پرسپولیس نیوز : سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و سرمربی جدید تیم راه آهن با تاکید براینکه پرسپولیس را همچنان دوست دارد، گفت: قرار است امروز(دوشنبه)بعد از نشست با معاون وزیر ورزش کناره گیری خود را از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کنم.

حمید استیلی این روزها، حضورش در سرمربیگری تیم فوتبال راه آهن و هیات مدیره پرسپولیس خبرساز شده و قرار است از ترکیب جدید هیات مدیره تیم مورد علاقه اش جدا شود و مربی گری را ادامه دهد.

وی روز دوشنبه  درباره ماندن و یا رفتنش از هیات مدیره پرسپولیس اظهارداشت: عصر امروز در نشستی با امیر رضا خادم به طور رسمی کناره گیری خود را از ترکیب هیات مدیره پرسپولیس اعلام خواهم کرد.

استیلی افزود: با رفتن من از ترکیب هیات مدیره پرسپولیس فرد دیگری جایگزین خواهد شد.

وی با تاکید براینکه خروجش از هیات مدیره پرسپولیس با خواست خودش صورت می گیرد، افزود کسی فشاری بر من وارد نکرده است.

سخنگوی فعلی هیات مدیره پرسپولیس همچنین درباره رقم قرارداد علی دایی تصریح کرد:باشگاه موظف است رقم قرارداد دایی را که سه ساله است پرداخت کند.

سرمربی جدید راه آهن در ادامه این گفت و گوی تفضیلی درباره آخرین اقدامات برای بازگشت کریمی،وضعیت فعلی باشگاه پرسپولیس وپرداخت بدهی های آن، اختلاف بادایی،ارزیابی از تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014،تغییرات در ترکیب کادر فنی و بازیکنان تیم راه آهن و خریداران اصلی این باشگاه سخن گفت که که مشروح آن در زیر می آید:

** چه عاملی باعث شد که شما مربی تیم راه آهن شوید با توجه به اینکه شما از طرفی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هستید و حضور شما در هر دوجا از لحاظ قانونی امکان پذیرنخواهد بود؟

** استیلی: هفته گذشته باامیر رضا خادم به همین منظور جلسه ای داشتم ودر آن نشست اعلام کردم که عضو هیات مدیره شغل به شمار نمی رودوما فقط هفته ای یکبار برای سیاست گذاری باشگاه نشستی را برگزار می کنیم و در واقع کار اجرایی انجام نمی دهیم اما به هر حال تابع نظر هیات مدیره و دیگران هستم.

وی افزود: بارها عنوان کردم پرسپولیس را دوست دارم چه باشم و یا نباشم. هر کاری که در توانم باشد دریغ نخواهم کرد، آقای خادم هم همانطورکه به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک کرده به تیم های دیگر از جمله راه آهن هم کمک می کند و از طرفی اگرآقایان نژاد فلاح و تاج و هادی ساعی به کمک این تیم نمی آمدند شاید به سرنوشت تیم پاس دچار می شد.

استیلی گفت: بازیکنان این تیم از ما درخواست کردند تا کمک کنیم که این تیم از بین نرود و ما هم با دوستان در این باره گفت و گو کردیم که چه اقداماتی می توانیم برای حفظ کردن آن داشته باشیم. بنابراین برای حفظ این تیم هم باید از جیب هزینه کنیم هرچند در بخش فوتبال سودی عاید فردی نمی شود.

**  شما جزو خریداران اصلی این باشگاه هستید؟

** استیلی: در این راستا به غیر از خودم آقای زادمهرو کلانی هم به دنبال حفظ این تیم هستند و از این رو این دوستان به من وکالت تام دادندواین باشگاه طی دو روز گذشته خریداری شده است.

البته ازآنجایی که این تیم بدهی و مشکلات مالیاتی هم داردازنمایندگان دادستانی درخواست کردیم درباره مفاصه حساب مالی برای خرید این باشگاه به ما کمک کنند.

**  وضعیت شما درپرسپولیس چگونه است می مانید یا می روید؟

** استیلی:درپرسپولس کار اجرایی نمی کنم اما در راه آهن کار اجرایی انجام می دهم از طرفی کار من مربیگری است و در گذشته هم اعلام کرده بودم که اگر شرایط فراهم شود به عرصه مربیگری باز می گردم و اکنون 3 سالی است که در عرصه مربیگری حضور ندارم اما باز هم تابع نظر سازمان و آقای خادم و هیات مدیره محترم هستم.

**  تصمیم نهایی شما در این زمینه چیست؟

** استیلی:از آنجایی که تیم راه آهن مشکلاتی دارد،طبیعی است که باید زمان زیادی را برای این تیم صرف کنیم، بنابراین قرار است امروز با آقای خادم جلسه ای داشته باشم و موضوع کناره گیری از عضویت در هیات مدیره پرسپولیس را به طور رسمی اعلام کنم. خوشبختانه تیم پرسپولیس در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار است، زیرا این ترکیب از افراد فرهیخته و توانمندی تشکیل شده که می توان گفت جای نگرانی نیست.

**  چه فردی جایگزین شما خواهد شد؟

** استیلی : در جریان نیستم.

** درتیم راه آهن چند درصد تغییرات در کادر فنی و بازیکنان ایجاد می شود؟

** استیلی:تمامی کادر فنی تغییر می کنند درباره بازیکنان هم 70درصد بازیکنان کماکان در تیم هستند و تنها 30درصد تغییر می کنند، البته در جذب بازیکنان روز گذشته با محمد غلامی هم نشستی برگزار کردیم که تاآخر اسامی هفته بازیکنان جدید اعلام می شود.

**  در حال حاضر وضعیت باشگاه پرسپولیس چگونه است؟

** استیلی: سال گذشته بازیکنانی خوبی جذب کرده و امسال هم هر بازیکنی که احتیاج داشتند با کمک هیات مدیره و مدیرعامل جذب کردند، خوشبختانه با حمایت های مالی ازاین باشگاه که با کمک امیررضا خادم صورت گرفته حدود 30میلیارد تومان قرار است حامی مالی در طول سال برای آن هزینه کند.

**  حامی مالی توانسته بخشی از بدهی های این باشگاه را مرتفع کند؟

** استیلی: بدهی خیلی زیاد است و تنها به صورت جزیی پرداخت شده است ولی بیشتر بدهی ها مربوط به بازیکنان و کادر فنی است ،ما فکر می کردیم این بدهی 4میلیارد تومان است در حالی که 11 میلیارد تومان است.

**  اختلاف 6میلیاردتومانی بدهی بازیکنان و کادر فنی ناشی از چیست؟

** استیلی: فکر می کردیم قراردادها همانی است که درسازمان لیگ ثبت شده ولی متمم هایی وجود داشت که مورد قبول فدراسیون و هیات فوتبال بود، ما هم در این راستا با آنها صحبت کردیم که آنها این موضوع تایید کردند و گفتند که باشگاه باید پرداخت کند.

وجود این ممتم ها کار ما را سخت می کند جلسه ای که با رحیمی داشتیم در آن مطرح شد اگر بتوانیم حدود 20درصد از بدهی امسال و 30 درصد بدهی سال گذشته را که رقمی حدود 8 میلیاردتومان می شود، پرداخت کنیم باز هم مشکل داریم، در حال حاضر حامی مالی این تیم رقمی حدود هفت و نیم میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز کرده است و از طرفی قرار است در مرداد ماه 5 میلیارد تومان دیگر به حساب این باشگاه وازیر شود که با این شرایط آقای رحیمی باید مدیریت کند.

**  شما با شفاف سازی قرارداد ها موافق هستید؟

** استیلی: اگر همه باشگاه ها در موضوع قرارداد ها شفاف سازی کنند، موافق هستم اما زمانی که فقط برای یک باشگاه باشد به نظر مشکلاتی ایجاد می شود.

**  در بحث قرارداد دایی آقای رحیمی به دنبال تخفیف بودند،به کجا رسید؟

** استیلی: قرارداد دایی 3 ساله بوده که سال گذشته بسته شد و نمی توان تغییر داد و از این منظر باشگاه موظف است رقم قرارداد دایی را پرداخت کند.

**  برخی از اعضای هیات مدیره نسبت به موضوع رقم قرارداد دایی و اختیاراتی که رحیمی به وی داده واکنش هایی نشان دادند؟

** استیلی: در این مواردی که ذکر کردید هیات مدیره خیلی دخالت نمی کند وما هم این موارد را به مدیرعامل و سرمربی تیم واگذار کردیم. به نوعی ما در مسائل کلان باشگاه دخالت می کنیم، بودجه ای تصویب می کنیم و در نهایت تصمیم نهایی را مدیرعامل اتخاذ می کند.

**  اختلاف شما و دایی بر سر چیست؟

** استیلی: اختلافی بین ما وجود ندارد و از طرفی من نخستین نفری بودم که اعلام کردم حضور دایی در باشگاه ضروری و بهترین گزینه برای پرسپولیس است. این شایعات صحت ندارد.

**  آخرین تلاش ها برای بازگشت کریمی به کجا رسید؟

** استیلی: این موضوع در اختیار سرمربی است و دایی هم به حضور این بازیکن در تیم نیازی نداشت و کریمی جز نفراتی نبود که خریداری شود. بنابراین حضور وی در تیم منتفی است.

**  دیدارهای تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 را چگونه ارزیابی می کنید؟

** استیلی: تیم ملی ایران با یک برنامه ریزی نسبتا خوبی از سوی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی، توانست نسبت به دوره قبل بهتر حضور یابد.

با توجه به ارزیابی کی روش از افزایش میانگین سرعت دوندگی تیم ملی و برگزاری اردوهای طولانی مدت در آفریقای جنوبی و اتریش ماحصل این تلاش ها در سه مسابقه تیم ملی ایران برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین دیده شد.

خوشبختانه بازیکنان در دیدار نخست برابر تیم ملی نیجریه در دفاع فوق العاده خوب ظاهر شدند، به گونه ای که این مسابقه منجر به خود باوری در بین بازیکنان شد.

در بازی دوم برابر تیم ملی آرژانتین که مسابقه حساسی بود، تیم ملی ایران در مرحله دفاع و حمله خوب ظاهر شد هر چند حق پنالتی داشتیم اما متاسفانه داور بازی خوب قضاوت نکرد و این امتیاز را از دست دادیم. با این وجود بازی بسیار ارزشمندی را از سوی تیم ملی شاهد بودیم که در تاریخ فوتبال ایران بی نظیر بود و بازیکنان هم از جان و دل مایه گذاشتند.

در بازی بوسنی هم ما نیاز به برد داشتیم، اما با اولین گل که خوردیم، روحیه بازیکنان تضعیف شد و در عمل شیرازه روانی تیم از هم گسست. البته در حین این مسابقه رفته رفته مشکلات نمایان شد، وقتی ما می خواهیم به حریف گل بزنیم باید از یک ساختار حمله ای منسجم برخوردار باشیم که تیم ایران در آن بازی درخط دفاعی، میانی و حمله دچار مشکل شد. در مجموع مردم از عملکرد بازیکنان راضی هستند.

**  چرا تیم ملی ایران در بازی اول و دوم موفق عمل کرد، اما در دیدار سوم بازی خوبی را به نمایش نگذاشت؟

** استیلی: در بازی نخست و دوم توقع برد از ما نداشتند اما در بازی با بوسنی برای صعود توقع پیروزی داشتند و زمانی که در بازی با بوسنی گل خوردیم و بویژه در حمله به تیم حریف رفته رفته ضعف های تیم آشکار شد که تیم ملی فوتبال ایران در این راستا با ضعف های عمده ای روبروست. درست است که در دفاع خوب عمل کردیم، هرچند دفاع کردن آسانتر از حمله کردن است اما اگر در صدد حمله به حریف باشیم، باید با طرح و برنامه عمل کرد که در این مورد تیم ملی با ضعف اساسی روبرو است و یکی از دلایل بازی ضعیف در برابر بوسنی نداشتن همین طرح و برنامه بود.

**  تفاوت اساسی بازی تیم ملی ایران در جام جهانی 2014با 2006چیست؟

** استیلی: به طور یقین بازی تیم ملی فوتبال در این دوره به مراتب بهتر از جام جهانی2006 ایران برابر مکزیک، پرتغال و آنگولا بوده است زیرا در آن مقطع مردم هم راضی نبودند. اما مسابقه دیدنی ایران برابر آرژانتین را نه تنها مردم بلکه همه دنیا تحسین کردند. بازیکنان ایران در سال 2006 با مکزیگ، آنگولا و پرتغال بازی خوبی را به نمایش نگذاشتند و مردم هم راضی نبودند.

**  با توجه به واکنش های که از گذشته نسبت به حضور کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی وجود داشت، اما در حال حاضر و پس از انجام حضور ایران در جام جهانی 2014، شماری خواهان حضور وی در ایران هستند، تا چه اندازه ضرورت مربی خارجی در فوتبال ایران احساس می شود؟

** استیلی: ماحصل تلاش کی روش در 3 سال اخیر بازی با آرژانتین بود، بنابراین حضور وی به عنوان یک مربی بین المللی برای ایران بسیار خوب است اما اینکه از وی چگونه استفاده کنیم، جای سووال است ؟ پیشرفت و توسعه فوتبال تنها به کی روش محدود نمی شود. اگر به دنبال فوتبال حرفه ای و قوی هستیم باید تیم ها در لیگ برتر دارای ساختار باشند، یعنی به جای تیم داری باشگاه داری کنند. از طرفی باید هر تیم بویژه استقلال و پرسپولیس از یک باشگاه و استادیوم ورزشی اختصاصی برخوردار باشد. خوشبختانه با توجه به ظرفیت های موجود، مربی هایی فوتبال نسبت به گذشته حرفه ای تر شدند و با مسائل روز مربی گری آشنا هستند. اما از طرفی دیگر در موضع سخت افزار و نرم افزار با مشکلاتی روبرو هستیم که این ضعف باید برطرف شود. باید در آموزش تیم های پایه ای مربی های خوبی استخدام کنیم. معتقدم به جای جذب مربی خارجی از مدرس خارجی استفاده کنیم زیرا یک مدرس می تواند 10تا مربی را آموزش دهد، اما یک مربی شاید بتوانند باشگاه و یا تیمی را اداره کند، اگر مربی های خوبی داشته باشیم می توانند بدون تردید بازیکنان خوبی تربیت شوند.

**  حضور کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی تا چه اندازه ضرورت دارد؟

** استیلی: موضوع اصلی که در این راستا وجود دارد این است که نه تنها کی روش بلکه هر مربی که به ایران می آید ما به مشکل می خوریم.

**  چه مشکلاتی ؟

** استیلی: ما در نحوه استفاده از مربی خارجی در ایران، در مورد لباس و مسائل زمین تمرین و در نوع قرار داد بستن مشکل داریم اگر این شیوه اصلاح شود بدون تردید با مشکلات و معضلاتی در این زمینه روبرو نمی شویم. اگر به طور حرفه ای و مطابق با استاندارهای موجود کشور قرارداد بسته شود با کمترین مشکل روبرو می شویم.

**  پیش بینی شما از چهار تیم صعود کننده به مرحله نهایی جام جهانی 2014 چیست؟

** استیلی: فرانسه، هلند و کاستاریکا خوب بازی کردند اما، آرژانتین خیلی قوی بازی نکرد. با این حال به نظر می رسد تیم های برزیل، آلمان و هلند جزو تیم هایی هستند که شانس بیشتری دارند.

گفت و گو از گلی سفیدزاده

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)