پرسپولیس نیوز : سخنگوی هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: همیشه اولین بازی‌ها در جام جهانی اهمیت زیادی دارد، خیلی برایمان مهم بود که یک امتیاز بگیریم و خودمان را باور کنیم.

حمید استیلی درخصوص جلسه هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس که شب گذشته برگزار شد اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های هیات‌مدیره، شب گذشته نیز طبق روال هر هفته جلسه هیات مدیره را برگزار کردیم. در این جلسه کلیه مصوبات جلسات گذشته مرور شد و آنهایی که اجرایی شده بود را بررسی کردیم سپس درباره بودجه و مشکلات فصل جدید و مخصوصا مشکل باشگاه عجمان بابت خلعتبری گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: برای رفع مشکل بودجه صحبت‌های خوبی داشتیم و ان‌شاءالله برای بسته شدن پرونده عجمانی‌ها نیز به زودی رحیمی سفری به امارات خواهد داشت تا رودررو درباره این پرونده با عجمانی‌ها گفت‌وگو کند. البته در جلسه هیات مدیره در مورد پرونده ژوزه و دستیارانش هم که ما را نگران کرده بود حرف زدیم و قرار شد شکری وکیل حقوقی و خواجه‌وند عضو حقوقی هیات‌مدیره پیگیر این مسئله به صورت جدی باشد.

استیلی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد بدهی‌های گذشته نیز صحبت شد یا خیر گفت: یک مقدار به بازیکنان از قبل بدهی داریم و در مورد این موضوع نیز اعضا نظرات خود را اعلام کردند که پس از جمع‌بندی آن را اعلام می‌کنیم البته در مورد قراردادهای جدید نیز با بازیکنان حرف زدیم و توافقات خوبی داشتیم.

سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا سقف قراردادها را برای جذب بازیکنان رعایت کردید یا خیر گفت: ما سقفی برای بازیکنان اصلا نگذاشته‌ایم، چارچوب پرداختی‌هایمان مشخص است.

استیلی درباره تساوی تیم‌ملی کشورمان مقابل نیجریه نیز گفت: همیشه اولین بازی‌ها در جام جهانی اهمیت زیادی دارد. خیلی برایمان مهم بود که یک امتیاز بگیریم و خودمان را باور کنیم اگر یک مقدار خودمان را بیشتر باور می‌کردیم برد نیجریه دور از دسترس نبود. نیجریه تیم بدی نبود اما ما کمی خودباوری نداشتیم، بازیکنان ما فضا و خلاقیت را بسیار خوب از حریف در سیستم دفاعی گرفتند و زمان را برای عکس‌العمل آنها از بین بردند که به نظرم کار درستی بود. درست است که ما دفاع کردیم اما به آنها موقعیت گل هم ندادیم و فقط در یک صحنه در روز بسیار خوب مدافعانمان یک اشتباه فردی باعث شد تا نیجریه فرصت خوبی به دست بیاورد اما غیر از آن آفریقایی‌ها فرصت چندانی نداشتند.

وی یادآور شد: ما حتی می‌توانستیم در ضربات ایستگاهی بهتر عمل کنیم حتی پیروز بازی باشیم ولی روی هم رفته یک امتیاز بازی اول هم برای ما خوب بود و ان‌شاءالله حالا با روحیه‌ای بالاتر به مصاف آرژانتین و بوسنی برویم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره بازی با آرژانتین نیز گفت: شرایط بازی با آرژانتین قطعا با نیجریه فرق دارد. در بازی مقابل بوسنی، آرژانتین نشان داد بازیکنانی دارد که برخلاف نیجریه می‌توانند از یار مستقیم خود عبور کنند و تاکتیک‌پذیرند مانند مسی، دی‌ماریا و آگرو. این موضوعی است که نیجریه نتوانست با توجه به اینکه بازیکنانش خلاقیت لازم را نداشتند پس از اینکه مقابل ما به ساختار دفاعی محکمی برخورد کردند اجرایی کند.

استیلی تاکید کرد: آرژانتین بازیکنانی دارد که می‌توانند با شوک حریفانشان را از مقابل بردارند. در تیم نیجریه فقط میکل بود که برخی اوقات دست به کارهای فردی با توجه به ساختار دفاعی خوب ما می‌زد اما آندو با پوشش و بقیه بازیکنان اجازه نمی‌دادند که زیاد او حرکت کند ولی در دیدار مقابل آرژانتین این موضوع نیست چون آنها قطعا وقتی که به ساختار دفاعی محکم برخورد کنند از خلاقیت‌های خود استفاده می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه را پیش‌بینی می‌کنید یا خیر تصریح کرد: آرژانتین، بوسنی را برده و خیالش خیلی راحت است از طرفی دیگر ما برای نیجریه ناشناخته بودیم اما الان برای آرژانتین شناخته‌شده هستیم. ما با این تیم حتی در دیدارهای دوستانه نیز به این شکل بازی نکرده بودیم اما الان آرژانتین و بوسنی خیلی خوب ما را آنالیز می‌کنند و به نظرم باید مراقب باشیم.

وی افزود: شاید ما تنها تیمی بودیم که در دیدارهای تدارکاتی هم با این ارنج رقابت نکردیم و به همین دلیل خیلی دست و پای نیجریه را با عدم شناخت بستیم اما قطعا الان آرژانتین از تیم ما و نفرات ما و سیستم بازی ایران شناخت پیدا می‌کند که این کمی برای ما مشکل است اما اگر بازیکنان ما وظایف خود را خیلی خوب عملی کنند و در فاز حمله خود را با به دست آوردن موقعیت‌ها بیشتر باور کنند چه بسا که در مقابل آرژانتین دست و پا بسته نباشیم و البته اگر در فاز حمله قوی‌تر باشیم قطعا می‌توانیم بوسنی را ببریم. این کار و اتفاق دور از دسترس نیست.

استیلی در مورد عملکرد هافبک‌های تیم‌ملی خاطرنشان کرد: ما در کل در کار دفاعی خوب بودیم و راه نفوذها را بسته بودیم اما یک مقدار با وجود اینکه کار سخت است اما در حمله باید بهتر باشیم این موضوع خیلی مهم است که در هنگام حمله دفاع‌های کناری ما بیشتر حرکت کند مثلا در بازی دیروز 95 درصد دفاع‌های ما در کناره‌ها به خاطر ساختارمان ساکن بودند و نفوذ نمی‌کردند. در چند صحنه دژاگه خیلی خوب بدون توپ حرکت کرد اما به او از کناره‌ها پاس نرسید باید در فاز حمله بیشتر تلاش کنیم و این موضوع را بدانیم که خط دفاعی ما بازی‌سازی‌اش خیلی می‌تواند برای ما مهم باشد.

استیلی ادامه داد: در بازی دیروز ما کارهای مستقیم را در دستور کار داشتیم یعنی دروازه‌بان و دفاع ما توپ را مستقیم به حمله حمله می‌رساندند و به همین دلیل کارایی میانه زمین از بین رفته بود و به همین دلیل در میانه زمین کمی در پخش کردن توپ مشکل داشتیم چون بچه‌ها صاحب توپ نمی‌شدند اما ان‌شاءالله حالا که استرس بازی اولمان تمام شده با خیال راحت و با یک خوشحالی خوب از نباختن مقابل نیجریه به مصاف آرژانتین می‌رویم و بچه‌ها با قدرت و مصمم‌تر از گذشته در این دیدار به میدان می‌روند.

وی در پایان درباره اقدامات باشگاه درخصوص پرونده ژوزه نیز گفت: شکری مشاور حقوقی و خواجه‌وند عضو حقوقی هیات‌مدیره پیگیر این موضوع هستند و قطعا با دانش آنها سعی خواهیم کرد این پرونده مشکلی برای تیم ایجاد نکند اما موضوع خیلی سنگین است.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)