مرجع خبری پرسپولیس : به احتمال فراوان پرسپوليس بزودی صاحب يك مربي دروازه‌بان‌هاي جديد خواهد شد.

 

مربي خارجي كه البته براي اهالي فوتبال در ايران غريبه نيست؛ هاروت آبراهاميان مربي سابق راه‌آهن و استقلال اهواز همان چهره‌اي است كه روي نيمكت راه‌آهن طي اين سال‌ها با كلاهي بر سر و مدل مويي عجيب و غريب جلب توجه مي‌كرد البته بسياري از گلرهايي كه با هاروت كار كرده‌اند از شايستگي‌هاي او و قدرت كار فني‌اش تمجيد مي‌كنند.

هاروت يك مربي 41 ساله است كه 4 سال در استقلال اهواز و 4 سال در راه‌آهن با مربيان بسياري مثل مرحوم ناصر حجازي، فيروز كريمي، لوكا بوناچيچ، داود مهابادي، مهدي تارتار، رسول كربكندي و… كار كرده و البته بيشتر اين مربيان احتمالا همين حالا از كار وي ابراز رضايت مي‌كنند. وي طي اين مدت با گلرهايي همچون ابراهيم ميرزاپور، حسين آشنا، مسعود همامي، فرشيد كريمي، حسن رودباريان و داود نوشي‌صوفياني نيز كار كرده كه اتفاقا گلرهاي فعلي راه‌آهن از كار اين مربي ارمني كاملاً راضي‌اند. هاروت در زمان بازيگري هم گلر سرشناسي بوده است.

 

آبراهاميان زماني در تيم آرارات ارمنستان دروازه‌بان شماره يك بود و آرمناك پطروسيان را به مدت 6 سال پشت سر خود مي‌ديد. وي در سال 1988 عضو تيم ملي جوانان شوروي سابق بود كه همان سال قهرمان اروپا شد و در فينال پرتغال را با چهره‌هايي همچون ويتور بايا و فرناندو كوتو شكست داد. هاروت 7 سال براي تيم‌هاي پايه شوروي سابق بازي كرد اما از هم پاشيدن اين كشور كمونيستي آينده فوتبال او را تغيير داد. 16 سال پيش البته قرار بود هاروت به فوتبال ايران بيايد اما گلر ذخيره او يعني آرمناك پطروسيان راهي سيمان سپاهان اصفهان شد و هاروت به مسكو رفت تا فوتبالش را در ليگ روسيه ادامه بدهد.

 

بالاخره دست قضا او را نيز مثل آرمناك به فوتبال ايران كشاند و هاروت در زمان كوتاه سرمربيگري مرحوم سيروس قايقران به عضويت تيم كشاورز درآمد اما به خاطر تعطيلي يكماهه ماه رمضان و همچنين پايان مهلت پاسپورتش از ايران رفت. هاروت در تيم آن زمان كشاورز با نفراتي همچون حسن شيرمحمدي، حميد مطهري (همكارش در كادر فني راه‌آهن) و كريم باقري همبازي بود. هاروت طي توافق با محمدحسن انصاري‌فرد قرار بود در تيم اين فصل راه‌آهن هم حضور داشته باشد چرا كه در روزهاي بلاتكليفي سرمربيگري اين تيم، بازيكنان را دور هم جمع كرده و تمرين مي‌داد اما با حضور علي دايي، بدون اينكه انصاري‌فرد بتواند واكنشي نشان بدهد، بهزاد غلامپور به نيمكت راه‌آهن رسيد و مربيگري گلرهاي اين تيم را پذيرفت.

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)