بگذارم. هميشه و همه جا و در هر پستي كه باشم به بزرگتر از خودم احترام مي‌گذارم. درخشان هم بزرگتر من و جزء نفراتي است كه در عالم بازيگري علاقه خاصي به ايشان داشتم و او يك الگو براي من بود.

 

وي گفت: در دو بازي برابر دو تيم تركيه‌اي به ميدان رفتيم. آنها از لحاظ بدني بسيار خوب بودند و توانستند پرسپوليس را به خوبي اذيت كنند. ما با دو بازي خوب برنده بازي شديم و به نظرم محك جدي خورديم. فقط مشكل ما نبودن بازيكنان ملي‌پوش بود كه كمي كار ما را سخت كرد. البته دو بازيكن هم با تشخيص كادرفني به ما اضافه شدند.

 

سرمربي پرسپوليس گفت: اضافه شدن مامادو تال مدافع بوركينافاسويي و جواد كاظميان با تدابير ما انجام شد. من در بازي تداركاتي مدافع بوركينافاسويي كه در ليگ تركيه بازي مي‌كرد و بازيكن قلدري نشان داد را جذب كرديم. شرايط ايشان بسيار خوب بود. در كنار مامادو تال، جواد كاظميان را جذب كرديم و به او در تهران زير نظر كماسي برنامه تمريني داديم تا تمريناتش را آغاز كند.

 

استيلي يادآور شد: فقط منتظر اين هستم تا ملي‌پوشان خودمان را هر چه زودتر در كنارمان داشته باشيم. قرار بود امروز دو جلسه تمرين كنيم تا ملي‌پوشان هم كنار ما باشند اما پس از اينكه متوجه شديم ملي‌پوشان نخواهند آمد فقط امروز صبح يك جلسه تمرين مي‌كنيم و فردا در دو جلسه به تمرين خواهيم پرداخت. امروز بعد از ظهر هم به بازيكنان استراحت كامل داده‌ايم.

 

سرمربي پرسپوليس تأكيد كرد: هدف اصلي ما اين است تا از ملي‌پوشان خودمان به نحو احسن استفاده كنيم. شايد كمي در امور تاكتيكي نياز به وقت داشته باشيم تا ملي‌پوشان با ساير بازيكنان هماهنگ شوند. سعي خواهيم كرد به زودي اين كار را انجام دهيم تا مشكلي به وجود نيايد.

 

وي در جواب اين سؤال كه شما با اين بازيكنان تمرين مي‌كنيد اما براي اولين بازي ليگ برتر چطور مي‌خواهيد از ملي‌پوشان كه ناهماهنگ هستند استفاده كنيدگفت: ملي‌پوشان ما بازيكناني هستند كه در تيم ملي ايران حضور دارند و افتخار ما هستند، طبيعتا بازيكنان حال حاضر كه با ما تمرين مي‌كنند نيز در حد ملي هستند و به نظر من كم و كسري نسبت به ساير بازيكنان ندارند. ما سعي خواهيم كرد از تمام پتانسيل خودمان به بهترين شكل استفاده كنيم. درست است كه ملي‌پوشان را در اختيار نداشتيم اما فرم بازي كردن آنها و شرايط جسماني و فني آنها را ارزيابي خواهيم كرد.

 

وي افزود: اميدوارم شرايط بازيكنان آنقدر خوب باشد كه در چند جلسه ملي‌پوشان را با ساير بازيكنان هماهنگ كنيم و بهترين تركيب را در بازي سه شنبه شب مقابل ملوان به ميدان بفرستيم.

 

استيلي در ادامه در خصوص وضعيت محمد مايلي‌كهن گفت: مايلي‌كهن قبل از اردوي تركيه با ما بود و در كنار ما حضور داشت، من خيلي استفاده از تجارب ايشان كردم، انشاء الله دوباره كنار ما قرار خواهد گرفت.

 

وي در پاسخ به سؤالي كه مايلي كهن به خاطر عدم حضور چمنيان، از حضور در پرسپوليس عذرخواهي كرده است گفت: خير، اصلا اينطور نبود. ايشان پيشنهاد دادند و من هم راجع‌ به آن فكر كردم. اگر برنامه‌هايم درباره مربي خارجي را وقتي به باشگاه پرسپوليس دادم ارزيابي كنيد متوجه همه چيز خواهيد شد. من وقتي برنامه‌هايم را دادم اولويتم مربي خارجي بود كه همه درخواست من را قبول داشتند و اصلا مسئله‌اي مبني بر نخواستن سومديك نبود.

 

وي در پاسخ به سؤالي كه پست اصلي سومديك در پرسپوليس چيست، تصريح كرد: ايشان به عنوان مشاور فني تيم در كنار ما هستند. سومديك بيشتر در مسائل فني به ما كمك مي‌كند و در تمرينات نيز مانند بازي‌ها كنار ما قرار خواهد گرفت.

 

استيلي درباره جذب بازيكنان جديد گفت: در تركيه بازيكنان زيادي را مورد آزمايش قرار داديم چون كشور تركيه احتياجي به ويزا نداشت و ما مي‌توانستيم راحت‌تر بازيكنان را ببينيم. بازيكنان زيادي را تست كرديم و با اين بازيكن بوركينافاسويي به توافق رسيديم. روي هم رفته انتظاراتي كه من در مورد بازيكنان خارجي داشتم برآورده نشد. در بازي‌هاي دوستانه پرسپوليس در تركيه يكسري بازيكنان را تست كرديم و برخي بازيكنان نيز در تمرينات تست شدند اما نتيجه نهايي ما همين بازيكن بوركينافاسويي بود.

 

وي افزود: در تركيه محمد پنجعلي نيز با ما بود. با توجه به تخصص پنجعلي در دفاع، از او كمك گرفتيم و مامادو تال را جذب كرديم. به خاطر مصدوميت شيري و نورمحمدي چون احتياج داشتيم در خط دفاع بازيكن خوب ديگري داشته باشيم مامادو تال را جذب كرديم. پرسپوليس در فصل گذشته در يكي از پست‌هايي كه مشكل داشت و خيلي آسيب پذير بود خط دفاع بود. ما سعي كرديم اين مشكل را ترميم كنيم.

 

وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا كمترين تغيير را در خط هافبك نسبت به سال گذشته داشتيد خاطرنشان كرد: من از خط هافبك پرسپوليس اطمينان خاطر دارم. وقتي كه تمرينات تيم را ديدم متوجه شدم كه پتانسيل بچه‌هاي ما خيلي بالا است. بچه‌ها نشان دادند بيشتر از اين كه الان هستند مي‌توانند تأثيرگذار باشند. در 2 بازي تداركاتي، خود بازيكنان لذت بردند كه فوتبال رواني را به نمايش مي‌گذاشتند. در كنار ما نيز بازيكنان جواني حضور داشتند كه خودشان را ثابت كردند مثل سيف‌الهي و حمزه‌پور كه بازيكنان خوبي نشان دادند. اين بازيكنان حتي مورد توجه تيم‌هاي ديگر هم هستند.

 

استيلي يادآور شد: وقتي كه ديديم در سال گذشته در كدام نقاط زمين مشكل داريم بازيكن جذب كرديم. ما در دو نقطه يعني دفاع و حمله مشكل داشتيم. خط مياني ما بسيار خوب بود و علاوه اينكه در اين خط ما علي كريمي را نيز جذب كرديم. در خط حمله نيز اولادي و كاظميان را جذب كرديم تا مشكلات از بين برود. در خط دفاع نيز مامادو تال و نصرتي در دستور كارمان براي جذب شدن قرار گرفتند. با اين كارها سعي كرديم نقاط ضعف را از بين ببريم. در خط هافبك دفاعي نيز بازيكنان ما مثل آقازماني، بادامكي و حتي مازيار زارع كه الان در تيم ملي است آنقدر خوب كار كردند كه ديگر نيازي نيست در اين خط بازيكن جذب كنيم.

 

وي افزود: فقط به دنبال يك فوروارد هدف هستيم تا شرايط تيم ما ايده‌آل شود. البته در حال حاضر مهاجمان بسيار خوبي داريم. من معتقدم حالا كه بايد در 3 جام بازي كنيم بايد نيمكتي قوي و مستحكم داشته باشيم.

 

استيلي در پاسخ به اين سؤال كه آيا انتخاب تركيب نهايي پرسپوليس براي شما سخت نخواهد بود تصريح كرد: ما در فصل جاري بازي‌هاي خيلي زيادي داريم و سعي مي‌كنيم بهترين تركيب را به داخل زمين بفرستيم. ما به دنبال اين نيستيم كه بهترين نفر و يا بهترين بازيكن را به داخل زمين بفرستيم به دنبال اين هستم تا بهترين تيم وارد زمين شود. ما بهترين نفراتي را وارد زمين خواهيم كرد كه با تيم هماهنگ باشند تا بهترين نتيجه را بگيريم.

 

اين مربي اضافه كرد: خوشبختانه در حال حاضر بازيكنان پرسپوليس شخصيت خيلي خوبي پيدا كرده‌اند يعني به اين موضوع رسيده‌اند كه اگر به ميدان بروند يا نروند براي تيم حاشيه درست نكنند و فقط به عنوان يك بازيكن و كارمند كار خودشان را انجام دهند. بازيكنان به اين شخصيت رسيده‌اند كه نبايد براي پرسپوليس مشكلي ايجاد كرد چون پرسپوليس تيم بزرگي است و بازي كردن براي اين تيم بزرگ يك افتخار است. ما بازيكناني داريم كه چند سال است با لباس پرسپوليس بازي كرده‌اند و شخصيت‌هاي بسيار خوبي دارند.

 

وي در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به اين سؤال كه آيا كاظميان و هاشميان با نظر مستقيم شما جذب شدند‌ يا خير گفت: صد در صد اين دو نفر با نظر من جذب شدند. تمام بازيكنان با نظر مستقيم من پرسپوليسي شدند و در اين موضوع شك نكنيد. وقتي علي‌عسگر به اردوي پرسپوليس آمد متوجه شديم آسيب‌ديدگي دارد و اگر مراقب اين بازيكن نباشيم شايد او را براي طولاني مدت از دست بدهيم به همين دليل دنبال فردي رفتيم كه در اين پست بتواند بازي كند كه با جواد كاظميان به توافق رسيديم.

 

استيلي ادامه داد: كاظميان پرسپوليس را دوست دارد و بازيكن با اخلاق و با تجربه‌اي است به علاوه عشق به پيراهن پرسپوليس دارد كه اين خيلي مهم است. كاظميان بازيكني است كه با دل و جان پرسپوليس را دوست دارد. من معتقدم كه ايشان مي‌تواند در فصل جاري به ما كمك كند.

 

سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال كه چند بازيكن ديگر مي‌توانستند به پرسپوليس كمك كنند پس چرا آنها را جذب نكرديد گفت: ما بازيكنان خيلي خوبي را داشتيم كه مي‌توانستند پرسپوليسي شوند اما در پست علي عسگر من جواد كاظميان را تأييد كردم. من براي همه بازيكنان سابق و حال حاضر پرسپوليس آرزوي موفقيت مي‌كنم و انشاء الله موفق باشند اما نظر و نگاه خيلي‌ها با همديگر فرق دارد. اين نظر من بود كه كاظميان جذب شود.

 

استيلي در خصوص محسن خليلي گفت: صحبت خاصي در مورد جذب خليلي نداشتيم. البته خليلي هم براي پرسپوليس زحمت كشيده، در سالي كه ما قهرمان شديم گل‌هاي بسيار خوبي براي ما زد و زحمت كشيد اما ما در اين پست مهرداد اولادي، وحيد هاشميان و هادي نوروزي را داريم. من در حال حاضر در خط حمله به دنبال يك بازيكن سرزن تمام عيار و هدف مي‌گردم تا خط حمله را تكميل كنم.

 

وي گفت: شما شك نكنيد كه بازيكنان با نظر مستقيم من جذب شده‌اند و خواهند شد. بازيكناني كه دوست داشتند به پرسپوليس بيايند همه خوب هستند و من باز هم براي آنها آرزوي موفقيت مي‌كنم اما من بايد بسنجم كه تيمم در چه پستي بازيكن مي‌خواهد، گفتم اين احساس را كردم كه علي‌عسگر مصدوميت دارد و نياز به كاظميان داريم. در دفاع وسط وقتي ديدم نورمحمدي و شيري مشكل دارند دفاع وسط جذب كرديم. من هميشه سعي مي‌كنم نسبت به نياز پرسپوليس بازيكن جذب كنم.

 

استيلي تاكيد كرد: شايد از روز اولي كه من به پرسپوليس آمدم بخشي از نيازهاي حال حاضر را نمي‌دانستم، شايد من احساس نكردم فردي را مي‌خواهيم تا وقتي علي‌عسگر مصدوم شد به ميدان برود يا وقتي مدافعان ما مصدوم شدند به ميدان برود. گذشت زمان همه چيز را براي من مهيا كرد تا بهترين انتخاب‌ها را داشته باشم. مطمئن باشيد امسال در پرسپوليس حتي يك نفر رفاقتي جذب نشد. همه بازيكناني كه در اختيار گرفتيم بر اساس توانايي افراد و خواسته‌هاي پرسپوليس جذب شدند.

 

سرمربي پرسپوليس اظهار داشت: همه بهترين‌هاي ايران هستند كه در حال حاضر در پرسپوليس حضور دارند. در خط دروازه ميثاق معمارزاده بدون شك در كنار حقيقي جزء بهترين‌هاي ايران است، در خط دفاع محمد نصرتي را جذب كرديم كه فصل گذشته در تراكتورسازي دفاع اين تيم را سامان داده بود، در خط مياني علي كريمي را جذب كرديم كه يكي از بهترين‌ خريدهاي ما بود. در خط حمله نيز مهرداد اولادي و جواد كاظميان را جذب كرديم. اينها همه خودشان را به ما ثابت كردند كه جذب شدند و اميدوارم بتوانند به پرسپوليس كمك كنند.

 

استيلي در ادامه گفت‌وگو  در پاسخ به اين سؤال كه علي دايي در فصل گذشته از خريدهاي اين تيم در ابتداي فصل تشكر كرد اما سپس آنها را به نفع پرسپوليس ندانست، گفت: هر كس عقيد خاص خودش را دارد. من هيچ وقت پشت سر تيمي كه از آن جدا مي‌شوم حرفي نمي‌زنم. شما نگاه كنيد وقتي من از استيل‌ آذين و شاهين بوشهر جدا شدم درباره آنها حرف نزدم. وقتي از پرسپوليس هم جدا شدم هيچ چيزي نگفتم چون اعتقادم بر اين است كه بايد اول فصل تلاش كرد تا مشكلي پيش نيايد.

 

سرمربي پرسپوليس اضافه كرد: من در حال حاضر در جريان تمام تلاش‌هاي باشگاه در فصل نقل و انتقالات و جذب بازيكن هستم. ليستي كه من به باشگاه دادم تقريبا ليست متفاوتي نسبت به بازيكنان جذب شده حال حاضر بود. من در جريان اين بودم كه با بازيكناني كه مي‌خواستيم صحبت كنيم، چه خواسته‌هايي داشتند. ما بازيكناني را كه مي‌خواستيم يا قرارداد داشتند يا رقم قرارداد آنها طوري بودكه نمي‌توانستيم آنها را جذب كنيم اما تلاش لازم انجام شد.

 

وي خاطرنشان كرد: من در جريان تمام بحث نقل و انتقالات تيم و يك پاي ماجرا در جذب بازيكن بودم. من ناظر و شاهد اين بودم كه چه تلاشي براي جذب بازيكنان در حال انجام شدن است پس نمي‌توانم بعدا حرفي بزنم. ما نمي‌توانستيم با بازيكني كه قرارداد دارد، قرارداد ببنديم. اين يك مسئله طبيعي است.

 

استيلي درباره اختلافات بين معمارزاده و حقيقي  گفت: براي جذب معمارزاده پاي هيچ كس در ميان نبود. بنابر توانايي ميثاق او را جذب كرديم. ما ابتدا دو دروازه‌بان ديگر مدنظرمان بود اما شرايط مهيا نشد تا به پرسپوليس بيايند. سپس به گزينه معمارزاده فكر كرديم. ميثاق يك پرسپوليسي تمام عيار است و به خانه خودش آمده است. اكثر اين بازيكنان كه حال حاضر مي‌بينيد يك پرسپوليسي هستند كه به خانه خودشان برگشته‌اند. مثلا وقتي جواد كاظميان مصاحبه مي‌كند مي‌گويد من به عشق پيراهن پرسپوليس به اين تيم آمدم.

 

استيلي ادامه داد: علي كريمي مي‌آيد با پرسپوليس قرارداد سفيد امضا مي‌كند و يا مهرداد اولادي از پول خيلي زيادي از كشور امارات مي‌گذرد تا لباس پرسپوليس را بپوشد. اينها يعني چي؟ محمد نصرتي نيز با استقلال قرارداد مي‌بندد و وقتي متوجه مي‌شود پرسپوليس به او نياز دارد، سريعا به اين تيم اضافه مي‌شود. همه اين بازيكناني كه جذب شده‌اند بازيكناني هستند كه به پيراهن پرسپوليس عشق دارند.

 

استيلي عنوان كرد: عشق داشتن به پيراهن پرسپوليس خيلي مهم است مخصوصا براي من كه در راس كادر فني هستم. وقتي كه عشق به پيراهن يك تيم وسط باشد همه كارها درست مي‌شود. امسال با شعار رفاقت و دوستي به ميدان خواهيم رفت. شما در مدتي كه بر سر تمرينات ما مي‌آييد خودتان مي‌بينيد كه يك حاشيه در تمرين ما وجود ندارد چون همه با هم دوست و رفيق هستند. انشاءالله تا آخر فصل اين دوستي و رفاقت و مبارزه با حاشيه‌ها بماند.

 

استيلي در پاسخ به اين سؤال كه شماره يك پرسپوليس چه كسي خواهد بود،‌ گفت: منتظر باشيد در اولين بازي پرسپوليس ببينيد كه چه دروازه‌باني شماره يك ما است.

 

استيلي در پاسخ اين سؤال كه مطمئن هستيد بازيكني نظير نصرتي كه وقتي مي‌خواست با استقلال قرارداد ببندد گفت من پاسي بودم نه پرسپوليسي، اكنون پرسپوليسي است اظهار داشت: بالاخره شرايط بازيكنان خاص است. يك بازيكن شايد از روي احساسات و ناراحتي يك روز حرفي بزند. نبايد همه موضوع را تحت‌الشعاع حرف يك بازيكن قرار داد. نبايد فداكاري‌هاي يك بازيكن را به خاطر يك حرف زير سؤال برد و بايد برخي چيزها را با توجه به شرايط ناديده گرفت. در سال 86 نقش نصرتي در قهرماني پرسپوليس بسيار پررنگ بود. نصرتي در آن سال در دفاع كنار و وسط براي ما به ميدان رفت و بهترين عملكرد را داشت. برخي اوقات بايكنان صحبت‌هايي از روي ناراحتي و احساسات مي‌زنند كه نبايد زياد روي اين مسئله تكيه كرد.

 

وي درباره رابطه‌اش با دو خبرنگار در فصل نقل و انتقالات و دعوتش به سازمان ليگ گفت: من با شما خبرنگاران رابطه خوبي دارم و به قشر خبرنگار كه بسيار زحمتكش هستند احترام مي‌گذارم. من با يك و يا دو خبرنگار رابطه بسيار نزديكي دارم حتي با آنها رفت و آمد خانوادگي نيز دارم ولي همه حد و حدود خود را در رابطه با من مي‌شناسند و مرز خود را مي‌دانند. من به همه خبرنگاران احترام مي‌گذارم و تمام خبرنگاران چه در زماني كه فوتبال بازي مي‌كردم و چه وقتي كه مربي بودم به من لطف داشتند و من با آنها دوست هستم. من هميشه براي خبرنگاران احترام خاصي قائل هستم چون زحمات آنها را با چشم خودم ديده‌ام.

 

وي افزود: در تمام قشرها خوب و بد وجود دارد. در فوتبال، در خبرنگاران،‌ دكترها و وكلا و خيلي جاهاي ديگر خوب و بد وجود دارد. ما نبايد بگوييم فقط فوتباليست و يا خبرنگار بد است. در همه قشرها خوب و بد وجود دارد. من پس از بازگشتم از تركيه به سازمان ليگ نرفتم چون اصلا نامه‌اي بنا بر دعوتم براي پاسخ دادن به اين سؤال به من نرسيده است. اينقدر سالم زندگي كرده‌ام كه هر وقت بخواهم با تمام وجود به سازمان ليگ مي‌روم و حرف‌هاي خودم را مي‌زنم. من با هر فردي كه دوست باشم با اسم آن را اعلام مي‌كنم و الان هم افتخار مي‌كنم كه با برخي افراد دوست هستم.

 

استيلي در جواب اين سؤال كه با اعلام سازمان ليگ پرسپوليس و استقلال تا زماني كه تسويه حساب نكند نمي‌توانند در ليگ برتر به ميدان بروند، گفت: اين موضوع دست من نيست، دست مديريت باشگاه پرسپوليس است. قطعا انشاءالله تا شروع بازي‌ها همه چيز درست مي‌شود و نگران نباشيد.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)