یکشنبه 4 اسفند (10:22)

مرجع خبری پرسپولیس : مربي سابق تيم فوتبال پرسپوليس گفت: پرسپوليس تمام برنامه هاي مربيگري ام را بهم زد و اجازه نداد تيمي براي كار پيدا كنم.

به گزارش مرجع خبری و به نقل از سايت دويچه وله، حميد استيلي عنوان كرد: از آن جايي كه اتفاقات مديريتي باشگاه پرسپوليس در فصل جاري دير رخ داد و من هم مورد نظر هيات مديره سابق بودم، امكان انتخاب تيمي جهت مربيگري در فصل جاري مهيا نشد.
وي افزود: اتفاقاتي كه براي من در پرسپوليس روي داد، خيلي دير به وقوع پيوست و برنامه هاي كاري ام را بر هم زد.
استيلي تصريح كرد: چهار، پنج تيم با من صحبت كرده بودند اما چون زمان كم بود و آنها تركيب خود را بسته بودند، موفق به انتخاب تيمي نشدم.
اين مربي اظهار داشت: براي فصل بعد تلاش مي كنم حتما با تيمي ليگ برتري همكاري كنم. معتقدم بايد تيمي را انتخاب كنم كه همه شرايطش از لحاظ روحي و رواني و تاكتيكي مناسب باشد. از اين رو سعي مي كنم با يكي از سه تيم برتر ليگ همكاري كنم.

وي در مورد اتفاقات مديريتي روي داده در ابتداي فصل براي سرخ پوشان تهراني عنوان كرد: امسال پرسپوليس پس از نتايج خوب سال قبل كه با قهرماني همراه شد، در همه سطوح از جمله رئيس باشگاه، هيات مديره و سرمربي دستخوش تغيير شد. مديريت جديد پس از آقاي كاشاني، سراغ افشين قطبي رفت و با رقم سنگيني با او قرارداد بستند تا وي ‌در كنار افشين پيرواني، احمدرضا عابدزاده و كماسي كار كند. بازيكنان خيلي خوبي گرفتند و به اين ترتيب كار شروع شد.
استيلي اضافه كرد: شروع كار قدري مشكل بود. تا هفته چهاردهم كه آقاي قطبي بنا به دلايلي از تيم رفت. بعد هيات مديره آقاي پيرواني را به صورت موقت به كار گمارد، او هم بعد از 10 هفته جاي خود را به نلو وينگادا داد.
وي در مورد وينگادا خاطرنشان كرد: اين مربي مدت اندكي با تيم بوده و بايد صبر كرد و به او فرصت داد تا بتوان در موردش نظر داد. آنچه كه مشخص است اين است كه وينگادا مربي بزرگي است و در عربستان، تيم ملي ‌پرتغال و چند كشور ديگر كار كرده و اميدوارم براي پرسپوليس هم موثر باشد.
استيلي در مورد قهرماني فصل قبل پرسپوليس اظهار داشت: قهرماني فصل قبل حاصل كار تيمي همه جانبه و به معناي واقعي از سوي مديران، مربيان، بازيكنان، تماشاگران و ديگر افراد مرتبط با تيم بود. با اين شرايط خوب، با وجودي كه فيفا 6 امتياز از ما كسر كرد، توانستيم پرسپوليس را قهرمان كنيم و به هدف كوتاه مدت خود كه قهرماني ليگ برتر بود برسيم.
وي افزود: آن موقع براي ميان مدت هم هدف گذاشتيم كه قهرماني آسيا مدنظر ما بود. براي بلند مدت، قهرماني در ليگ برتر، قهرماني در آسيا و احداث ورزشگاه اختصاصي را در نظر داشتيم ولي چون مديرعامل باشگاه تغيير كرد و نتوانستيم به اين اهداف برسيم.
استيلي يادآور شد: در مورد من هم كه صحبت شد گفتم فقط به عنوان سرمربي كار مي كنم. من حتي تمام برنامه هايم را ارائه كردم و اين قضيه در مراحل پاياني بود كه با كنار رفتن آقاي كاشاني، هيات مديره جديد نخواست با من كار كند و من هم كنار رفتم.
وي در مورد تغييرات مديريتي و مربيگري در فوتبال ايران تاكيد كرد: اين تغييرات در فوتبال ما هميشه وجود داشته و اين اواخر بيشتر شده است. اميدوارم اين تغييرات كم شود تا با ثبات مديريتي بيشتر، پرسپوليس يا تيم هاي ديگر بتوانند به شرايط بهتري برسند.
اين مربي تصريح كرد: سپاهان با وجودي كه نسبت به پرسپوليس تماشاگر كمتري دارد، اما چون ثبات بيشتري داشته، موفق تر بوده است. نمونه دوم در اين زمينه آقاي آذري در تيم ذوب آهن است كه تيمش امسال نسبت به سال هاي قبل نتايج بهتري گرفته است. تيم هاي پرسپوليس و استقلال بايد از ثبات مديريتي زيادي برخوردار باشند تا موفق باشند. با موفقيت يا ناكامي اين دو تيم، ميليون ها ايراني شاد يا ناراحت مي شوند.
وي در مورد بحث استفاده از مربيان گران قيمت خارجي اظهار داشت: ‌معتقدم اگر مي رويم و مربي يك ميلياردي مي آوريم، بايد ورزشگاه 5 ميلياردي داشته باشيم تا اين مربي بتواند در زمين تمريني مناسب بازيكنان را تمرين بدهد و شرايطي ايده آل براي تيمش ايجاد كند. شما مي بينيد كه در تيم پرسپوليس امسال سه تفكر مربوط به سه مربي وجود داشته است. به نظرم در وهله نخست بايد امكانات سخت افزاري فوتبال را درست كنيم تا بتوان بهتر كار كرد.
استيلي گفت: الان وقتي به ليگ برتر نگاه مي كنيم، مي بينم كه اكثر مربيان ايراني هستند. آنها مربيان خوبي هستند كه مرتب دانش خودشان را به روز مي كنند. با حضور اين مربيان به فوتبالمان كمك شاياني مي شود. زيرا فوتبال ايران احساسي و عاطفي است و مربي داخلي راحت تر مي تواند با اين مسئله كنار بيايد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)